Peppar du?
Bra att du inte "ser ner på preppers" längre.
Jag tycker det är sunt förnuft att förse sig själv med de nödvändigheter man behöver för att överleva själv, istället för att lita på att någon annan alltid ska se till att det finns (staten).
Sveriges politiska, demografiska klimat blir allt hårdare. Vår ekonomi körs i botten, sprängningar, våld, skjutningar ökar något enormt. Polisen kan inte ens styra upp det hot vi har idag, hur ska de tackla det som kommer? Vi har mer oroligheter än många krigszoner i världen.
För mig är det enkelt val att preppa. Lägg därtill hot som AI, kärnvapen, designade virus, EMP, solarflares och annat som kan ödelägga en hel kontinent över en dag.
99% av människor har mat för två dagar i kylskåpet och litar på att ICA har öppet varje morgon kl 09. Förstå chocken om det en dag inte är så. Det har hänt i andra länder historiskt, Sverige är inte immun även om vi HAR VARIT trygga lite för länge nu.
Själv har jag bunkrat mat, vatten, har fyra gevär med massa ammunition, fylld bugoutbag. Ska även flytta till en gård med mer möjligheter till självhushåll och längre från allt stök.