• Anonym (Velig)

    Flytta utomlands eller ej?

    Jag är ung och bor i en småstad där jag har ett bra, fast jobb men inga vänner så jag umgås mest med familjen. På ett sätt känner jag att jag slösar bort mitt unga liv på att vara här dag ut och dag in då jag inte direkt utvecklas här medans alla andra jämnåriga gör något kul eller åtminstone har vänner och ett socialt liv.

    Jag har tänkt på att flytta utomlands ett halvår/år, samtidigt har jag separationsångest och ångest över att bli av med jobbet då jag inte har någon direkt utbildning. Hur tycker ni jag ska göra? Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Flytta utomlands eller ej?
  • Lilyje

    Har du möjlighet till det så gör det! Det värsta som kan hända är att du inte trivs, och då är det bara att flytta hem igen.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Anonym (S)
    Kjell2 skrev 2019-12-11 06:17:34 följande:

    Åk. Det är sånt man ska göra som ung och har möjlighet.


    Om det är något som du vill göra tycker jag absolut att du ska. Etthalvår utomlands lär inte minska dina chanser att få jobb. Om du har tänkt att plugga utomlaqnds kan du säkert få tjänstledigt på grund av studier, så har du både din frihet och din trygghet. Kolla upp det!
  • Anonym (myself)

    Kan du göra det, så gör det, men först bestäm dig - vad ska du göra där (jobba/plugga)? Vart ska du åka och varför just dit? Hur ska du hitta nya vänner där? Dvs du behöver inte svara på frågorna här, men det är viktigt att du kan svara på de för dig själv

  • Anonym (A)
    Kjell2 skrev 2019-12-11 06:17:34 följande:
    Åk. Det är sånt man ska göra som ung och har möjlighet.
    +1
Svar på tråden Flytta utomlands eller ej?