• Anonym (JBC87)

Han var otrogen och älskarinnan blev gravid

Jag lever sedan 9 år tillbaka med mannen jag älskar. Jag trodde vi hade det bra, visst vi har två små barn och allt vad det innebär men jag litade på honom. Nu har det visat sig att han haft en kortvarig relation med en annan vid sidan av och hon blev gravid. Hon har gjort abort men jag kan ändå inte sluta tänka på att han skulle kunnat få barn med en annan.. nu har han blockerat henne överallt och lovar att dom inte har någon kontakt och jag vill att vi ska försöka hålla ihop för familjens skull. Går på parterapi men kan ändå inte sluta tänka på det som hänt, fast det gått 6 månader sedan jag fick veta. Hjälp mig, finns det någpt jag kan göra för att gå vidare?

• Svar på tråden Han var otrogen och älskarinnan blev gravid
  • Anonym (Suck)

Han har stoppat kuken i en annan och skitit fullständigt i dig och era barn och liv. Klart som fan du inte kan glömma. Du är inte viktig för honom för då hade han inte riskerat allt för ett knull. Jag hade bett honom dra åt helvete. Men jag har ju självrespekt också. Verkar som många inte har det.

• Håkan på Öland

All form av otrohet anser jag självklart är helt åt helvete.  Demon

Men även om det inte är någon tröst för dig just för dagen så får du väl i vart fall vara "glad" över att hon gjorde abort. Annars hade ju läget inför framtiden blivit bra mycket knepigare.

• Walker90

Jag var otrogen mot min man för 6 år sedan för vi hade det inte särskilt bra då men jag tänker inte gå in på detaljer.

Det var mitt livs misstag men vi bestämde oss för att försöka arbeta på vår relation och fortsätta kämpa. Det har gått 6 år, vi gifte oss för 1 år sedan och är idag lyckligare än någonsin.

Min man kunde förlåta mig. Kan du förlåta din man? Jag förstår om du inte kan göra det och hade förstått min man också. Nu går ni i terapi, han verkar ångerfull. Räcker det? Det är något du måste känna efter.

• Anonym (G)

Om du mår dåligt av det som hänt gissar jag att du inte vill ha sex med din man just nu, och då kommer han förmodligen vara otrogen snart igen.

• Anonym (Camilla)

Ni går i parterapi. Ta upp det där istället. Här löser du inget. Var ärligt i terapin. Fråga och be om hjälp där. Någonstans måste du bestämma dig för hur du vill göra och förhålla dig till det.

Svar på tråden Han var otrogen och älskarinnan blev gravid