• Maaaalin

    Lämna katter ångest

    Jag har sån fruktansvärd ångest för har lämnar mina 2 katter ( syskon ) hemma åkte idag kommer på fredag kväll. Dom har Naturligtvis en som tittar till dom men jag har sån fruktansvärd ångest.. Hur ska ja sluta vara så nojig?:(

  • Svar på tråden Lämna katter ångest
  • brallison

    Hur gamla är dem? Min kompis och jag brukar vakta varandras katter (mina är nu 3 år och hennes är 5, men vi började för ett par år sedan). Inte haft några problem under denna tiden.

  • Dexter dot com

    Du får ordna så någon bor hos dig med katterna så du slipper oroa dig. Är du inte orolig när du lämnar dom när du jobbar, träffar vänner osv ?

  • Håkan på Öland

    Jag har själv sex katter och bor på landet så här snackar du om ett proffs.  Skrattande

    Skämt åsido. Hur gamla är katterna? Får du bara mat och dryck (vatten) och har en fräsch toa att gå på så är det inga större problem den här årstiden. Mina katter, trots att de har möjlighet att gå ut och in som de själva vill, ligger faktiskt mest och sover inomhus större delen av dygnet. Den här årstiden är en "sovtid" för de allra flesta katter.

    Lycka till!

  • BurningDiamond
    Maaaalin skrev 2019-12-11 14:07:25 följande:

    Jag har sån fruktansvärd ångest för har lämnar mina 2 katter ( syskon ) hemma åkte idag kommer på fredag kväll. Dom har Naturligtvis en som tittar till dom men jag har sån fruktansvärd ångest.. Hur ska ja sluta vara så nojig?:(


    Jag känner med dig. Jag har haft mina katter på pensionat, jag har haft kattvakt boende hos mig, och jag har haft katter boende hos kattvakt. Men nog fanken nojjar jag ändå. Det är bara att ta ett djupt andetag och tänka att den som passar är kunnig och kompetent, och att katterna nog är glada åt att slippa matte några dagar.
Svar på tråden Lämna katter ångest