Inlägg från: Anonym (Camilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Camilla)

Ledsen och sårad, mikrootrohet?

Jag håller med övriga också som säger att du behöver jobba på din självkänsla. Visst jag förstår din känsla av otillräcklighet då jag själv kämpar med känslan av att inte duga. Inte ok med att du kollade vidare på historiken men fullt förståeligt. Fråga honom helt frankt vad det är som gör henne så intressant. Vad han tycker är sexigt med henne. Berätta för honom om dina tankar och känslor när du vet vad han gör. Berätta vilka tankar det skapar och hur det triggar din tidigare ätstörning.

Se får du fråga dig själv om det är så farligt att han dreglar lite och har henne som runkobjekt. Det är dig han lever med. Kanske du ska skaffa dig några hunkar att fantisera om oxå. Nä skämt och sido. Sätt er ner och prata om det.

• Anonym (Camilla)

Nämen nu spårar det ur. Du kan inte projicera dina ätstörningar på din man. Problemet ligger i ditt knä och kan inte skyllas på någon annan. Inte heller någon annans handlande gentemot tredje person. Eller som i ditt fall förmodat handlande. Du gör antaganden som du inte har någon som helst grund för. Förstår att det är jobbigt och att det triggar men skärp dig. Det där är ett klart feltänk hos dig. Du bör söka hjälp för det där. Annars har du inte en chans i helvete att finna någon lösning. Nu har du inte bara stickat dig en offerkofta utan en hel overall.

• Anonym (Camilla)
    Anonym (Bea) skrev 2019-12-12 19:00:09 följande:

Wow. Snacka om att du har satt dig på en väldigt hög häst. (Jävla töntig oneliner om offerkoftan. Skämskuddenivå på den.)

Jasså du! Jag sitter på en hög häst för att jag anser att Ts inte ska projicera och använda sin ätstörning som argument och orsak. Det är ju som sagt dubbel problematik här. Det ena att hon skyller på någon annan för sitt ev triggande av ätstörning. Den måste hon ta hand om med stöd av sin terapeut. Självkänslan kommer med där också.

Det andra är att hon gick igenom historiken i mannens telefon och upptäckte hans fascination för en specifik kvinna.

Därför tycker jag hon sätter sig själv som offer. Varav koftan. Skämskudden får du ha för dig själv.

Vill fråga TS om du reagerat på samma sätt om det varit en mullig och kurvig kvinna? Eller om det inte hade spelat någon roll.

Tänker inte gå in i diskussionen om normaliserandes av mäns porrkonsumtion.
Svar på tråden Ledsen och sårad, mikrootrohet?