• Jkaap

    IVF - Lutinus

    Hej!

    Jag har gjort min första IVF, fick dock totalfrys pga överstimulering. Nu har jag äntligen fått ägglossning och har inbokat insättning nästa vecka. Jag ska ta Lutinus från och med imorgon. Haft tabletterna hemma några månader nu så jag glömde bort hur många gånger jag skulle ta tabletterna. I telefonen sa hon från kliniken två gånger per dag, men min läkare har skrivit att jag ska ta de tre gånger per dag ser jag nu, men jag kan inte ringa för att kontrollera detta då det är stängt fram till måndag.

    Skulle ni ta två eller tre per dag?

    Mvh

  • Svar på tråden IVF - Lutinus
  • Anonym (IVF x 8)

    Jag har alltid tagit det 3 gånger /dag vilket också är den dos som rekommenderas i FASS ( även om jag hört att andra ordinerar annan dos) så kör på det!

  • Akira Öken
    Jkaap skrev 2019-12-13 19:36:18 följande:

    Hej!

    Jag har gjort min första IVF, fick dock totalfrys pga överstimulering. Nu har jag äntligen fått ägglossning och har inbokat insättning nästa vecka. Jag ska ta Lutinus från och med imorgon. Haft tabletterna hemma några månader nu så jag glömde bort hur många gånger jag skulle ta tabletterna. I telefonen sa hon från kliniken två gånger per dag, men min läkare har skrivit att jag ska ta de tre gånger per dag ser jag nu, men jag kan inte ringa för att kontrollera detta då det är stängt fram till måndag.

    Skulle ni ta två eller tre per dag?

    Mvh


    Jag skulle ha följt läkarens ordination. Varje gång jag tagit Lutinus har det varit tre gånger per dag.
  • Jkaap
    Anonym (E) skrev 2019-12-13 20:08:15 följande:

    Gör som läkaren skrivit.


    Tack för svar, då tar jag 3!
  • Jkaap
    Akira Öken skrev 2019-12-13 19:59:01 följande:

    Jag skulle ha följt läkarens ordination. Varje gång jag tagit Lutinus har det varit tre gånger per dag.


    Tack för svaret!
  • Jkaap
    Anonym (IVF x 8) skrev 2019-12-13 19:48:47 följande:

    Jag har alltid tagit det 3 gånger /dag vilket också är den dos som rekommenderas i FASS ( även om jag hört att andra ordinerar annan dos) så kör på det!


    Tack för svar, jag tar 3 som läkaren skrivit:)
  • Hedblomster

    Jag brukar ta tre ggr per dag i en färsk cykel och två ggr per dag i fryst cykel. Men lär knappast skada att ta tre ggr oavsett, är väl mest att man kanske inte behöver det vid egen ägglossning.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Jkaap

    Jag hade insättning idag och berättade att jag tog 3 gånger, det gjorde inget så jag ska fortsätta med det

Svar på tråden IVF - Lutinus