Inlägg från: Anonym (Autism + Adhd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Autism + Adhd)

    Vad har vi/vårt barn rätt till enligt Lss?

    Vi funderar på att kontakta en Lss-handläggare för vårt barn med autism och troligen även adhd.

    Jag är helt slutkörd och känner att jag håller på att bli utbränd av att försöka sköta ett heltidsjobb, två syskon och sedan barnet med funktionshinder som tar upp så mycket tid och ork. Känner att jag har tre heltidsjobb för jag får aldrig vila, aldrig.

    Vad kan vårt barn och vår familj ha rätt till enligt Lss? Någon som vet som kan berätta lite?

  • Svar på tråden Vad har vi/vårt barn rätt till enligt Lss?
  • Anonym (Autism + Adhd)

    Oups. Citatet försvann.

    Barnet är 7 år.

    Finns det några autister + adhd barn som får personlig assistans? Nu för tiden måste man vara med och se vad hen gör hela tiden så att hen inte gör tvärt emot vad man säger, är smyg elak mot sitt minsta syskon på ett farligt sätt och pratar praktiskt taget konstant om samma saker om och om igen och frågor som är så otydliga att det inte går att svara och om vi inte lyssnar och svarar direkt så svär han och säger de mest sårande och hemska saker. Både mot oss vuxna och syskon. Och mycket, mycket annat som jag inte kommer på att skriva just nu.

Svar på tråden Vad har vi/vårt barn rätt till enligt Lss?