• Sun 15 Dec 2019 08:02
    611 visningar
    4 svar
    4
    611

    Dom tre strecken

    I fredags var vi på ultraljud och såg en frisk liten bebis som växer som den ska.

    Vi ville kolla könet men men den lilla var inte så samarbetsvillig och låg mest med benen ihop. Dock trodde barnmorskan att det var en liten flicka då hon såg dom 3 strecken 2-3 gånger men hon kunde inte säga säkert.

    Men visst brukar tre streck tyda på en flicka eller har jag fattat fel om det? Är det någon som sett tre streck och fått pojke?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-15 08:06
    V.19 (18+5) var jag i fredags när vi var där

  • Svar på tråden Dom tre strecken
  • Sun 15 Dec 2019 08:59
    #1

    Min läkare sa något om tre streck och att det tyder på tjej. Han var rätt säker på en tjej men vågade inte satsa sin månadslön.

    Vår lilla Stella föddes den 6/12 :)

  • Sun 15 Dec 2019 10:28
    #2

    Ja, på RUL syntes inga tre streck utan könet var bara helt slätt och ingen snopp syntes till. Då gissade BM på tjej, men var inte helt säker. Vi behövde göra ett kompletterande ultraljud någon vecka senare och då kunde läkaren se 3 streck, så han antog att det faktiskt var en flicka. Några månader senare kom en flicka ut, så de hade absolut rätt! :)

  • Sun 15 Dec 2019 11:10
    #3

    De såg 3 streck på min lilla också, ut kom en flicka :)

  • Wed 18 Dec 2019 13:03
    #4

    På kub såg de streck, osäkert hur många. Minns inte om de sa.

    Nästa RUL i vecka 19 såg de en liten pung. Troligen var det första de såg hans rumpa som de misstog som vagina haha

Svar på tråden Dom tre strecken