• Anonym (Anita)

    Övernattningslägenhet Stockholm?

    Är precis färdigutbildad inom ett specifikt yrke men det finns inga jobb längre i närheten av där jag bor. Ser på Bl.a platsbanken att det finns massor av jobb i Stockholmsområdet och kan tänka mig att pendla men då tillkommer ju en kostnad för boende vilket inte får bli alltför dyrt. Ni som bor där, vart kan jag söka något ev boende som övernattningslägenhet el liknande? Jag behöver egentligen bara en äng, kokvrå, toa och dusch. Tanken är att åka hem över helgerna. Vet inte vart jag ska börja leta :/

  • Svar på tråden Övernattningslägenhet Stockholm?
  • FtS70

    Pröva hotellen som veckopendlare bor på i Rotebro och Slagsta. Tror de kostar kring fem-sex tusen.

  • Anonym (Anita)
    FtS70 skrev 2019-12-15 19:15:54 följande:

    Pröva hotellen som veckopendlare bor på i Rotebro och Slagsta. Tror de kostar kring fem-sex tusen.


    De är ju det som är problemet, att det är alldeles för dyrt för min ekonomiska situation och gentemot vad man tjänar inom yrket... Jag vill inte gå back :(
  • Anonym (..)
    kusbölehelvete skrev 2019-12-15 19:24:48 följande:

    Kolla upp vad det kan kosta att bo i husvagn på campingar inom lämpligt avstånd


    Tror också på detta alternativ eftersom ts tycker 5 till 6 000kr per månad är för mycket.
  • Anonym (Anita)
    kusbölehelvete skrev 2019-12-15 19:24:48 följande:

    Kolla upp vad det kan kosta att bo i husvagn på campingar inom lämpligt avstånd


    Vilket innebär att jag då också måste fixa en husvagn alltså...
  • kusbölehelvete
    Anonym (Anita) skrev 2019-12-15 19:30:36 följande:

    Vilket innebär att jag då också måste fixa en husvagn alltså...


    Vad tänker du är rimlig kostnad för ett boende?

    En husvagn finns kke att låna i väntan på annat alternativ
  • Anonym (Anita)
    kusbölehelvete skrev 2019-12-15 19:32:53 följande:

    Vad tänker du är rimlig kostnad för ett boende?

    En husvagn finns kke att låna i väntan på annat alternativ


    Max 2500:- hade jag tänkt mig :) är ju lite beroende på lönen också såklart, men jag står ju med ett hus samt lån på det som också ska amorteras samt bil osv osv.
  • Limeblad
    Anonym (Anita) skrev 2019-12-15 19:40:13 följande:

    Max 2500:- hade jag tänkt mig :) är ju lite beroende på lönen också såklart, men jag står ju med ett hus samt lån på det som också ska amorteras samt bil osv osv.


    Då har du helt orealistiska idéer om vad boende kostar i Stockholmsområdet.
Svar på tråden Övernattningslägenhet Stockholm?