• Mon 16 Dec 2019 07:21
    1319 visningar
    8 svar
    8
    1319

    Handla mat online

    Vilken hemsida är bäst/billigast när man ska handla mat online?

    Upplever ni att ni tjänar pengar på att handla online och få hemkört?

  • Svar på tråden Handla mat online
  • Barbro­45
    Mon 16 Dec 2019 08:25
    #1

    Jag handlar online, från Citygross, passar oss bäst då jag själv hämtar i butiken. Det vi tjänar mest på är att det inte blir spontanköp vi kan anpassa efter det vi har hemma, man köper inte den där kryddan för att man inte är säker på att man har den hemma eller inte. 

  • Bertra­m
    Mon 16 Dec 2019 08:30
    #2

    Tjänar pengar gör man inte. Sparar kanske. Det är lättare att få en överblick över priserna än om man är i fysisk butik. Brukar handla på willys online. Spar ffa tid!

  • Mon 16 Dec 2019 09:13
    #3

    Handlar på Ica maxi online, innan bodde jag så att jag kunde få hemkört, 99kr är ingenting när summan slutar runt 2000, det var lätt värt det, får flera bra tider att välja på och de bar in med allt i hallen (lägenhet på 2a våningen)

    Nu bor jag längre ifrån har har inte möjlighet att få det hemmet men beställer allt online och hämtar upp.

    I början var jag lite nojig över att beställa frukt och grönsaker då jag själv vill välja det fräschaste, fick lite dåliga äpplen en gång men tog bild och reklamera utan problem. Detta var kanske 2-3 år sen och det är enda gången jag var missnöjd och beställer i snitt 1 gång per månad, ibland hinner det gå 2 månader om vi är borta mycket

  • Mon 16 Dec 2019 10:47
    #4

    Det är dyrare priser på online än i butiken

  • Mon 16 Dec 2019 12:56
    #5

    Räkna med att det är ca 10% dyrare på totalbeloppet (eller mer) än i fysisk butik.

    Vilken butik som blir billigast hänger mycket på vad man köper. Mathem är dock klart dyrast.

    Du kan alltid plocka ihop din kasse på matspar.se och se vem som blir billigast (det är lite pill, men den plockar fram priserna från alla butiker på en gång)


    I have a growing lack of disgust for you
  • Mon 16 Dec 2019 21:27
    #6

    Vi handlar nästan varje fredag, från mat.se och ibland Coop.

    Mat.se har bäst sortiment och framförallt fräschast varor.

    Vi är 6 i familjen, tycker det är så oerhört skönt att ha allt klart till helgen och slippa åka en lördag eller söndag för att storhandla.

  • Tue 17 Dec 2019 18:14
    #7

    Tack för alla svar och tips!

    Det visade sig att jag flyttat allt för långt ut på landet för att hemleverans skulle va möjligt.

  • Tue 17 Dec 2019 18:23
    #8
    Emik skrev 2019-12-17 18:14:06 följande:

    Tack för alla svar och tips!

    Det visade sig att jag flyttat allt för långt ut på landet för att hemleverans skulle va möjligt.


    Ajdå. Ja, det är ju ett problem.

    Du kan inte kolla om ditt närmaste Coop är med i hämta-driven (om du har något nära)? Willys tror jag också har hämta. Även om du då inte får det hem till dörren så kan det ju ändå vara bekvämare att bara hämta varorna och inte behöva gå runt i butiken i en evighet.
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Handla mat online