• Svar på tråden Tips på julklappar till svärmör
  • Dexter dot com

    Presentkort på massage eller fotvård, en middag ihop med dig på en bättre restaurang, biljetter till vinmässa, en korg med vin och delikatesser.

  • Lilyje

    Min svärmor är alltid frusen av sig, så hon ska få ett par hemmastickade lovikka vantar.


    M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Kusinen

    Standardpresenter som många kan tycka om:

    Skönlitteratur

    Nån fin kokbok eller fotobok.

    Hrmstickade/köpta av hantverkare raggsockor

    En fin handkräm

    En flaska vin eller liknande

    Nåt fint kaffe eller te

    Saker till hemmet som man använder tex en fin kökshandduk, grytunderlägg mm

    Verktyg, fast då måste man veta vad personen saknar

    Handstöpta ljus

    Termos + sittunderlägg, kanske isdubbar

    Presentkort på relaxavdelning

  • Virriga Vera
    Kusinen skrev 2019-12-17 06:31:20 följande:

    Standardpresenter som många kan tycka om:

    Skönlitteratur

    Nån fin kokbok eller fotobok.

    Hrmstickade/köpta av hantverkare raggsockor

    En fin handkräm

    En flaska vin eller liknande

    Nåt fint kaffe eller te

    Saker till hemmet som man använder tex en fin kökshandduk, grytunderlägg mm

    Verktyg, fast då måste man veta vad personen saknar

    Handstöpta ljus

    Termos + sittunderlägg, kanske isdubbar

    Presentkort på relaxavdelning


    Jag hade definitivt inte uppskattat saker till hemmet, jag har allt jag behöver. Hade gärna fått presentkort till spa eller olika behandlingar. Men de är ofta dyra. Så en chokladkartong av det finare märket. det gör inget om det är få praliner i det. Men hellre ett fåtal utsökta praliner än en dussinask som jag själv kan köpa på ICA.
  • Kusinen
    Virriga Vera skrev 2019-12-17 06:44:26 följande:

    Jag hade definitivt inte uppskattat saker till hemmet, jag har allt jag behöver. Hade gärna fått presentkort till spa eller olika behandlingar. Men de är ofta dyra. Så en chokladkartong av det finare märket. det gör inget om det är få praliner i det. Men hellre ett fåtal utsökta praliner än en dussinask som jag själv kan köpa på ICA.


    Ja man är ju väldigt olika. Eftersom vi inte vet något om ts svörmor får hon väl ta tipsen och väga dem mot vem svärmor är och vad hon gillar. Helt neutrala presenter, som verkligen alla blir jätteglada för är svåra att komma på tror jag. Men dessa är ju mer neutrala en än specifik sorts likör, en grimma och en särskild sorts mössa som jag har bland önskningrna från mina nära.

    Själv gillar jag inte kaffe, så det av mina egna tips skulle jnte passa mig, men sånt gissar jag att man vet om sin svärmor. Om hon är nykterist tex passar ju inte vinet osv.
  • Kusinen
    Virriga Vera skrev 2019-12-17 06:44:26 följande:

    Jag hade definitivt inte uppskattat saker till hemmet, jag har allt jag behöver. Hade gärna fått presentkort till spa eller olika behandlingar. Men de är ofta dyra. Så en chokladkartong av det finare märket. det gör inget om det är få praliner i det. Men hellre ett fåtal utsökta praliner än en dussinask som jag själv kan köpa på ICA.


    Sen har många vanliga badhus relaxavdelningar och de brukar inte kosta mer än ca 200kr, så det var mer nåt sånt jag tänkte på. Men det passar förstås inte heller varenda människa.
  • Vinterankan

    Cervera har många praktiska kökssaker som man kanske inte riktigt behöver men uppskattar att ha. Kryddsax, vitlökshackare, mandolin, skedhållare att sätta på grytan o.dyl. Eller en elektrisk korköppnare om hon blivit lite svagare i händerna och har svårt att öppna vinflaskor, vet att många lite äldre kan få det. 

  • Ingentvekan

    Jag köpte en fin liten fotogenlampa att ha stående på bordet, till min svärmor från Balders hage. Hon blev jätteglad!

  • Apricospaj

    Tack alla för många förslag:) Finns ingen direkt budget:) haha det var en rolig idé men tror inte fallskärm skulle uppskattas

Svar på tråden Tips på julklappar till svärmör