Varför låter ni era barn sitta framför skärmar och äta skräp varje dag?
Jag tror att alla föräldrar inte har ork och tid att hålla barnen sysselsatta hela tiden, och det tycker jag man ska ha förståelse för. När mina barn på tre år leker med varandra, så är det alltid nåt som händer varannan minut. "Mamma han tog min leksak!". "Mamma tåget gick sööönder buhu!". Om jag väljer att inte lägga mig i hör jag gråt i en halvtimme typ. Jag jobbar många timmar och när jag kommer hem har jag mycket som jag måste göra hemma, mat, tvätt, övrigt. Sätter dom framför TVn för att klara av vardagen, få en lugn stund och kunna pusta ut! Tror att de också behöver den nedvarvningen egentligen. Böcker är de för små för att läsa själva än. Däremot är jag ganska noga med vad de tittar på. Jag försöker sätta på program där de lär sig nånting. Sen pratar jag ofta med dem om vad de ser samtidigt som jag gör sysslor. Jag tror de lär sig ganska mycket på det sättet. Så jag tycker också det handlar om hur man utnyttjar TVn, eller paddan. Om man använder det på rätt sätt så kan det vara mycket lärorikt. Jag bor i utlandet också och TVn är en stor hjälp för mig när det kommer till mina barns svenska språkinlärning. Jag sätter på svenska barnprogram och så pratar vi om sakerna de ser. Så jag tycker tv kan vara väldigt positivt. Men det är klart om barnen bara kollar på Paw Patrol hela tiden i flera timmar och blir helt apatiska, ja det är inte så bra där skulle jag sätta en gräns.