• mommadearest

    Någon här som skriver dagbok för hand?

    Jag har länge velat börja skriva dagbok för hand regelbundet,,, jag köpte till och med en bok jag tänkte jag skulle börja skriva i, men det har endast blivit lite skrivande här och där, väldigt sporadiskt över det senaste 1,5 åren. 

    Jag får liksom inte in rutinen,, sedan känns det inte som att jag har så mycket att skriva alltid,,, också får jag så ont i fingrarna/handen. Någon som känner igen sig att man så gärna vill få in den där rutinen men det är svårt? Och att man får ont? 

    Kanske en vanesak? 

    Skriver ni varje dag? Lite då och då? Eller bara när det hänt något speciellt i ert liv?

    Kul att veta lite :) 

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-16 17:56
    Använder ni någon speciell bok eller penna att skriva i? Föredrar ni något speciellt?

  • Svar på tråden Någon här som skriver dagbok för hand?
  • Duppedu

    Usch, jag skrev i 15 år sen kastade jag skräpet. Blir ju mest att man skriver när man mår dåligt. Har funderat på att ha en tacksamhetsbok där jag varje dag skriver ner något jag är tacksam för. Roligare att titta tillbaka på det tror jag. Enklare när det finns ett syfte också.

  • Anonym (japp)

    Jag har skrivit dagbok för hand varje dag sedan jag var 5 år. Jag skrev mest när jag mådde dåligt och de gamla böckerna, som jag har kvar, ser ut att ha skrivits av ett galet, paranoid, deprimerat, självmorsbenäget psyko, fast jag egentligen inte var det ens när jag mått som sämst. Så jag förpassade till slut dem till en vind i släktings hem.

    Nu har jag en bok som jag skriver upp 3 bra saker i varje kväll istället. Om det är något roligt som har hänt, om jag sett eller hört något bra, om jag lärt mig något intressant, ätit något gott, osv osv. Nu för tiden om jag behöver skriva om något dåligt/skriva av mig så skriver jag ett brev istället. Sedan har jag en fån-bok där jag skriver fåniga, oviktiga klagomål på ett humoristiskt sätt. 

    Jag älskar pennor och böcker. Jag har ett gäng olika pennor som jag skriver med. En klassisk, blå, 0.5 pilotpenna är bra att ha. Sedan har jag ett paket färgade stabilopennor som jag använder flitigt. Jag har en Parker-penna också som jag använder ibland, men den är så fin att jag har svårt för att använda den. Böcker köper jag vanliga enkla årsdagböcker på Akademibokhandeln oftast.

Svar på tråden Någon här som skriver dagbok för hand?