• Koncentration

    Blir jag lurad av ICA-Hemförsäkring nu?

    Hej!

    Jag betalade en faktura hos ICA-Försäkring för månadens faktura och sedan sa jag till de att jag ville därefter ta emot faktura för ett helt år. Liksom få faktura per år och betala årsavgift istället för månadsavgift. Det gick de med på utan att säga någonting om att jag behöver betala någonting. Utan bara överenskommelsen om att jag skall betala per år.

    Två månader senare ville jag ha information om hur mycket jag egentligen kommer betala så jag kan känna mig säker nästa år. Det var billigt, men därefter sa han per telefon att jag skall betala först årsavgiften när de tecknar det. Jag fattade inte så mycket och mest var naiv under telefonsamtalet. Men nu på kvällen så kom jag på hur lustigt det kändes. Varför sa inte de att jag skulle betala årsavgiften för två månader t.ex. Varför kunde de där gå med på det hela med en gång?

    Jag brukar vara naiv och känna att jag blir lätt lurad för många saker. Nu sitter jag här och är ledsen och känner mig just att jag inte kan tänka såhär under samtalet.

    Vart jag naiv? Jag är bl.a ledsen för att det hela tiden handlar om säljande och provision nästan överallt. :(

    Ni med ICA-Hemförsäkring. Vad är er erfarenhet? Är det såhär det är?

  • Svar på tråden Blir jag lurad av ICA-Hemförsäkring nu?
  • Don3

    Förstår tyvärr inte alls vad du försöker säga.

    Betalar du per år så får du betala ett år i förskott .Så du kommer få en faktura för nästa år om du nu väljer att betala per år.

  • Anotherone

    Jag förstår inte heller.

    Så enklast är väl att du ringer till deras kundtjänst imorgon? Du kommer säkert inte att få tala med samma person som sist, och oavsett så har man rätt att ställa frågor om man är osäker så det tycker jag att du ska göra.

Svar på tråden Blir jag lurad av ICA-Hemförsäkring nu?