• feliciamaria24

    Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?

    Hej, jag och min man bor utomlands med 2 hundar och vi har en hushållerska som bor med oss och sköter all städning och hund promenaderna.

    Vi är nu gravida för första gången och vill flytta tillbaka till Sverige. Och jag har ett stort dilemma jag inte vet hur man ska lösa, snälla hjälp , hur gör ni?!

    Min man jobbar och jag är hemmafru, så jag kommer vara hemma med bebis och 2 hundar. Det finns inte samma möjlighet till att ha hushållerska som bor inneboende i Sverige , och jag undrar hur jag ska få ihop det på morgnarna specifikt. Hur ska jag lösa ekvationen med 2 hundar som måste kissa och bajsa direkt dom vaknar (kl 06-06.30) och en nyfödd bebis medans min man är på jobbresor ? Hundarna får självklart en lång promenad lite senare på morgonen/kvällen och då kan man ta med bebis och barnvagn, men menar just morgon rastningen samt tex snabb kiss på dagarna.

    Kommer bo i lägenhet så finns inte möjlighet att släpp ut hundarna på tomten. Hur gör jag ? Är lite stressad över det här.

  • Svar på tråden Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?
  • feliciamaria24

    Ja precis men frågan är om när han är bortrest

  • Amak

    Du får gå ut med bebisen och hundarna vid sex på morgonen när din man är bortrest. Det är ju inget annat att göra helt enkelt. När mina barn var små hade jag en bärsele till den yngsta och det var rätt praktiskt. Bebisen var uppe mycket på natten och storebror vaknade ju ändå vid 6 och ville ha min uppmärksamhet. Så jag gick upp och skopade ner bebisen i en sele på magen och där låg den lilla och sov hela förmiddagen medan vi var ute på lekplatsen med storebror. Det enda bekymret var att jag var rädd att bebisen skulle bli för varm. 

  • Jokaai

    Precis som föregående skriver så är det ju bara nåt man får göra. Jag blev plötsligt helt ensamstående med bebis och hund. Man fick se till att smidigt lyfta över bebisen i nåt där den kunde fortsätta sova och sen gå ut. I början tog jag vagnen. Sen blev bärsele även min favorit

    (Den första tiden var den enkla.. svårare med en "inte uuut" vrålande tvååring ????. Men med tiden skaffar man sig ju rutiner och tider som passar hela familjen och numera är hunden nästan mer morgontrött än mitt barn)

  • syntharen

    Jag förstår egentligen inte problemet... Du stiger upp när hundarna behöver gå ut, tar med dig bebisen i vagn eller i bärsele/bärsjal och går ut med hundarna. Är det för att du tycker det är jobbigt att stiga upp så tidigt? Och behöva gå ut då? Jag utgår från att din man inte reser på jobbresor precis veckorna efter förlossningen, då behöver du ju lite avlastning.

  • Bertram

    När går du kvällspromenad med hundarna? 


    Min hund skulle aldrig få för sig att vilja gå ut vid 06 om den inte är dålig i magen. Den sover till 9-10 på fm innan vi behöver gå ut.

    Du får skaffa schal/bärsele eller bara stoppa ner ungen i vagnen och gå ut

  • Dexter dot com

    Oavsett tidpunkt på dygnet så måste ju bebis med ut på promenader med hundarna. Om du löser det med bärsele eller vagn är ju valfritt.

  • LoveRain

    Se till att flytta till lägenhet med hiss. Då blir det enkelt att lägga ner bebisen i vagnen i hallen och sedan rulla in i hissen. Är betydligt jobbigare att ha vagnen i barnvagnsförråd i porten eller källare. Och behöva krångla in bebisen och hundarna där.

Svar på tråden Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?