• Anonym (Kaffedraken)

    Skitskumt

    Jag kanske har lite för lite att göra på jobbet just nu men surfar ibland på saker man normalt inte surfar på.



    Det som förbryllar mig mest just nu är:
    1) jag går in på google.se
    2) skriver min frus mailadress samt hennes för- och efternamn (ovanligt namn)
    3) som sökträff nr 3 av 7 får jag upp en man på sajten merinfo.se. Denne man (också ovanligt namn) är inte helt random utan fanns i min frus liv en begränsad kort tid, strax innan vi träffades för 5 år sen.
    4) när jag går in och tittar närmare på träffen på merinfo.se och tittar om jag kan hitta min fru på någon av flikarna så kammar jag noll. Hon finns ju inte med där någonstans med ?personkopplingar? eller ?bolagsengagemang? eller någonstans överhuvudtaget?

    Min fråga är hur fasen kommer denne man upp ? till synes utan förklaring ? när jag googlar min frus mailadress samt hennes för- och efternamn? Någon som vet hur google fungerar och förstår varför den gör denna koppling?

  • Svar på tråden Skitskumt
  • Anonym (Kaffedraken)
    Rebecca1987 skrev 2019-12-17 10:49:45 följande:

    Han kanske använt den adressen med sitt namn till något på nätet


    Hur menar du då? Han är ju folkbokförd där. Frågan är varför just han kommer upp när jag googlar min frus mailadress och namn? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Frans J) skrev 2019-12-17 10:54:47 följande:

    Hur menar du då? Han är ju folkbokförd där. Frågan är varför just han kommer upp när jag googlar min frus mailadress och namn? 


    Om han någonsin beställt, eller registrerat sig på något på nätet med hennes adress och mail. Så kan det finnas kvar på nätet
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Frans J) skrev 2019-12-17 10:54:47 följande:

    Hur menar du då? Han är ju folkbokförd där. Frågan är varför just han kommer upp när jag googlar min frus mailadress och namn? 


    Som Rebecca säger.. Har han någon gång används sig av don frus mail.. Så kommer det alltid synas!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Spår) skrev 2019-12-17 11:10:18 följande:
    Som Rebecca säger.. Har han någon gång används sig av don frus mail.. Så kommer det alltid synas!
    Ok! Intressant tanke! Vad skulle det kunna vara då? Någon idé? 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Beställt något på nätet? Försökt registrera sig på någon sida för att bli medlem, allt. Det spelar ingen roll vad räcker att han använt uppgifterna

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Frans J) skrev 2019-12-17 11:14:41 följande:

    Ok! Intressant tanke! Vad skulle det kunna vara då? Någon idé? 


    Åter igen Rebecca är den som har koll.. Men ja jag skulle gissa på samma sak.. Annars är det väl bara att du frågar din fru..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Borde inte det rimliga vara att han reggat sitt konto med just den mailen en gång i tiden?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tukt skrev 2019-12-17 11:40:46 följande:

    Borde inte det rimliga vara att han reggat sitt konto med just den mailen en gång i tiden?


    Jag använde min exfrus mail mån gång när jag skulle regga nått spelkonto.. Likadant nån klubbsida till nån butik.. Ja min fru visste självklart om det!

    Ja hur som gjorde det ett par ggr och dem spåren försvinner ju aldrig!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har gjort detsamma: sökt på min nya man (även på mig själv), vi har varit tillsammans i 5-6 år, vi har gift oss och tagit ett helt nytt efternamn. Till synes inga kopplingar mellan honom och hans ex-fru, men ändå kommer hon upp väldigt högt upp på sökförslagen på en länk. Då var de ju ändå gifta en gång i tiden så kanske inte så konstigt om något dyker upp även om det inte syns någon koppling när man trycker på länkarna. Men jag antar att det kan fungera så även om folk inte var gifta, som i ditt fall. Outgrundliga äro internets vägar Flört

Svar på tråden Skitskumt