Törs jag vara glad över ny graviditet?
Hej! Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva, men känner att jag vill ?prata? med någon med lite erfarenhet kring detta...
Den 13/11 fick jag ett missfall i vecka 5+0, det var min första graviditet. Jag hade ömma bröst och mådde illa en morgon och sen avtog symtomen, tre dagar senare började blödningen. Hela dryga veckan från plus till missfall så kände jag en tydlig växtvärk i livmodern.
Första gravtestet kring BIM var väldigt svagt, tog ett till test 2 dagar innan missfallet som var svagare än jag hade väntat mig, det var kanske hälften så starkt som kontrollstrecket.
Nu är jag gravid igen, utan mens emellan, vilket är helt fantastiskt!
Mina symtom nu är ömma bröst - nära armhålorna, men inte så mycket mer än så. Ingen nämnvärd växtvärk än. Exakt när befruktningen skedde är lite oklart men förmodligen 3-5/12, alltså är jag i v. 3+5-4.0
Jag har testat då och då sedan plusset i fredags för att se om det stregrar som det ska, tyvärr med olika tester så jag lägger bara upp de av samma sort.
Jag är orolig för att få missfall igen, så fort det kommer en flytning så tror jag att det är blod.
Kan ni kika på dessa tester och säga något om stegringen? Ser dagens test bra ut för att vara BIM/BIM+2 ? (Jag har bara 11 dagar lång lutealfas, därav tidig BIM)
Törs jag vara glad över denna nya graviditet? Någon som kan säga något lugnande?