Inlägg från: Tvillingarna14 |Visa alla inlägg
  • Tvillingarna14

Fler över 40 som planerar barn?

Hej,

Har läst hela denna tråd och blir glad och peppad över att det är så många som försöker bli gravida efter 40.

Är själv 44 med tvillingkillar på 6 år. Jag och sambon har försökt sedan i februari så det är ju inte så lång tid. Har ÄL och mensen är väl hyfsat regelbunden med ett par dagars diff hit och dit. Nu på BIM -5, men fick rosa på pappret i morse så jag får bara acceptera att mensen är på väg. Jaja, bättre lycka nästa gång kanske... Blev gravid direkt förra gången, men då var man ju en aning yngre också.

• Tvillingarna14
    Nykär15 skrev 2020-04-29 09:12:58 följande:

Jag får alltid nidblödning och runt den tid du är på nu, så ge inte upp!!

Kul med fler aktiva i gruppen, känt mig ensam i tankarna att vara äldre och försöka. Jag är ju 43 nu :)

Hur har du upplevt nidblödningen? Har du haft samma symptom som vid mens?
  • Tvillingarna14

Tack för info. Verkar vara väldigt olika bud om hur en nidblödning ska vara vart man än läser.

Ligger här i sängen med ont i magen och känner mig lätt deppad. Vet att det är mensen som kommer som ett vattenfall inatt. Har under dagen haft binda och varje gång jag kollat har det varit blod, men inte mörkrött utan mer ljust. Heller inte så mycket. Så här brukar det inte vara vanligtvis. Så jobbigt att hålla på och analysera alla symptom, men man kan ju inte låta bli när man vill bli gravid. Nu ska jag sova så jag slipper tänka på allt.

• Tvillingarna14

Märks också att jag är ny på att kommentera här på FL eftersom man i sista inlägget inte kan se vem det är riktat till (ska vara Nykär). Tacksam för tips. Pinsaaamt iaf.

• Tvillingarna14
    Patricia4 skrev 2020-05-19 09:08:28 följande:

Hej . Känner med dig , tänker likadant . Har tydliga pms symptom , fyller år i veckan och känner mig gammal och passé. Har prickat äl tre gånger i rad och ingenting . Grinig som få och egentligen så himla ledsen inombords . Igår köpte vi en massa ljuvliga babykläder till sambons nyanlända barnbarn . Så avundsjuk och vill ha en egen baby . Känner mig bitter idag :(

Fattar att det ibland känns helt hopplöst och att man känner sig gammal och förbrukad. Är själv 44 år och har inte en aning om det här kommer funka. Förra gången gick det på första försöket och resulterade i tvillingar. Då var jag 37 och purung om man jämför med nu. Är just nu på ÄL +8 och har en del symptom som lika gärna kan vara PMS. Så himla jobbigt att man inte kan veta vad som är vad. Ena stunden tror man att det nog är en graviditet på gång och i andra stunden att det aldrig kommer hända. Känner dock en tröst i att jag inte är ensam om att känna så här och att det ger mig hopp och styrka genom att vara på FL och läsa om era upplevelser och hur det går för er. Håll ut ni som är deppade. Vet att det är frustrerande och jobbigt, men vi alla är där ibland. Kram.

• Tvillingarna14
    NiMi12 skrev 2020-05-20 08:35:25 följande:

Tog två tester imorse, i söndags visade CB 1-2 och på eftermiddagen kom en ljusrosa blödning.

Idag, tre dagar senare visar det 2-3 veckor och hyfsat starkt sträck.

Detta borde väl vara ok på BIM som jag har idag.

Underbart, stort grattis.
    Får jag fråga hur gammal du är och hur länge ni försökt?
  • Tvillingarna14
    NiMi12 skrev 2020-05-20 11:54:21 följande:
    Jag är 41 år. Har en son på 11 månader. Då försökte vi i fyra månader, med ett mf efter två. Den här gången provade vi halvhjärtat i mars, hoppade över april och nu gjorde vi ett riktigt försök och då plussade vi. Så det har gått fort för oss båda gångerna. Min sambo är 35.
    Jag är 44 och har 6-åriga tvillingpojkar. De blev till på första försöket. Nu när man är äldre är det ju inte lika lätt. Vi har dock inte försökt speciellt länge, tredje gången nu. Är på ÄL+9 och vågar knappt gå på damernas eftersom man är livrädd över att tant röd har anlänt. Mår dock väldigt illa idag och är inte sugen på något. Har även haft halsbränna de senaste två dagarna, huvudvärk, ont i ryggslutet, molvärk i nedre delen av magen och lite ont i brösten. Vill så gärna tro att det finns något därinne. På vilken ÄL-dag började du testa?
  • Tvillingarna14
    NiMi12 skrev 2020-05-20 14:05:55 följande:
    Häftigt med tvillingar!

Låter som många tecken, kan båda gott :)

Jag tänkte vänta till BIM men tog det på äl +13 som var tre dagar innan BIM.

Jag vill inte börja för tidigt för jag vill undvika att se negativa tester. Men den här gången så blev jag så säker så jag vågade testa innan :)
    Joda, det är allt lite speciellt med tvillingar.
    Vad hade du för symptom som gjorde att du vågade testa innan?
  • Tvillingarna14

Hej,

Kan också sålla mig till er som är besvikna. BIM mellan 24-26/5. Har haft massa gravidsymptom sedan ÄL+7. I morse var det en ljusbrun flytning på trosskyddet och då vet man vad som är på G. Men varför har jag varit så trött i en vecka. I fredags tex la jag mig kl 19.00 och sov till 06.30. Var uppe till kl 11.00 och blev sedan tvungen att sova igen i tre timmar. Kan inte dricka kaffe heller och mår illa titt som tätt. Kan man verkligen göra sig själv så här pass skengravid???

Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?