Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

Grilimy skrev 2020-07-31 11:02:03 följande:

Tack :) dock känner jag mig rätt säker på att det är kört igen. I måndags mådde jag fruktansvärt illa, tisdag vaknade jag helt utan illamående och det har inte kommit tillbaka. Känner absolut inget i brösten, förra graviditeten hade jag sjukt ont i brösten. Så egentligen inga graviditetssymptom alls... har dock fått mensvärk. Men eftersom jag använder progesteronkräm så kanske missfallet inte kommer igång. :-/ vågar inte sluta med den heller ifall det finns något levande i magen.

Åh vad frustrerande! Vet hur det känns att kastas mellan hopp och att inte våga tro. Hoppas ändå att du har ett levande litet frö som växer. Kram!
  • gunbran

Deppig dag idag...tror alla känslorna efter missfallet bubblat upp till ytan och därtill några andra motgångar.

Men det hårdaste slaget kom idag under ett samtal med mina döttrar. Förra veckan fick de veta att deras pappa inlett en relation med en kvinna som figurerat som "kompis" en tid. Inget fel i det och jag är uppriktigt glad för hans skull. Nu är det snack om förlovning, bröllop, flytt och hus på en och samma gång och barnen tycks ta detta bra (än så länge). En av döttrarna frågade mig om jag tror att de kommer skaffa barn ihop, och ja, det tror jag ju eftersom den nya kvinnan är barnlös och knappt över 30 så det känns inte orimligt alls. Döttrarna blev väldigt uppspelta och lyckliga av tanken på framtida små syskon och jag sjönk ihop som en säck potatis och kände mig med ens så sorgsen.

Hade allt gått som det skulle så skulle vi denna helg ha avslöjat graviditeten för dem. Berätta om ett kommande syskon.

Nu undrar jag om jag nånsin får göra det, nånsin får se lyckan i deras ögon och stoltheten över att få ett nytt syskon. Ett syskon som kommer från mig och min sambo.

Min ledsamhet och sorg kommer att vända så småningom, det är faktiskt den enda trösten just nu. Måste ändå hitta kraften någonstans och fortsätta gå. Fortsätta försöka och våga tro.

Sorry, det blev deppigt det här, men jag anar att ni förstår precis.

• gunbran
    Camulla skrev 2020-08-02 18:33:34 följande:

Det var MF. Blöder som en gris.

Det går verkligen trögt för oss i den här tråden. Hade ätit Rosenrot den här cykeln. Kan det vara så att man lättare blir gravid med det? Så lätt att kanske t.o.m. halvkassa ägg befruktas? Eller är jag bara allmänt nitisk nu? Inte helt rätt tid för mig att spekulera om sånt nu... Allmänt negativ just nu. Tur att negativiteten går över. Om några veckor äter jag nog Rosenrot igen, haha.

Beklagar verkligen! :(

Det är så tufft när det händer. För min del tycks jag ägglossa bättre med rosenrot och någonstans därinne döljer sig säkert ett guldägg kvar som jag hoppas ska släppa snart. Sen finns säkert ganska många av sämre kvalitet också, som lossar av bara farten, så det ligger möjligen något i det du säger.

Jag tänker dock att rosenrot inte skadar, om man slutar precis vid äl, så jag ger det några chanser till.
  • gunbran
    Camulla skrev 2020-08-02 21:02:56 följande:

Nu har det gått några timmar, och jag har hunnit lugna ner mig lite... Jag håller med Er gunbran och NiMi12. Det är helt klart värt det. Chanserna att faktiskt bli gravid verkar öka, ganska bra dessutom. Och det är ju ändå det viktigaste i den här bäbisjakten. Att bara få se ett plus då och då, fast man är över 40, är också härligt och något att hålla fast vid. Vi får hoppas att det snart är slut på alla missfall och att det blir stora magar istället.

Jag fick väldigt tydliga äl av rosenrot och 2:a kuren resulterade ju i graviditet. Jag hoppas min kropp hoppar in i en hyfsat normal cykel ganska snabbt så vi kan på't igen. Önskar också att vi kan få en positiv höst här i dubbel bemärkelse. :)
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-08-04 13:29:06 följande:

Äl +8 idag och inte ett enda tecken på att jag skulle vara gravid. Ingen molvärk, inget i brösten, inget illamående som sist. Helt tyst kropp! Det händer typ aldrig. Förra månaden hade jag molvärk varenda dag mellan äl och mens. Men det har jag haft när jag har varit gravid också. Så total tystnad är något nytt. Nu känns det som en evighet till söndag som är BIM -1 och då jag tänker testa. Har iaf beställt hem test idag. Men just nu känns det som att mensen kommer komma på måndag. Nedstämdheten brukar komma nu, så jag försöker hålla mig sysselsatt. Men svårt när jag bara går och väntar på att känna något.

Min kropp var också väldigt tyst senaste gången när jag blev gravid. Först på äl +12 började jag ana något, men inte förrän på äl +15 kände jag såpass mycket att jag vågade testa.

Håller tummarna för dig och alla andra som väntar på att få testa. :)
  • gunbran
    Patricia4 skrev 2020-08-06 07:29:58 följande:

Jag är gravid ! Tog ett clearblue digitalt nu och ett tydligt plus kom fram . Inte den med veckoindikator utan bara plus och minus . Är så glad :)

Rosenrot verkar ju göra susen !

Vad roligt! Grattis! Håller tummarna nu för att allt går bra för dig!
  • gunbran

Hej! Har varit lite "off" från forumet ett tag. Mest pga det varit helt stilltje i kroppen efter missfallet och att jag behövt lite tid att bearbeta det jag varit med om. Det var tufft den här gången och händer det igen så vet jag inte om jag orkar mer...

Hursomhelst så känns det som att kroppen stått stilla sen det sista blödde ut för 2 veckor sen. Har inte haft en enda känning åt något håll.

Men så i torsdags så fick jag plötsligt blodblandade flytningar och jag jublade inombords i hopp om att mensen var på G, exakt 4 veckor efter att missfallet startade. Berömde kroppen och kände mig stolt....tills det hela försvann efter några timmar, lika plötsligt som det kom.

Vad var det liksom? Under och efter såg flytningarna ut lite som vid ÄL och nu efteråt har jag haft någon typ av obehag med lite molvärk till och från. Inga typiska ÄL känningar dock.

Utgår från att det kanske var ett försök till ÄL från kroppens sida och att mens är att vänta om 12-14 dagar då, men jag har verkligen noll koll.

Aldrig har jag väll längtat efter mens så mycket. Vill bara komma igång med rosenrot igen och försöka på nytt. Väntan fortsätter...

• gunbran
    Nykär15 skrev 2020-08-16 18:12:53 följande:

Fick aldrig glad gubbe, trodde jag hade missat peaken men sen igår haft mer älsekret igen...tog ett test igen och det blev fast gubbe! Så blir att ligga mer igen, fasen vi som körde så hårt för några dagar sedan :) men men, hoppas vi inte missar, gillar ju sex innan äl några dagar...nu var senast i torsdags. Men ägget har väl inte släppt än, molar på bra och testet starkt så blir kanske bra ändå... cd16 idag, aldrig haft så sen äl. Är väl lite stört efter ma

Vad lurigt! Hoppas ni prickar rätt nu då!

Själv behövde jag tydligen bara posta ett inlägg, för idag kom mensen. 3 dagar sen bara, så nu har jag börjat med rosenrot och nästa vecka tänkte jag köra med äl tester. Håller tummarna för att vi lyckas nu!!
  • gunbran
    Rixypixy skrev 2020-08-17 13:00:01 följande:

Hoppar in i tråden efter att ha läst era inlägg. 41 år gammal. 3 fantastiska barn (10,14,15) sedan innan. Ny karl, barnlös och 10 år yngre. MA i juli och första mensen efter detta var nu 7/8. Fick Letrozol utskrivet från kvinnokliniken så har avslutat första kuren. Antar att jag fick en snäll läkare och hur ev liten chans jag skulle ha med en äggledare. Äl enligt kalender 20-21 aug. Vill ju så gärna bli gravid på en gång och googlar sönder mig för att läsa om andra i samma sits. Har viss hopp om att detta skulle ge oss den skjuts vi behövet men är nervös och orolig för att jag ej kommer kunna ge honom och oss ett litet hjärtebarn. Någon mer som testar letrozol här? Har någon av er nyligen plussat? All lycka till er som kämpar! ????

Välkommen hit! Har en liknande situation som dig, 3 barn sen tidigare, ny yngre barnlös man, längtar efter ett gemensamt litet kärleksbarn. Kruxet är att jag redan är 46 så vi har verkligen inte tiden på vår sida.

Hade också MA i juli och fick första mensen efter det igår. Äter rosenrot som hjälpte mig bli gravid senast, så jag ger det en sista chans nu under hösten. Min ÄL borde inträffa 27-28 aug nångång.

Lycka till! Vi är många som stöttar varandra här inne!
  • gunbran
    Patricia4 skrev 2020-08-17 19:59:56 följande:

Hej tjejer

Här är det tufft . V 6 börjar imorgon och pappan till barnet lämnade mig igår efter att ha betett sig helt oacceptabelt i några dagar . Så inte nog med att jag är livrädd för missfall men nu måste jag också gå igenom allt ensam . Nipt , fosterdiagnostik , förlossning om jag ens kommer så långt . Idag ringde han och skrek på mig att han vill att jag gör abort . 5 månader aktiva bebisförsök och så lämnar han mig 2 veckor efter positivt besked .

Fy fan rent ut sagt . Vill så gärna få behålla min lilla frö , som jag längtat . Mitt hjärta är krossat :(

Men Oj vilken chockartad vändning? Är han riktigt frisk är min spontana tanke?

Jag blev lämnad när jag var gravid som 23-åring. Jag trodde vi hade allt, men efteråt framkom att han hade träffat en annan... Det var ett trauma, men att göra abort för att det plötsligt slagit slint i pappans huvud kände jag inte var aktuellt.

Beslutet är ditt och kanske får tiden honom att sansa sig och ta sitt ansvar, men jag förstår din förtvivlan.

Stor kram!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?