Inlägg från: gunbran |Visa alla inlägg
  • gunbran

Fler över 40 som planerar barn?

Nykär15 skrev 2020-04-23 20:01:31 följande:

Inte påläst på munkpeppar, så vet inte riktigt skillnaden. Vad gjorde att du valde munkpeppar? Vad hade du hört om den?

Jag läste om munkpeppar här på FL och att det skulle kunna stimulera ÄL. Av de 4 cykler jag testade så hade jag en riktigt tydlig ÄL en gång. Kände att det inte var värt att testa mer sen.

Men samtidigt har jag hört om rosenrot och nu idag läste jag på lite och bestämt mig för att testa. Har liksom inte så mycket att förlora tänker jag.
  • gunbran
    MamiA39 skrev 2020-04-23 20:53:53 följande:

Min mens kom också idag... känns inge vidare. Blir mer och mer stressad. Jag har också munkpeppar hemma och ska prova med det. Någon som vet om man ska starta direkt och hur ska man äta dom?

Munkpeppar tar man från första mensdagen och fram till ÄL. Jag testade, men det funkade inte så bra för mig. Nu kör jag på rosenrot. Nytt preparat med samma upplägg.
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-04-24 10:23:33 följande:

Jag har läst era senaste meddelanden.

Jag tror inte heller rosenroten har förändrat något i min cykel. Däremot kanske jag hade längre cykel förra månaden för att jag inte åt rosenrot just den månaden. Nu äter jag igen så vi får se. Min blödning har inte slutat än, borde sluta senast idag.

Jag är 41 år :)

Jag är 46 år, så verkligen inte mycket tid att spela med. Jag har dock väldigt regelbunden cykel på 26-28 dagar med ÄL omkring dag 12.

Blir lite intressant att se om rosenrot påverkar på något sätt.
  • gunbran
    Grilimy skrev 2020-04-24 12:34:31 följande:

Hej här inne

Ville bara berätta att jag hoppar in här igen. Idag på ultraljud konstaterades att bebisen inte lever längre. V.10 Har fått tabletter med mig hem att ta i morgon så den kommer ut. Jag är helt knäckt. Kan inte sluta gråta.

Beklagar verkligen. Så ledsamt! Jag var med om missfall förra sommaren och hur mycket jag än förstod att risken är jättehög vid min ålder, så blev det ändå förstås jättetungt.

Ta hand om dig!
  • gunbran
    Grilimy skrev 2020-04-24 12:34:31 följande:

Hej här inne

Ville bara berätta att jag hoppar in här igen. Idag på ultraljud konstaterades att bebisen inte lever längre. V.10 Har fått tabletter med mig hem att ta i morgon så den kommer ut. Jag är helt knäckt. Kan inte sluta gråta.

Beklagar verkligen. Så ledsamt! Jag var med om missfall förra sommaren och hur mycket jag än förstod att risken är jättehög vid min ålder, så blev det ändå förstås jättetungt.

Ta hand om dig!
  • gunbran

Jag tror jag har ett tidigt missfall....igen.

Mina symtom innan mens var ju väldigt lika de jag har när jag är gravid, såpass att jag testade mig på tisdagen. När det visade negativt väntade jag in mensen, som kom 2 dagar senare. Det är extremt ovanligt, för att inte säga unikt, att jag får mens 17 dagar efter ÄL.

Den här gången har jag dessutom blödit så mycket, och fortfarande på dag 4 kommer klumpar, vilket det inte brukar göra.

Egentligen spelar det ingen roll vad det är, kroppen gör sitt jobb och snart är vi igång igen, men jag har kommit till en punkt där jag nästan fasar för det där efterlängtade plusset.

OM det dyker upp någongång, så kommer jag förgås av oro för missfall. Det är verkligen med skräckblandad förtjusning jag befinner mig i den här barnverkstan känner jag, men någonstans (än så länge) väger längtan mer än skräcken, så vi fortsätter våra försök att få till det lilla kärleksmiraklet.

Någon som känner igen sig?

• gunbran
    Nykär15 skrev 2020-04-26 20:07:22 följande:

Exakt så känner jag, man jagar plus, sen blir det ny hemsk oro om man väl når ett. Vet inte riktigt hur jag skulle reagera, är nog inställd på att det inte kommer nåt, men innerst inne hoppas man såklart.

Angående klumpar så blöder jag ofta mycket slem o klumpar, helst nu med rosenrot, men ser det positivt. Kanske har munkpepparn gjort din slemhinna extra tjock nu? Det är ju isf bra.

Vi hoppas detta blir en fin cykel för oss alla. Började du med rosenrot nu?

Min mens är inne på sista dagen nu hoppas jag, cd 7. Så ÄL om en vecka hoppas jag :) spännande med ett mer seriöst försök!

Japp, jag började med rosenrot nu denna cykel. Vaknade i morse och var oförskämt pigg och på bra humör, så jag gissar att den börjar göra sitt jobb :). Bara mensen som är extra jobbig just nu.

Enligt min Flo-app har jag ÄL nästa söndag, men jag tror snarare på mån eller tis. Blir spännande!
  • gunbran
    Eskobar77 skrev 2020-04-27 10:27:07 följande:

Idag kom min blödning, så det är bara att ta nya tag igen. Man blir ju alltid lite uppgiven men jag hoppas verkligen att det snart är vår tur. Gyn säger ju att mina prover och min kropp är som en 30-årings så än behöver jag inte ge upp. Jag kan dock själv känna en tidspress då jag ändå inte vill bli alltför gammal innan det förhoppningsvis blir en bebis.

Någon som har något supertips att dela med sig av när det gäller tillskott, alternativa behandlingar osv?

Kram till er alla där ute!

Jag äter en hel cocktail med tillskott med frukosten. :)

Jag tänker att jag inte har så mycket att förlora på att testa. Multivitamin kvinna äter jag sen jag var gravid förra sommaren. Sen tar jag Omega 3 med extra D vitamin för immunförsvar, leder och celler. I fertilitetssyfte tar jag Q10 och rosenrot. Har även minskat dramatiskt på kaffe.

Återstår att se om något hjälper.
  • gunbran
    NiMi12 skrev 2020-04-27 19:43:00 följande:

Vad gör Q10?

Det påstås att q10 ska förbättra äggkvaliten. Om det finns evidens ska jag låta vara osagt, men läser man runt lite så verkar det lite beprövat iallafall. Q10 är ju bra för cellerna och ska kunna öka energin, så funkar det inte med äggen så vinner kroppen på det ändå tänker jag.
  • gunbran
    Nykär15 skrev 2020-04-28 14:36:09 följande:

Det heter FertilSafe PLUS, finns på Graviditetskollen :) det hjälper väl inte, men stjälper heller inte som andra med silikoner, det har rätt ph osv.

Vi brukar använda glidmedel då jag gillar det, så nu vill jag ha ett som inte försvårar att kanske få till en graviditet :)

Har redan spänningar i magen och väldigt mycket äggviteflytningar, känns positivt! Brukar känna som mest ca 2 dgr före äl så gissar den blir tidig denna gången, så ska väl ligga i nu :)

Lycka till!

För mig börjar blödningen äntligen ta slut. Räknar med ÄL efter helgen, runt den 4-5:e.

Kul att vi är flera som är synkade! :)
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?