Stå ut med någon som är så socialt obekväm?
Hej! Jag har dejtat en kille i ungefär sex månader nu, och han är på många sätt allt jag vill ha. Smart, rolig, snäll och trygg. Dessutom lång och snygg! Jackpot!
Men det som tar emot är att han är så otroligt socialt obekväm. Alltså, han har många vänner (som jag känner och trivs med) och går även gärna ut, men bara med _hans vänner, och ställen _han är van vid.
Han har träffat två av mina vänner och det gick väl sådär - han sa inte så mycket, ville därifrån. Han har träffat min son tre gånger (presenterade honom som en kompis) och även det var rätt awkward (info: han har själv inga barn). Han har varit hemma hos mig två (!) gånger och efter ett tag märktes det att det kliade i honom att komma iväg... Jag åker till och sover hos honom en eller två gånger i veckan.
När vi är själva hemma hos honom är det världens bästa känsla. Men kan man bygga vidare på en relation såhär? Jag är väldigt social och kan inte riktigt identifiera mig med att vara obekväm i nya situationer, även om jag vet att det inte är så ovanligt. Kommer det att gå över?
Jag vill ha en relation där han kan komma hem till mig utan problem, där han kan lära känna min son, så småningom resten av min familj, mina vänner.
Men jag vill inte slösa tid på en relation som inte kommer att fungera i längden, hur fantastiskt det än känns nu. Vad tror ni?