• IceKitten

    När köper/köpte du julklapparna?

    Så jag läste tråden om när folk får sin lön i december och blev lite nyfiken. När köper/köpte du dina julklappar?

    Själv har jag alltid spritt ut det, i år köptes de första i oktober. Något år har det varit i maj... Jag köper när jag hittar rätt helt enkelt. Jag har fortfarande två julklappar kvar att köpa (ett presentkort och lite finare glögg) men de har varit uttänkta sedan länge...

    Är det vanligt att folk väntar till sista möjliga datum (när dec-lönen kommit)? Jag trodde de flesta köpte betydligt tidigare än så. Det verkar väldigt opraktiskt att köpa så sent, både för ekonomin och för stressen skull.

  • Svar på tråden När köper/köpte du julklapparna?
  • Kiyah

    Jag brukar börja handla julklappar i slutet av november, börjar tänka ut innan vad jag ska köpa. blir superstressad om jag inte är klar veckan innan jul

  • Rudbeckius
    Köpte mina klappar redan i höstas och slog in dem i början av december. Skrev grötrim på alla och hade väldigt roligt hemma med bonuspojken. Vi skattade åt diverse knäppa och några småfula rim. 
  • Mrs Green

    Oftast brukar jag vara klar i början av december, men i år har jag varit senare. Jag har fortfarande en julklapp kvar att köpa, gör det förmodligen i morgon. 

  • Anonym (Anna)

    Vi brukar åka iväg en en helgdag i december och försöka fixa allt på en gång, om det går, beror lite på vad barnen önskar sig. 

    I år blev det i lördags, har bara lite lotter kvar till maken. Handlas på måndag när sista-minuten-maten ska inhandlas.

    Att folk väntar in i det sista beror nog på att lönen ska komma in på kontot. Inte alla som har den framhållning som krävs. 

  • Guldbarb

    I år köptes de första i januari. Men det är ovanligt (toysrus och brs konkurs). Sedan har julklapparna köpts mellan augusti och december. Bara några enstaka i slutet på november/början på december.

  • Studentpappa

    Jag tycker det är så jävla tråkigt men köpte dom sista imorse. Får lön på måndag så det har inget med det att göra..


    Ride it like you stole it
  • PappaGöteborg2

    Köpte faktiskt nästan alla julklappar på BlackFriday i år (eller helgen som rean nu sträcker sig under). Det var andra året i rad jag löste julklapparna under den helgen. Det känns som en lite skum amerikansk trend med rea i november, men jag lyckades hitta bra saker till riktigt bra priser, främst rea på leksaker till barnen och dess kusiner.

  • Limeblad

    I år köpte jag alla under december. De två sista nu i helgen. Det har inte med ekonomi att göra utan att jag innan dess inte visste vilka som skulle komma på julen och därmed inte vilka jag skulle köpa julklappar till. Annars brukar jag försöka vara helt klar en vecka före jul och brukar ha köpt ett par i november så att jag inte blir stressad eller köper ogenomtänkta presenter.

  • sextiotalist

    Av logistiska orsaker blev det inget julklappsköp förrän igår (flytt)

    Men jag brukar alltid handla sista veckan före jul, men inte sista dagen som igår

    Varför?

    Det är då jag få julstämning, innan dess är det inte roligt

Svar på tråden När köper/köpte du julklapparna?