• Anonym (Elin)

Ge gåvobrev till pedagogerna på förskolan samt lärarna i skola

Nu är det dags för att ge alla barnens personal julgåvor, jag har tänkt på det fram och tillbaka. Oftast ger man någon blomma, något som det står bästa läraren på osv osv ja ni fattar, vilket också mängder av de andra barnen gör jag kan tänka mig att hälften av det ligger och samlar damm efter några år... I år fick jag idéen om att ge gåvobrev (barn cancer fonden) till dem istället. Va tror ni om det? Hade ni själva blivit glada över det?

• Svar på tråden Ge gåvobrev till pedagogerna på förskolan samt lärarna i skola
  • Ms H

Ge inget som kostar pengar, många får inte ta emot gåvor av mer än ?ringa värde?.

• Anonym (Elin)
    Ms H skrev 2019-12-18 15:11:46 följande:

Ge inget som kostar pengar, många får inte ta emot gåvor av mer än ?ringa värde?.

Fast de kan väl inte ha någon roll om man köper en blomma och en choklad ask eller skänker 150:- till barn cancer fonden?
  • Anonym (2 barns mor)

Om du bor i Sverige så behöver ni inte ge något till personalen.
    Det normala är att någon förälder samlar in via tex Facebook och eleverna ger på avslutningen. Då kan det bli en korg med godsaker eller presentkort.
    Att som ensam förälder dutta med småsaker brukar inte tillföra något.
    Om era barn förstår värdet med att skänka till välgörenhet så är det ok med om du bara vill glänsa lite är det en dålig ide.

• Anonym (Elin)
    Anonym (2 barns mor) skrev 2019-12-18 15:20:06 följande:

Om du bor i Sverige så behöver ni inte ge något till personalen.

Det normala är att någon förälder samlar in via tex Facebook och eleverna ger på avslutningen. Då kan det bli en korg med godsaker eller presentkort.

Att som ensam förälder dutta med småsaker brukar inte tillföra något.

Om era barn förstår värdet med att skänka till välgörenhet så är det ok med om du bara vill glänsa lite är det en dålig ide.

Jag vill absolut inte glänsa, utan jag anser att det är bättre att lägga pengarna (även om det är en liten summa) på något som gör nytta istället för en blomma som vissnar på några dagar
  • Ms H
    Anonym (Elin) skrev 2019-12-18 15:14:13 följande:

Fast de kan väl inte ha någon roll om man köper en blomma och en choklad ask eller skänker 150:- till barn cancer fonden?

Nej, inget av det är egentligen tillåtet.
  • Drottningen1970

Jag tycker det är vansinnigt irriterande beteende att skänka till nån organisation el välgörenhet i nån annans namn. En ickegåva.

• Anonym (E)

Nej, ge något billigt ihoppysslat istället.

• Physalis

Köp något till barngruppen kan också vara ett alternativ. Kanske böcker eller något annat material.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Samma)
    Drottningen1970 skrev 2019-12-18 20:40:01 följande:
    Jag tycker det är vansinnigt irriterande beteende att skänka till nån organisation el välgörenhet i nån annans namn. En ickegåva.
    Samma här
Svar på tråden Ge gåvobrev till pedagogerna på förskolan samt lärarna i skola