• zivv

    Amning 1 år +

    Ni som ammar 1 åringar eller äldre, är det enbart nattetid?

    Mättar amning nåt vid denna ålder och kan ses som enkilt mål tex morgon och kväll, eller är det mer att det ammas utöver all mat?

    Tänker då man ammar dktekt pp mlrgpn, om man ska vänta ett tag innan " riktig" frukost, eller om den ges direkt ändå?

  • Svar på tråden Amning 1 år +
  • zivv
    zivv skrev 2019-12-19 18:00:44 följande:

    Ni som ammar 1 åringar eller äldre, är det enbart nattetid?

    Mättar amning nåt vid denna ålder och kan ses som enkilt mål tex morgon och kväll, eller är det mer att det ammas utöver all mat?

    Tänker då man ammar direkt på morgon, om man ska vänta ett tag innan " riktig" frukost, eller om den ges direkt ändå?


    Var för stressad då skrev, rättat. :)
  • Pimpinellan

    Nä, jag ammar både dag och natt. Blir mellan 4-6 ggr per dygn. Aldrig istället för en måltid utan som komplement och som nattning/sövning/omsövning. Jag vet inte hur länge enbart amning skulle räcka faktiskt. Ibland tycker jag nog han är hungrig nattetid för han äter väldigt frenetiskt och länge. Sen sover han lite bättre. Men han är en hnb.are så sover bra gör han inte ändå.

  • zivv

    Men ammar ni då i anslutning till ett mål mat isåfall före eller efter?

  • Pimpinellan
    zivv skrev 2019-12-19 18:11:01 följande:
    Men ammar ni då i anslutning till ett mål mat isåfall före eller efter?
    Nej, jag ammar ett bra tag efter frukost när han ska sova, en slurk på e.m, vid nattning vilket är minst 45 minuter efter kvällsmaten och 1-2 ggr nattetid.
  • fluu

    Ammade i 19 månader. De sista månaderna ammade jag nattetid och innan sovdags(både till middagsluren och läggningen på kvällen).


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Bröstmjölk är lättsmält, men kan mätta en del även hos lite äldre barn. Framförallt ger det näring.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Amning 1 år +