Vi som planerar äggdonation 2020
God morgon på er!
Jag tänkte hoppa in här. Några känner jag igen och nån känner kanske igen mig sen tidigare.
Kort historia. Vi började försöka få barn 2008, fick utomkveds, fick göra ivf, totalt blev det 3 utomkveds och två MA som upptäcktes i v 16 resp. v19. Lågt amh och tydligen taskiga ägg. Sen äggdonation i Umeå efter lååååångt köande. 2018 fick vi en dotter på sista försöket med sista ägget. Lycka!
Nu har vi bestämt oss för att göra ett försök för att få till ett syskon i och med lagändringarna som gör att det finns fler privata kliniker här i Sverige som gör äd.
Jag pratade med kliniken om vilka mediciner som skulle användas. Jag tycker verkligen inte om Progynon, mår psykiskt dåligt av den under tiden jag äter, efter mår jag fysiskt dåligt istället och går upp i vikt av dem.
Men det var progynon som skulle användas, sen lutinus och trombyl. Känns som väldigt lite?
Hittade en gammal lista där jag tagit femanest, lutinus, trombyl, prednisolon, men sen fick jag även estradot. (+ alla möjliga vitaminer och mineraler). Men det var efter insättning. Kommer verkligen inte ihåg vad jag åt för tabletter innan sista insättningen. Vet att jag mådde bättre vid det än försöket innan då jag vet att jag fick progynon.
Jag kommer inte ihåg, har väl förträngt hur det var att göra försöken, vad jag åt, hur jag mådde osv. Är femanest och progynon samma sak?
Vi ska göra med frysta ägg, som ska tinas för befruktning.
Om jag fick min mens inom en vecka så skulle vi hinna med ett försök innan semester. Trodde inte att jag skulle få den, men den har varit väldigt hoppig. Nu idag så fick har jag fått en blödning och sjuhelsikes mensvärk, så tydligen är den här. Jisses, vi ska kanske börja med försök nu?! Helt plötsligt så blev det dr med medicinering väääääldigt aktuellt.
Kram på er!