Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Svenska män är ondskan!!

Överste Senap skrev 2019-12-21 19:36:34 följande:

Ni som kritiserar krönikan, kan ni peka på vad som är fel i den?

Hon säger att det finns svenska män, inte alla, men för många, som misshandlar sina kvinnor. Är det fel?

Hon säger inte att invandrade män inte slår sina fruar.

Så vad är felaktigt?

Och vad tycker ni om de män som kallar henne muslimsubba, landsförrädare, hjärndöd bimbo mm?

Låt höra!

Så rätt! Vilket av detta håller man inte med?
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 23:04:50 följande:

Gå in på joakim lamotte FB sida och ta del av en del brev han får, där det står att hans dotter ska våldas sen mördas så fort han krtiserar invandringen och belyser dess kosekvenser ,där har du hat men de är väll inte så viktigt han är ju en vit man 

Är det kvinnor som skriver så till honom?
  • Anonym (L)
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-21 23:12:01 följande:

Det är lika illa det men varför känner du att du måste kontra med ett annat exempel? Inte så att det är fel att göra det utan jag är mera nyfiken på varför.

Han är uppenbarligen upprörd över vad Lamotte får höra och han är lika uppenbart inte upprörd över vad Frida Biosen får höra.
  • Anonym (L)
    Anonym (Irkutsk) skrev 2019-12-21 23:15:11 följande:

"Svenska män, sluta slå kvinnorna ni lever med"

Lämplig rubrik för att locka läsare med starka åsikter i invandrarfrågan.

"Jag är lillfittan som ska stå till svars"

Inte lika genomtänkt rubrik, möjligen styrd av känslor hos skribenten.

Tycker egentligen inte det finns så mycket att diskutera. Skribenten har valt att skriva svenska män - och inte bara män av en anledning i rubriken. För att provocera och sticka ut, få folk att läsa. En del av publiken som hör till skaran provocerade valde att kommentera, vilket borde varit väntat.

Anonym (Irkutsk) skrev 2019-12-21 23:15:42 följande:

"Svenska män, sluta slå kvinnorna ni lever med"

Lämplig rubrik för att locka läsare med starka åsikter i invandrarfrågan.

"Jag är lillfittan som ska stå till svars"

Inte lika genomtänkt rubrik, möjligen styrd av känslor hos skribenten.

Tycker egentligen inte det finns så mycket att diskutera. Skribenten har valt att skriva svenska män - och inte bara män av en anledning i rubriken. För att provocera och sticka ut, få folk att läsa. En del av publiken som hör till skaran provocerade valde att kommentera, vilket borde varit väntat.

Men du blir inte provocerad om någon hävdar att invandrare begår brott då majoriteten av dem ej gör det?

Då är det ok att generalisera?
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 23:40:50 följande:

Vet inte men man kan tydligt se hur media som aftonbladet gör skillnader, först hånar dom lamotte och säger att han tycker synd om sig själv, men när Boisen blir hotat du är alla svenska män svin som ska utrotas,, lite skillnad beroende på vem som blir hotad

Åter igen, Du ljuger medvetet (förmodligen av ideologiska skäl) när du påstår att Boisen sagt att alla svenska män är svin som ska utrotas. Hon skrev VÄLDIGT TYDLIGT att det inte rör sig om alla svenska män. Däremot för många svenska mån. Du håller inte med om att för många svenska män misshandlar? Är det en lagom mängd för dig?
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-22 12:09:41 följande:

Skrämmande att se hur många som anser att det är ok att hota Lamottes barn med våltdtäkt i denna tråd 

Kan du hänvisa till ett enda inlägg där någon tycker det? Hittar inte det någonstans. Sedan må Lamottes dotter vara väldigt off topic. Du startade en tråd om Frida Boisens krönika, inte om Lamottes dotter.
  • Anonym (L)
    Anonym (Bea) skrev 2019-12-22 12:01:06 följande:

Boisen gnäller ju inte? Hon har en karriär där hon jagar människor som skrivit olämpliga saker på nätet och har nu skrivit en krönika om alla hot hon får ta emot.

Antingen så tycker man att det är okej att människors barn hotas med våldtäkt eller så tycker man det inte och då gäller det alla.

Vem har tyckt det är ok att hota barn med våldtäkt? Kan du hänvisa till inlägg?

Det som framgår snarare är hur många som inte tar avstånd från kvinnomisshandel.
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-22 12:14:59 följande:

Man kan tolka en del som det, men du kan kanske inte kan läsa? 

Jag kan läsa alldeles förträffligt. Och även förstå innehållet i en text.

Följande är fakta:

DU startade en ts om Frida Boisens krönika.

DU påstod felaktigt att hon avsåg alla svenska män. De som kan läsa ser tydligt att hon highlightar att det INTE rör sig om alla män! Däremot att FÖR MÅNGA svenska män misshandlar och att när hon skriver om det får hon mail från flera hundra män om vad som borde göras med henne.

Fakta är dessutom att du och andra likasinnade konsekvent VÄGRAT svara på frågor om ni inte håller med om att det är för många män som misshandlar eller om andelen män som gör det är på en lagom nivå (själva kärnpunkten i hennes krönika). Ni vägrar och svara på vad ni anser om de män som kallar henne muslimsubba och tycker hon ska våldtas mm.

Den tystnaden är extremt tydlig och det är uppenbart vad den tystnaden innebär.

Fakta är dessutom att ni i ren desperation drar upp Lamottes dotter, något som är fullständigt offtopic.

Men jag kan besvara den desperationen ändå, de som anser att Lamottes dotter ska våldtas är lika lågt stående svin som anser att Frida ska utsättas för samma sak, som alla de svin som anser att det är ett icke problem att det finns svenska män som misshandlar.

Låt se nu om du är kapabel att svara på de frågor du fått ställda flera gånger men hittills vägrat svara på.
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-22 14:17:46 följande:

Det är inte alls off topic , Ena sekunden hånar Aftonbladet folk som blir hotade med våldtäkt för att nästa ta dom i försvar och kalla svenska män onda, varför är då inte utländska män onda när dom hotar? Det är hyckleri 

Kanske behöver säga det igen för 500 gången ,, Det är inte ok att hota Bosien på någon sätt , men man ser ju samtidigt vilken skillnad det är på folk och folk.

Alla är lika mycket värda? 

Så vad var syftet med din ts?

Och var har Lamottes dotter blivit hånad i Aftonbladet? Det har jag missat.
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-22 14:58:03 följande:

Syften var att föra en debatt om ämnet och att påvisa aftonbladets hyckleri där man dom tar upp hot som ett problem om det riktias mor rätt sorts människor ,Men när de sen sker mot Lamottes familj reljerar Bosiens medarbetare över det.Är det mer allvarligt när Svenska män hotar? Ska hud färg eller ursprung spela roll i hur allvarligt man bör se på det? 

Kan du visa var Biosen raljerar över vad som sker med Lamottes dotter? Var sker detta? Jag hittar inte det.
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-22 16:02:38 följande:

Hoten mot HANS familj har raljeras,BosineS medarbetare Aschberg har hånat Lamotte. Hur stora problem har du med det svenska språket? 

Varför kan du inte länka? Hon hånar inte i artikeln!

Var kan jag se att det du påstår stämmer?
  • Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2019-12-22 16:04:09 följande:

Varför kan du inte länka? Hon hånar inte i artikeln!

Var kan jag se att det du påstår stämmer?

Dr har hånat Lamotte, ja utan tvekan, det har jag med.

Men var hånar de hans dotter? I vilket program eller i vilken tidning eller i vilken tweet har de gjort det?

Du påstår att dessa personer raljerat eller förminskat våldtäktshot mot dottern. Det är exakt detta du ska påvisa. Inte raljerande över Lamotte utan raljerande över våldtäktshot mot dottern. Inget annat!

Hur svårt har du det med svenska språket egentligen?
  • Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2019-12-22 16:08:09 följande:

Dr har hånat Lamotte, ja utan tvekan, det har jag med.

Men var hånar de hans dotter? I vilket program eller i vilken tidning eller i vilken tweet har de gjort det?

Du påstår att dessa personer raljerat eller förminskat våldtäktshot mot dottern. Det är exakt detta du ska påvisa. Inte raljerande över Lamotte utan raljerande över våldtäktshot mot dottern. Inget annat!

Hur svårt har du det med svenska språket egentligen?

Förtydligar för säkerhets skull att detta var adresserat till ts.
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-22 17:06:27 följande:

Du har alltså hånat hot mot att ett barn ska våldtas för att sen mördas,Ok bra då vet alla det, tråkigt att se 

Där bevisade du din okunskap i svenska som vi alla misstänkt. Jag har uttryckligen tagit avstånd från hot mot Lamottes dotter men medger att jag hånat Lamotte.

Du anser att håna Lamotte är ekvivalent med att förringa hot mot hans dotter. Bra! Då har du själv förklarat din ointelligents. Alltid lika förvånad varför vissa envisas med att demonstrera sin brist på intelligens och okunskap offentligt.
  • Anonym (L)
    Överste Senap skrev 2019-12-23 11:29:02 följande:

Jag tycker det resonemanget är ofattbart.

Lika ofattbart är resonemang som att kritik mot Lamotte innebär acceptans av hot mot Lamottes familj medan kritik mot Frida Boisen inte har samma innebörd.

De män som tar åt sig av Boisens krönika måste ha stora tvivel på sig själva.

Kunde inte sammanfattat det bättre.
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-23 11:36:31 följande:

Samma då med ni andra som tar åt er bevisar att ni är våldtar barn? Intresant 

Så du hävdar fortfarande att kritik mot Lamotte innebär att man tycker det är ok att våldta hans dotter?
  • Anonym (L)
    Kverulant67 skrev 2019-12-23 23:45:54 följande:

Jag tycker personligen det är fruktansvärt att man som du kan tycka att detta kriminella beteende är ok!!!

Lamotte är där för att diskutera vad som är fel i deras stadsdel, det dom gör är att hota honom till livet innan i mail mm. Det som sedan sker är misshandel, kastad bomber på samt bli rånad på sin utrustning...

Hur tusan tänker du?????

Precis som ts tolkar du det som att kritik mot Lamotte är detsamma som att tycka det är ok med våldtäktshot mot hans dotter. Samtidigt som motsvarande hot mot Frida Biosen är ok när hon helt korrekt påstår att det finns svenska män som är kvinnomisshandlare. Det sista tolkas för övrigt av både dig och ts som att hon avser alla svenska män.

Gratulerar till er fantastiska prestation.
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!