• Anonym (Bedra­gen87)
    Sat 21 Dec 2019 22:29
    559 visningar
    5 svar
    5
    559

    Är det skillnad på hur många gånger?

    Så... fick reda på att min varit otrogen för ett tag sen. Blev så chockad, vi var ju lyckligare än någonsin. En gång hade han haft sex med en kollega på fyllan sa han. Jag försökte intala mig att alla gör misstag. Några dagar senare fick jag reda på att han haft sex med henne fler gånger men inte vågat erkänna .. tagit in på hotell med henne. Han har bytt jobb och jag har försökt tänka att det inte är skillnad på en eller två gånger. Jag är dum i huvudet eller hur? Vi har två barn ihop...

  • Svar på tråden Är det skillnad på hur många gånger?
  • Anonym (Kvinn­a31)
    Sat 21 Dec 2019 22:39
    #1
    +1

    Min erfarenhet är att en gång otrogen, alltid otrogen. Man förlåter en, två gånger. Sen tror dom att det går en gång till och hoppas på att bli förlåtna igen

  • Anonym (.)
    Sun 22 Dec 2019 00:16
    #2
    Anonym (Bedragen87) skrev 2019-12-21 22:29:07 följande:

    Så... fick reda på att min varit otrogen för ett tag sen. Blev så chockad, vi var ju lyckligare än någonsin. En gång hade han haft sex med en kollega på fyllan sa han. Jag försökte intala mig att alla gör misstag. Några dagar senare fick jag reda på att han haft sex med henne fler gånger men inte vågat erkänna .. tagit in på hotell med henne. Han har bytt jobb och jag har försökt tänka att det inte är skillnad på en eller två gånger. Jag är dum i huvudet eller hur? Vi har två barn ihop...


    Läskigt...Det lät nästan som en manlig bekant till mig. Jag misstänkte själv att han har någonting speciellt med en kollega och de festade ihop i Valborg. Vid ett annat tillfälle fick jag stora tankar på att de låg med varandra under arbetstid. Han har också bytt jobb. Om de träffas vet jag inte. Men tankar slog mig att de eventuellt drog in på hotell om det var någonting mellan de två. Han har en sambo, tror inte han är gift.

    Han befinner sig 50 års åldern och hans partner skall vara 30, tror jag att han nämnt. De skall också ha barn ihop, dock bara ett barn.

    Läskigt hur jag fick känslan av att det kändes som om det handlande om honom.

    Angående din frågeställning. Jag tolkar det som om du älskar honom och vill att förhållandet skall fungera. Jag kan inte besvara på om han kommer sluta eller fortsätta. Det positiva är ju att han erkänner. Hur kom det sig att han erkände? Konfronterade du honom på skarpen eller erkände han av ren dålig samvete ifrån hans sida?
  • Anonym (mmm)
    Sun 22 Dec 2019 08:59
    #3
    Anonym (Bedragen87) skrev 2019-12-21 22:29:07 följande:

    Så... fick reda på att min varit otrogen för ett tag sen. Blev så chockad, vi var ju lyckligare än någonsin. En gång hade han haft sex med en kollega på fyllan sa han. Jag försökte intala mig att alla gör misstag. Några dagar senare fick jag reda på att han haft sex med henne fler gånger men inte vågat erkänna .. tagit in på hotell med henne. Han har bytt jobb och jag har försökt tänka att det inte är skillnad på en eller två gånger. Jag är dum i huvudet eller hur? Vi har två barn ihop...


    Ja du är dum i huvudet  - ja förlåt men jag hoppas du tar det på rätt sätt Glad . Om du har accepterat hans första otrohet och inget hände mellan er efter det så ja, då tror han ju att han kan göra så sen också. Se fram emot ett liv tillsammans kantat av hans otroheter. 
  • Sun 22 Dec 2019 09:43
    #4

    Ingen otrohet är ju bra. Jag skulle ändå kanske överväga om det bara hade hänt en gång. Det är inte bra att det är en kollega heller. Då har man kanske haft nåt på gång sen när alkoholen tagit över så har man släppt på allt.


    Om det däremot har pågått längre så skulle jag ha svårt att förlåta. Många skriver att de skulle lämnat men när det kommer till kritan är det inte alltid så lätt kanske.


    Hur du än gör TS så är det ditt beslut. Finns det nån chans att ni kan hitta tillbaka? Kommer du kunna lita på honom? Kommer du älta och påminna honom att han varit ett svin? 

  • Thu 26 Dec 2019 11:05
    #5

    Vilken respektlös skitkarl, knip ihop benen och dumpa honom, och skaffa en som förtjänar dig! Han kommer säkert att göra om det!

Svar på tråden Är det skillnad på hur många gånger?