Inlägg från: Anonym (Trött!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött!)

Skiljas för att slippa bomuslivet?

Jag är gift med min man sedan 10 år. Båda har barn sedan tidigare och vi har även ett gemensamt.

Problemet - BONUSLIVET ÄR SÅ JÄKLA SVÅRT! Hans barn är i tonåren, extremt o-charmiga. Sonen ignorerar mig 90 % av tiden. Min äldsta och min man har inte heller en enkel situation, mannen stör sig enormt på hans tonårsfasoner.

Vår relation går upp och ner, lite gnatigt, småtrist men ibland bättre. Känner dock att sex år till med hans son är mer än vad jag klarar. Jag har verkligen försökt, vi har åkt på resor, jobbat på att få ihop familjen etc etc. Nu känns det dock som vi har nått vägs ände, jag orkar inte mer.

Fler i samma situation?

• Svar på tråden Skiljas för att slippa bomuslivet?
  • Anonym (Trött!)
    Anonym (E) skrev 2019-12-22 10:57:26 följande:

Och förstöra även ert grmendamma barns familj pga något du själv från början medvetet valt? Nepp. Du har gjort ditt val när du valde att gå in i relationen och du gjorde det permanent när du skaffade ett gemensamt barn. Lev med det. Barnen är inte de som ska behöva dras med konsekvenserna av dina val.

Så då är du generellt emot skilsmässor?? Eftersom Man har gjort sitt val när man valt att gå in i relationen?

Intressant, men lite 1800-tal kan jag tycka.
  • Anonym (Trött!)

[quote=80115732][quote-nick]Colourfulrainbow skrev 2019-12-22 10:14:37 följande:[/quote-nick]Flytta isär tillfälligt? Har du någon du kan åka hem till och få lite andrum?[/

Ja, försöker göra sånt emellanåt. Andrum alltså. Men särbo vet jag inte..

• Anonym (Trött!)

Det viktigaste i sammanhanget är väl att ni som föräldrar måste vara överens om hur ni tacklar problemen. Stå som enad front mot påhitt, dumheter och utbrott. Det blir svårt om dynamiken haltar genom att behandla barnen olika.[/

Exakt, och här är problemet att mannen favoriserar dottern rätt rejält! Har haft massor med diskussioner om detta... det sliter verkligen på! De är lika varandra, personlighetsmässigt. De andra barnen är mer olika och där skär det sig mer.

• Anonym (Trött!)

[quote=80116190][quote-nick]EmberEyes skrev 2019-12-22 14:19:30 följande:[/quote-nick]Hur kan någon vara så dum att hen flytt ihop med, gifter sig med, och framför allt skaffar barn med någon som har barn sedan tidigare, utan att vara 250% säker på att man klarar av det?

Självklart favoriserar man sina egna barn framför någon annans avkomma. även om du inte kan se det själv så garanterar jag att du gör samma sak. [/

EmberEyes, har svårt att ta dig på allvar. En så dömande, kategorisk bezzerwizzer du är. En resa på 10-12 år kan man inte förutse. Vad som händer på vägen är inte heller möjligt att fullt styra. Vet du alltid vad som kommer hända och hur förträffligt du kommer att hantera det?

Dessutom missförstår du, han favoriserar ETT av sina egna bar. Inte båda.

Er övriga tackar jag för nyanserade och kloka svar.

Svar på tråden Skiljas för att slippa bomuslivet?