• EmberEyes

Skiljas för att slippa bomuslivet?

Hur kan någon vara så dum att hen flytt ihop med, gifter sig med, och framför allt skaffar barn med någon som har barn sedan tidigare, utan att vara 250% säker på att man klarar av det?

Självklart favoriserar man sina egna barn framför någon annans avkomma. även om du inte kan se det själv så garanterar jag att du gör samma sak.
  • EmberEyes
    Anonym (Haha) skrev 2019-12-22 14:49:46 följande:
    Du skämtar va?

Hur kan någon vara så dum att den inte fattar vad ett tioårigt äktenskap innebär? Hur kan någon vara så dum att den skaffar barn om den inte är 250 % säker på att aldrig skilja sig ett decennium senare? Hur kan någon vara så dum att den gifter sig om den inte är 250 % säker på att det ska hålla livet ut? Etc etc.
    Fullt allvarlig. Man bildar inte familj med någon om man inte står ut med dennes ungar, det är ju fullkomlig idioti. Och precis alla vet ju att tonåren med största sannolikhet kommer förvandla den mest helgonalika individ till en demon-besatt person.
  • EmberEyes
    Anonym (Haha) skrev 2019-12-22 18:37:57 följande:
    Hoppas att du inte har den inställningen till folk i gemen och hoppas att du framförallt inte uttrycker inställningen öppet. Det är fruktansvärt intolerant att förutsätta att man vet vad livet ska innebära tio år i förväg.
    Jo jag har inställningen att folk i gemen måste tänka innan de agerar, speciellt när de fattar beslut som kommer påverka barn (både egna och andras) under de närmaste 1-20 åren, och jo, jag uttrycker det öppet.

Intolerant? På vilket sätt är det intolerant att förvänta sig att en individ tänker sig för innan hen
    1) inleder en relation med en förälder,
    2) flyttar ihop med en förälder och dess särkullsbarn
    3) gifter sig med en förälder med särkullsbarn
    4) ynglar av sig med en förälder med särkullsbarn
    och då det tu verkar hänga upp dig mest på
    5) förstå i grova drag de olika utvecklingsstadierna hos barn och inse att tonåren ofta kan vara pestiga
    och ev
    6) förstå att tonåringarna snart flyttar hemifrån

Svar på tråden Skiljas för att slippa bomuslivet?