• Anonym (Frien­d)
    Mon 23 Dec 2019 23:17
    1720 visningar
    10 svar
    10
    1720

    Hur tackar man en fantastisk vän?

    Min mamma dog i förrgår, efter lång tids sjukdom. Det kom inte som en chock för mig, vi visste ju att hon blev allt sämre, men ändå blev det stort och ganska tungt när det väl hände.

    Jag var väldigt ledsen när vi blev kallade till sjukhuset. Sedan följde en lång tid av vakande, i över en vecka...tills hon slutligen gick bort.

    Jag har sedan ca 8 år en vän. Ifrån början en arbetskamrat, men den relationen utvecklades snabbt till en nära vänskap - den närmaste jag haft i hela mitt liv. Vi pratar hela tiden, varje dag, redan som det är...djupa samtal om allt, även om vi har en hel del kul också. Hon uttrycker ofta att hon är tacksam för vänskapen.

    Men från den dagen mamma nu blev dålig var det som om min vän växlade upp en nivå i vår vänskap. Hon har varit helt fantastisk. Det började med att hon erbjöd sig att köra mig till sjukhuset, sedan att fixa mat, även att köra min mammas åldrade vänner för att de skulle få ta farväl. Hon har hört av sig varje dag per telefon eller sms, lyssnat på mina tankar och min sorg, samtidigt som hon givit mig plats till egentid. Hon har varje dag sagt att hon finns för mig, att hon inte kan lyfta av min sorg, men gå på vägen bredvid mig. Att jag får höra av mig när som helst dygnet runt.

    Idag kom hon förbi mig, kramade om mig och gav mig en julklapp. Det var en fin liten bok, som hon hade hittat på antikvariat, min mammas favoritbok.

    Ja vad säger man? Hur tackar man för en sådan insats...för som jag ser det är det är det hon gjort rätt stort.

    Förstår inte hur jag skall kunna tacka henne nog. Hur ska jag någonsin kunna återgälda det här?

  • Svar på tråden Hur tackar man en fantastisk vän?
  • Mon 23 Dec 2019 23:35
    #1
    +1

    Det där är vad som kallas kärlek. Ta det för vad det är och omfamna det/ta emot det. Låt dina handlingar komma spontant och vårda det ni har.

  • Anonym (Man48­)
    Tue 24 Dec 2019 00:43
    #2
    +1

    Vårda din vän , din vän mår säkert bra av att hjälpa dig

    ni delar varandra s liv å vardag och får energi av det.

    Ni Båda mår bra av det och det är livet , tänk inte på det låt det ske bara.

  • Tue 24 Dec 2019 08:18
    #3

    Grattis - du har i livet fått en riktig vän, det som många önskar sig, men få hittar. Ta hand om henne tillbaka.

  • Tue 24 Dec 2019 08:18
    #4

    Grattis - du har i livet fått en riktig vän, det som många önskar sig, men få hittar. Ta hand om henne tillbaka.

  • Anonym (A)
    Tue 24 Dec 2019 10:56
    #5
    Andiie87 skrev 2019-12-23 23:35:53 följande:
    Det där är vad som kallas kärlek. Ta det för vad det är och omfamna det/ta emot det. Låt dina handlingar komma spontant och vårda det ni har.
    Håller med
  • Anonym (Anna)
    Tue 24 Dec 2019 11:08
    #6

    Du behöver inte tänka på att du måste ge tillbaka något nu. En dag behöver hon ditt stöd och hjälp, då finns du där för henne. Så underbart att ha en sådan vän.

    Jag tror du redan berättat för henne om din tacksamhet. Det räcker för en sann vän.

  • Tue 24 Dec 2019 13:58
    #7

    Vilka vackra handlingar. Hon älskar dig, vilket hon visar i allt hon gör.

  • Anonym (Jag har anmält till Admin igen.)
    Wed 15 Jan 2020 02:03
    #8

    Hon har antagligen någon sorts baktankar med detta. Om du väntar ett tag så kommer snart krav på att du ska göra nånting för henne. Det blir som utpressning eftersom hon har fått dig att känna att hon alltid ställer upp för dig. Bättre att avsluta relationen innan hennes krav kommer. Om ni inte är arbetskamrater längre, ta bort henne från sociala medief och blockera numret osv.

  • Anonym (Frien­d) Trådstartaren
    Wed 15 Jan 2020 18:09
    #9
    Anonym (Jag har anmält till Admin igen.) skrev 2020-01-15 02:03:55 följande:

    Hon har antagligen någon sorts baktankar med detta. Om du väntar ett tag så kommer snart krav på att du ska göra nånting för henne. Det blir som utpressning eftersom hon har fått dig att känna att hon alltid ställer upp för dig. Bättre att avsluta relationen innan hennes krav kommer. Om ni inte är arbetskamrater längre, ta bort henne från sociala medief och blockera numret osv.


    Va?? Vi har varit vänner i nästan 9 år...du tror inte att det skulle ha uppenbarat sig vid det här laget?
  • Anonym (A)
    Wed 15 Jan 2020 21:11
    #10
    Plupp73 skrev 2019-12-24 13:58:01 följande:
    Vilka vackra handlingar. Hon älskar dig, vilket hon visar i allt hon gör.
    Håller med.
Svar på tråden Hur tackar man en fantastisk vän?