• Mon 23 Dec 2019 23:31
    644 visningar
    3 svar
    3
    644

    Amningsbh för väldigt stora bröst? >80L

    Hej!

    Någon med bröst i storleksordningen 80L eller mer som har något tips på bra amningsbh och hur man ska tänka? Jag anar att jag kommer få gå upp någon storlek i både omkrets och kupa, men har redan ökat minst en kupstorlek (vecka 28).

    Mjuka typ sovbhar misstänker jag är uteslutet för de orkar inte hålla upp så tunga bröst. Men klarar man bygel med mjölkstinna bröst? Och när ska man beställa (på webben)? Räcker en BH innan förlossningen, och så får jag se sen hur mycket brösten sväller?

    Tacksam för alla råd! Och så särskilt från storbystade, finns massor av trådar för de med mer "normal" storlek redan. :)

  • Svar på tråden Amningsbh för väldigt stora bröst? >80L
  • S23
    Wed 25 Dec 2019 22:46
    #1

    Kan tyvärr inte svara på frågan... Vill bara säga att jag grubblat över hur kvinnor med stor byst gör under amning. Har själv B i ordinarie kupa men under amning har jag haft största storlek på amningskudde som finns i vanliga butiker såsom Lindex. Tycker utbudet på storlek är alldeles för dåligt

  • Wed 25 Dec 2019 23:20
    #2

    Jag har bröst i likande storlek som du och jag har en amningsbh med byglar från Freya. Gå till en BH-butik och prova ut en som passar.

    Mjuka amningsbhar är inget för oss med större bröst. Ger ju inget stöd så det varken känns skönt eller ser bra ut.

    I början kan ju bröstvårtorna bli väldigt ömma så då kanske du inte vill ha bh alls när du är hemma. Köp den absolut mjukaste T-shirten du kan hitta som du kan ha på dig då, så att det inte skaver.

  • Wed 22 Jan 2020 13:10
    #3

    Tack för svaren, ska testa Freya, och Elomi som annars är mitt favoritmärke. Och så köpa på mig lite spagetthi-linnen i lite för liten storlek som jag tänker kanske kan hålla upp lite när jag är hemma och mest sitter i soffan eller så... 

Svar på tråden Amningsbh för väldigt stora bröst? >80L