• Anonym (Fast i tankarna)

Vad gör ni

Hej jag vill dela med mig en annan händelse.

Jag har förklarat förr att mina barn träffar ej sin pappa men de har kontakt via telefon. Pga olika skäl så åker jag inte ner med barnen där pappan bor mitt ex. Och pga olika skäl för honom vill han ej komma till Sverige eller just den staden vi bor i. Efter 1 år har jag tänkt mkt och gått igenom en del saker. Mitt ex fick kontakt med mig och bad om förlåtelse men detta spelar ingen roll hänt har hänt däremot har jag en stark känsla av att jag gör fel i att seperera barnen från sin pappa för deras framtid samt att han verkligen älskar de och vill umgås med de. Min fråga jag försöker hitta lösning det enda jag kom på är en annan stad som Stockholm eller ja typ. Har jag fel eller.

PS jag blir däremot påhoppad av min egen familj ifall jag tar ett sådant beslut vad ska man göra med de isåfall de kmr inte acceptera och kmr försöka hindra. Jag vet inte hur jag ska göra

• Svar på tråden Vad gör ni
  • Drottningen1970

Ni får träffas i en annan stad.

En förälder som älskar sina barn går genom eld och vatten. Så att han hellre avstår från att träffa dem för att han inte vill åka till deras stad så är han inte mycket att hänga i julgranen. Han är uppenbarligen inte så intresserad att det finns anledning för dig att göra några drastiska föröndringar.

Men som sagt, det är ändå bra om barnen ibland har möjlighet att i alla fall träffa sin värdelösa farsa så för barnens skull får ni väl båda ta er till neutral plats.

Många säger samma sak att han får komma hit där barnen bor men det har jag sagt till han i flera flera gånger men till slut ville han ha en annan lösning än att komma hit. En annan fråga varför är han en dålig farsa om han vill hitta en annan lösning till att träffa barnen

Många säger samma sak att han får komma hit där barnen bor men det har jag sagt till han i flera flera gånger men till slut ville han ha en annan lösning än att komma hit. En annan fråga varför är han en dålig farsa om han vill hitta en annan lösning till att träffa barnen

• Drottningen1970
    Anonym (Fast i tankarna) skrev 2019-12-24 10:25:22 följande:

Därför att man inte under några omständigheter väljer bort att träffa sina barn om man älskar dem såklart.

Skulle du själv låta bli att träffa dina barn för att du var tvungen att åka till en viss stad?
  • Anonym (A)
    Drottningen1970 skrev 2019-12-24 11:21:31 följande:
    Därför att man inte under några omständigheter väljer bort att träffa sina barn om man älskar dem såklart.

Skulle du själv låta bli att träffa dina barn för att du var tvungen att åka till en viss stad?
    Håller med

Nej självklart inte men i denna sits så kan de vara att han ej kan språket eller min familj som svärde åt att ej lägga sin fot här bortse från orsakerna. Skulle ni låtit pappan få träffa barnen oavsett vad som hände mellan partnerna eller skulle ni hålla barnen undan

• Drottningen1970
    Anonym (Fast i tankarna) skrev 2019-12-24 11:34:18 följande:

Nej självklart inte men i denna sits så kan de vara att han ej kan språket eller min familj som svärde åt att ej lägga sin fot här bortse från orsakerna. Skulle ni låtit pappan få träffa barnen oavsett vad som hände mellan partnerna eller skulle ni hålla barnen undan

Andra parter har inte med saken att göra. Det enda du ska ta ställning till är om det är bra för barnen att få träffa pappa.

Om han på något sätt är skadlig för barnen ska de inte träffa honom.

Men att strypa kontaken mellan barn och förälder för att släkten är sur är ren galenskap. Barn är inga vapen i strider mellan vuxna.

Det är det jag vill komma fram till människor omkring påverkar negativt medans pappan vill göra allt för att få träffa de därför funkar de ej i staden vi bor i. Pappan är inte skadlig alls det är bara saker som hänt mellan oss som vuxna. Jag ser i mina barns ögon att de vill men pga av att jag ej ska bli sur vägrar de och gör avstånd ä. Jag tänker först o främst på mina barn

• Anonym (Anonym 666)
    Anonym (Fast i tankarna) skrev 2019-12-24 15:20:52 följande:

Det är det jag vill komma fram till människor omkring påverkar negativt medans pappan vill göra allt för att få träffa de därför funkar de ej i staden vi bor i. Pappan är inte skadlig alls det är bara saker som hänt mellan oss som vuxna. Jag ser i mina barns ögon att de vill men pga av att jag ej ska bli sur vägrar de och gör avstånd ä. Jag tänker först o främst på mina barn

Men vadå, skulle dina släktingar dyka upp o rent fysiskt hindra honom?? Ring 112 isf för sjutton. Du får nog berätta mer om era "skäl" att inte åka till varandras städer, jag ser inga godtagbara orsaker annat än "sätter person X sin fot i stad Y blir den skjuten på fläcken".
  • Fiona M

Om du tänker att det bästa för barnen är att träffa pappan får du väl börja med din egen attityd så barnen törs känna efter om de vill träffa honom utan att oroa sig för dina känslor.

Sluta också bjuda in släkt att tycka till om och påverka dina relationer.
  • Drottningen1970

Du struntar alltså i vad som är bäst för dina barn för att göra släkten till lags. Väx upp eller låt barnen bo hos pappa.

Orsaken till att jag ej vill åka till landet han bor är pga av en orolig land med massa sjuktningar och jag kan ej få ut lina barn från de landet om de åker dit. Hans orsak är att han vill inte till ett land där min familj befinner sig till. Och nej de kommer ej hoppa på honom de har erbjudit att han får komma o träffa barnen här. Jag tänker på mina barn. Hade jag ej gjort o lyssnat på folk hade de inte haft kontakt per telefon ens. Jag har haft barnen själv o uppfostrat o försörja de sedan de föddes de har ej bott med pappan. Men nu efter en tag har jag o pappan börjat få lite bättre kontakt men vägrar ff komma till Sverige och jag vill ej ner till de landet. Därför försöker jag hitta en lösning som passar båda. Min fråga är inte vem som har rätt eller fel utan vilka platser kan man träffas mellan varandra

• Anonym (Men....)
    Anonym (Fast i tankarna) skrev 2019-12-24 19:26:32 följande:

Orsaken till att jag ej vill åka till landet han bor är pga av en orolig land med massa sjuktningar och jag kan ej få ut lina barn från de landet om de åker dit. Hans orsak är att han vill inte till ett land där min familj befinner sig till. Och nej de kommer ej hoppa på honom de har erbjudit att han får komma o träffa barnen här. Jag tänker på mina barn. Hade jag ej gjort o lyssnat på folk hade de inte haft kontakt per telefon ens. Jag har haft barnen själv o uppfostrat o försörja de sedan de föddes de har ej bott med pappan. Men nu efter en tag har jag o pappan börjat få lite bättre kontakt men vägrar ff komma till Sverige och jag vill ej ner till de landet. Därför försöker jag hitta en lösning som passar båda. Min fråga är inte vem som har rätt eller fel utan vilka platser kan man träffas mellan varandra

Men åk med barnen till ett land mitt emellan och träffas där. Oavsett vad som skett mellan er vuxna så har barnen rätt till sin pappa. Vad din släkt tycker är helt ointressant.
  • Drottningen1970

Du har ett gott skäl till att ej ta barnen till ett farligt land. Hans skäl att ej komma till Sverige är ren idioti. Snälla sluta säg att han är en bra pappa som vill ha en relation med sina barn. Det är han INTE!!
  • Fiona M

Din familj har inte mandat att erbjuda pappan att komma dit och träffa sina barn.

Ta tillbaka kontrollen TS, gör om, gör rätt.

Just nu håller jag igång fixa en bra relation i allmänt mellan mitt ex mig o barnen innan de ska få träffas. Jag håller med att ifall han älskar de hade han kommit hit. Men jag tänker ej på han just nu utan på mina barn. Och detta kmr med tiden vi se om han är det mot våra barn sedan så får de träffas när de bildat en bra relation. De har ju inte bott med varandra endast besök fram o tillbaka var det innan. Jag har jobbat med plugg slitit för att fixa ett bra liv till mina barn. De är goda busiga barn som fyller mitt liv. Jag tänker inte på min familj eller deras pappas bästa jag tänker på mina barn o endast de.

• Anonym (lkjh)

Det är sällan jag tycker att något är rätt så obegripligt men har jag fattat det rätt i att pappan bor i ett land som är farligt och han vill inte komma till den staden där barnen bor för att din släkt har sagt till honom att han inte är välkommen? Men att din släkt ändå har bjudit in honom att träffa barnen och han vill ändå inte? 

Om han kan svenska eller inte är ju skit samma, han ska ju bara kunna göra sig förstådd med barnen och dig, ingen annan. 
    Jag hade aldrig i livet åkt till ett annat land med mina barn så att de skulle få träffa sin pappa, inte enligt det du beskriver här. 

Jag hade varit för rädd att han skulle kidnappa barnen med sig hem sen eftersom han envisas med att inte träffa dem i deras eget hemland. 
    Han kan ju ha skaffat pass åt dem från sitt eget hemland om de har sådana lagar. Kolla upp det innan. Vissa länder har ju såna lagar att barnen tillhör pappan och de kan därför ge honom pass utan mammans tillåtelse eller att mamman ens blir tillfrågad. 

Nej, vill han träffa dem tar han sig hit, det är ju dessutom mycket enklare iom att han är en person, ni är flera. Om han absolut inte kan tänka sig att träffa dem i er stad så får ni väl ses på ett museum i någon annan stad eller nåt sånt, men jag tror det bara är löjliga undanflykter. 

Svar på tråden Vad gör ni