• Tue 24 Dec 2019 14:30
    1318 visningar
    17 svar
    -1
    17
    1318

    Svagt plus orolig för missfall

    Min menscykel har varit något oregelbunden den kan ha varit allt från 20-28 dagar så här egentligen inte någon stor koll på när jag skulle haft ägglossning men trodde att jag hade det runt den 12 december för då hade jag öm livmoder och geleiga flytningar. Den 14 dec tog jag ett ägglossnings test som blev relativt starkt så då tänkte jag att jag förmodligen nyss hade ägglossning då. Några dagar senare är ägglossningtesten svaga igen. I fredags den 20 dec tog jag ett gravtest för skoj skull som visade negativt. Och i måndags tog jag ett till gravtest som då visade positivt tog även digitalt som visade gravid 1-2 veckor. Se bild nedan( stickan är från måndagen den 23 dec och hylsan från 24 dec) grejen är att det är ett sånt svagt plus som inte stegrat från måndag - tisdagen. Överallt läser jag att svaga plus = missfall. Är så orolig, vill så gärna att de ska gå vägen även om man inte kan påverka något. Men kan ingen dela med sig av positiva erfarenheter av svaga plus.

  • Svar på tråden Svagt plus orolig för missfall
  • Tue 24 Dec 2019 14:58
    #1

    Ingen som har erfarenhet?

  • Tue 24 Dec 2019 15:00
    #2
    Missmli skrev 2019-12-24 14:30:22 följande:

    Min menscykel har varit något oregelbunden den kan ha varit allt från 20-28 dagar så här egentligen inte någon stor koll på när jag skulle haft ägglossning men trodde att jag hade det runt den 12 december för då hade jag öm livmoder och geleiga flytningar. Den 14 dec tog jag ett ägglossnings test som blev relativt starkt så då tänkte jag att jag förmodligen nyss hade ägglossning då. Några dagar senare är ägglossningtesten svaga igen. I fredags den 20 dec tog jag ett gravtest för skoj skull som visade negativt. Och i måndags tog jag ett till gravtest som då visade positivt tog även digitalt som visade gravid 1-2 veckor. Se bild nedan( stickan är från måndagen den 23 dec och hylsan från 24 dec) grejen är att det är ett sånt svagt plus som inte stegrat från måndag - tisdagen. Överallt läser jag att svaga plus = missfall. Är så orolig, vill så gärna att de ska gå vägen även om man inte kan påverka något. Men kan ingen dela med sig av positiva erfarenheter av svaga plus.


    Alla streck är svaga om man testar tidigt, det är ingen fara alls. Att det inte blivit världens stegring på ett dygn är inte heller oroväckande. Slappna av och njut av att vara gravid :)
  • Tue 24 Dec 2019 15:01
    #3
    Missmli skrev 2019-12-24 14:58:00 följande:

    Ingen som har erfarenhet?




    Såhär såg mina ut
  • Tue 24 Dec 2019 15:22
    #4
    Zebran89 skrev 2019-12-24 15:01:49 följande:

    Såhär såg mina ut


    Nä det har du helt rätt i, men började googla och då står det överallt att blir inte sträcken starkare för varje dag så är det ett missfall på gång. Och mitt hade inte blivit ett dugg starkare när jag testade i morse. Blev ju så glad av pluset igår för det blev ju världens julklapp.
  • Tue 24 Dec 2019 19:07
    #5

    Tror inte att du ska oroa dig ! Det kommer bli starkare senare ! Alla behöver inte ha så stark direkt! Prova om 2-3 dagar ! Lycka Till och grattis njut av graviditeten ! Vilken julklapp!

    God jul !

  • Tue 24 Dec 2019 20:00
    #6
    Solros2 skrev 2019-12-24 19:07:11 följande:

    Tror inte att du ska oroa dig ! Det kommer bli starkare senare ! Alla behöver inte ha så stark direkt! Prova om 2-3 dagar ! Lycka Till och grattis njut av graviditeten ! Vilken julklapp!

    God jul !


    Tack jag hoppas du har rätt ???????? är så svårt när jag inte har en aning om när de befruktade eller när jag ska ha mens. Och sen när man googlar. De värsta man kan göra tror jag. Har alltid fått starka pluss med mina andra 3 barn .
  • Tue 24 Dec 2019 21:11
    #7

    Menar du att du inte sett en stegring på en dag? Rek. dig att testa varannan så att du kan se stegring tydligare. Dessutom så har jag alltid upplevt en svag stegring tills efter BIM - då har det gått snabbt!

  • Tue 24 Dec 2019 21:25
    #8
    Missmli skrev 2019-12-24 14:30:22 följande:

    Min menscykel har varit något oregelbunden den kan ha varit allt från 20-28 dagar så här egentligen inte någon stor koll på när jag skulle haft ägglossning men trodde att jag hade det runt den 12 december för då hade jag öm livmoder och geleiga flytningar. Den 14 dec tog jag ett ägglossnings test som blev relativt starkt så då tänkte jag att jag förmodligen nyss hade ägglossning då. Några dagar senare är ägglossningtesten svaga igen. I fredags den 20 dec tog jag ett gravtest för skoj skull som visade negativt. Och i måndags tog jag ett till gravtest som då visade positivt tog även digitalt som visade gravid 1-2 veckor. Se bild nedan( stickan är från måndagen den 23 dec och hylsan från 24 dec) grejen är att det är ett sånt svagt plus som inte stegrat från måndag - tisdagen. Överallt läser jag att svaga plus = missfall. Är så orolig, vill så gärna att de ska gå vägen även om man inte kan påverka något. Men kan ingen dela med sig av positiva erfarenheter av svaga plus.


    Tror inte du ska vara orolig. Ökningen av hcg sker varannan till var tredje dag så det är inte så konstigt att du inte fått en ökning.
  • Tue 24 Dec 2019 21:29
    #9
    JLES skrev 2019-12-24 21:11:02 följande:

    Menar du att du inte sett en stegring på en dag? Rek. dig att testa varannan så att du kan se stegring tydligare. Dessutom så har jag alltid upplevt en svag stegring tills efter BIM - då har det gått snabbt!


    Ja men om jag tänker efter så tog jag ju ett tivt test i fredags och ett positivt på måndag så någon stegring hsr de ju blivit men jag vet inte, är nog allt googlade som satte mig i massa dumma tankar. Vet ju inte när jag har bmi heller med gissar någon gång mellan 20 dec och 25 dec.
  • Tue 24 Dec 2019 21:31
    #10
    Nemiia skrev 2019-12-24 21:25:30 följande:

    Tror inte du ska vara orolig. Ökningen av hcg sker varannan till var tredje dag så det är inte så konstigt att du inte fått en ökning.


    Tack, de där lugnande mig några grader. Får ta ett test torsdag/fredag igen och se om de blir tydligare :)
  • Tue 24 Dec 2019 21:33
    #11
    Missmli skrev 2019-12-24 21:29:55 följande:

    Ja men om jag tänker efter så tog jag ju ett tivt test i fredags och ett positivt på måndag så någon stegring hsr de ju blivit men jag vet inte, är nog allt googlade som satte mig i massa dumma tankar. Vet ju inte när jag har bmi heller med gissar någon gång mellan 20 dec och 25 dec.


    Såg inte heller stegring vissa dagar när jag tog test varenda dag. :) Men sätter man test som är tagna med 2 dagars mellanrum bredvid varandra kan man se en fin stegring :)
  • Tue 24 Dec 2019 21:40
    #12
    JLES skrev 2019-12-24 21:33:06 följande:

    Såg inte heller stegring vissa dagar när jag tog test varenda dag. :) Men sätter man test som är tagna med 2 dagars mellanrum bredvid varandra kan man se en fin stegring :)


    Får ha is i magen och vänta till torsdag och ta nytt då borde de ju vara starkare :)

    Har med mina andra barn fått så fina starka plus. Med både tidiga test och "vanliga men nu blir det inte ens att testa tidigt
  • Wed 25 Dec 2019 08:49
    #13
    Missmli skrev 2019-12-24 21:40:08 följande:
    Får ha is i magen och vänta till torsdag och ta nytt då borde de ju vara starkare :)

    Har med mina andra barn fått så fina starka plus. Med både tidiga test och "vanliga men nu blir det inte ens att testa tidigt
    Du kan tänka att alla graviditeter är olika ändå :D Med dottern fick jag teststreck lika starkt som kontrollstrecket på BIM+6 medan jag i början av denna grav. fick detta på BIM+3. :D Så det är ändå 3 dagars skillnad! Dessutom plussade jag olika tidigt och då. Om man kollar referensvärden på hCG märker man ju av väldigt stora intervaller, så det kan ju diffa mycket!
  • Wed 25 Dec 2019 10:26
    #14


    Idag är det väl en ökning ändå, kan nog börja andas ut. Det översta är gårdagens och det under idag, har verkligen blivit testmissbrukare
  • Wed 25 Dec 2019 13:32
    #15
    Missmli skrev 2019-12-25 10:26:15 följande:

    Idag är det väl en ökning ändå, kan nog börja andas ut. Det översta är gårdagens och det under idag, har verkligen blivit testmissbrukare


    Ja det är en ökning, blir nog bra det där. Grattis!
  • Wed 25 Dec 2019 14:36
    #16
    Nemiia skrev 2019-12-25 13:32:46 följande:

    Ja det är en ökning, blir nog bra det där. Grattis!


    Åh vad skönt att du med ser det , nu ska jag försöka slappna av och njuta av fjärde graviditeten
  • Wed 25 Dec 2019 15:42
    #17
    Missmli skrev 2019-12-25 10:26:15 följande:

    Idag är det väl en ökning ändå, kan nog börja andas ut. Det översta är gårdagens och det under idag, har verkligen blivit testmissbrukare


    Grattis grattis !
Svar på tråden Svagt plus orolig för missfall