• Anonym (Rädd)

Livrädd för cancer ont i mage som strålar mot rygg

Någon som haft eller har erfarenhet av någon som haft ont i buken och strålar ut mot ländryggen? Haft ont i flera månader, vart hos Gyn och tagit de vanligaste blodproverna.. Men inget synts där.

Livrädd för cancer..

• Svar på tråden Livrädd för cancer ont i mage som strålar mot rygg
  • Anonym (H)

Kräv röntgen. Min pappa hade ont i ryggen i flera år men när han uppsökte läkare för det hittade de ingenting. När han gick dit igen gjorde de till slut röntgen och steg 4 cancer upptäcktes.

Ju tidigare du får reda på det desto större chanser har du att överleva. Med det sagt så är det INTE på något sätt säkert att du har cancer, med allra största sannolikhet så har du INTE det och du blr inte vara orolig. Men det kan vara skönt att kolla upp för dig om du är orolig och såklart allra bäst att göra vad man kan för att utesluta det.

• Anonym (Rädd)

Vad hemskt:( beklagar.

Ja det är nåt sånt jag är rädd för ska ske.

Men vilken typ av cancer kan upptäckas med röntgen?

• Anonym (Jag)

Opererats för cancer i livmodern för lite mer än ett år sedan. Symtomet var blödning, ingen smärta, gjorde en datortomagrafi.

• Anonym (Rädd)

Hoppas du mår ok nu!

Jag har vart hos Gyn o hon upptäckte inget där

• Anonym (Mina)

Har du kollat om det är gallsten? Fast då brukar smärtan sitta på höger sida av buken och stråla mot ryggen.

• Anonym (Tessa)

Gör en skiktröntgen, då syns allt. Skulle det vara en tumör så upptäcks den. Bukhålan är stor och det kan gömmas stora tumörer däri utan att man fattar det själv. Stora som vattenmeloner till och med. 

Svar på tråden Livrädd för cancer ont i mage som strålar mot rygg