• cupcakemom

Någon som. Fått problem med nacken efter botox ä. Eller har tips ändå

Jag har fått botox mot kronisk migrän. Man får då Injektioner I nacken och efter det har jag fått svåra kramper i nacken. Varken neurologen eller hon som la injektionerna vill tro att det finns ett samband men jag har ALDRIG haft problem med nacken förut men nu har jag haft jöttebesvär i 4 veckor... Fått paraflex men tycker inte att det gör någon skillnad..

Någon som har nåt tips.. Jag gör under snart. Kan knappt sova och kan knappt tänka pga värken.

• Svar på tråden Någon som. Fått problem med nacken efter botox ä. Eller har tips ändå
  • Anonym (Klara)

Var detta efter din första botoxbehandling, ts?

Jag har haft kronisk migrän i många många år och fått regelbunden botoxbehandling sedan ungefär två år tillbaka.
    Min tanke: har du haft mycket ont i nacke och axlar tidigare? Jag hade det men var inte riktigt medveten om det eftersom jag hade så ont i huvudet hela tiden.
    I samband med att jag påbörjade botoxbehandling så slapp jag huvudvärken och då blev fokus mer på nacke och axlar. Detta var spänningsvärk, stress. 
    Kan det vara likadant för dig? Spänningsvärk i nacken, mot det hjälper inte botoxen utan där är det avstressning, avslappning och fysisk träning som kan lindra. (Sjukgymnastik).

• cupcakemom
    Anonym (Klara) skrev 2019-12-26 16:24:48 följande:

Var detta efter din första botoxbehandling, ts?

Jag har haft kronisk migrän i många många år och fått regelbunden botoxbehandling sedan ungefär två år tillbaka.

Min tanke: har du haft mycket ont i nacke och axlar tidigare? Jag hade det men var inte riktigt medveten om det eftersom jag hade så ont i huvudet hela tiden.

I samband med att jag påbörjade botoxbehandling så slapp jag huvudvärken och då blev fokus mer på nacke och axlar. Detta var spänningsvärk, stress. 

Kan det vara likadant för dig? Spänningsvärk i nacken, mot det hjälper inte botoxen utan där är det avstressning, avslappning och fysisk träning som kan lindra. (Sjukgymnastik).

Ja det är min första behandling. Ja det är möjligt att jag varit stel förut men inget jag tänkt på och inga sådana här kramper har jag inte haft. Bröstryggen har varit lite jobbig men aldrig nacken
Svar på tråden Någon som. Fått problem med nacken efter botox ä. Eller har tips ändå