• Anonym (Lesbisk???)

Jag, kvinna: gift med min ungdomskärlek, förälskad i en 15 år yngre kvinna. Hjälp!

Lång historia kort:

Jag, 45 år, gift sedan 20 år med mannen jag blev tillsammans med när jag var 16 år och han 18.

Vi har tre underbara barn ihop, hus, stabila förhållanden till nära och kära; det perfekta livet, enligt många.

Jag spelar innebandy med några arbetskollegor och lite annat folk på bygden. Det var där jag träffade HENNE!

En otroligt fin och mystisk tjej, fantastiskt bra på innebandy, trevlig att prata och umgås med.

Hon är 15 år yngre än jag, ensamstående mamma med skinn på näsan.

Och jag tror att jag är förälskad i henne!

Jag förstår dock inte vad det är som händer! Jag älskar min man! Vi har inga problem, vi har aldrig haft några direkta problem. Vi är som skapta för varandra.

Så varför känner jag så här - för en femton år yngre KVINNA???

Är jag lesbisk? Genomgår jag någon kris? Vad är det som händer?!

Är det någon här som känner igen sig? Som varit med om liknande? Eller som bara har något vettigt att skriva?

Vad ska jag göra!?

• Svar på tråden Jag, kvinna: gift med min ungdomskärlek, förälskad i en 15 år yngre kvinna. Hjälp!
  • Anonym (Anonym)

Nja, snarare skulle du kallas bisexuell, vilket du mycket väl kan vara. Undersökningar visar att en stor del av befolkningen har sexuella dragningar till det andra könet.

Som svar på frågan vad du ska göra, ingenting. Du är gift. Du är förtjust i någon annan, betyder det verkligen att du vill lämna din man? Det gör man inte för något så färskt. Vad skulle du göra om det var en man istället? Antagligen ingenting heller, eller? Det är bara du själv som vet hur starkt du känner för din man och ert äktenskap. Om det är en relation du verkligen värdesätter och värnar om så bör du ta det här som nya intressanta fakta om dig själv och gå vidare i livet, och se till att bete dig normalt kring den där kvinnan. Ni kan gott och väl bli jättegoda kamrater, om du klarar av att distansera dina känslor för henne. Det kanske bara är en "bromance" i kvinnoform?

• Anonym (35 år Tjej)

Det enda jag kan säga är att jag är 35 år, gift och har 2 små barn. Är såå förälskad i en kvinnlig kollega 15+ år äldre. Det gör så ont att jag vet att det inte finns på hennes karta att utforska vår kemi. Nu går jag i skillsmässa tankar, men länge kännt att jag dras mer till kvinnliga kvinnor än män... Dock aldrig varit med en kvinna ;( kanske just jag inte har träffat DEN, o därför inte riktigt tror på monogami, varför skulle man inte kunna älska fler? O tillåta ens partner att göra det. Kärlek o lust är ju fasiken så mycket bättre än paranoid svartsjuka....

• Anonym (35 år Tjej)

Det enda jag kan säga är att jag är 35 år, gift och har 2 små barn. Är såå förälskad i en kvinnlig kollega 15+ år äldre. Det gör så ont att jag vet att det inte finns på hennes karta att utforska vår kemi. Nu går jag i skillsmässa tankar, men länge kännt att jag dras mer till kvinnliga kvinnor än män... Dock aldrig varit med en kvinna ;( kanske just jag inte har träffat DEN, o därför inte riktigt tror på monogami, varför skulle man inte kunna älska fler? O tillåta ens partner att göra det. Kärlek o lust är ju fasiken så mycket bättre än paranoid svartsjuka....

• Anonym (Man)

Som man 35 år och gift med tre barn skulle jag blivit fullständigt överrumpla om min fru hade dina tanka. På ett positivt sätt!

Men det dyker upp så många frågor. Blir det två relationer du vill hålla igång separat från varandra eller vill du dela allt med alla? Vill du lämna din man?

Vad skulle vara drömscenariot för dig?

• Anonym (35 år Tjej)

Det bästa till en början skulle vara öppet förhållande, där vi är glada för varandra, men jag är inte intresserad av att höra något om hans möten.. men i själva verket så skulle nog skilsmässa vara det bästa, då vi mer känns som kollegor som driver en verksamhet än älskare o bästavänner....

• Anonym (Miss Ellie)
    Anonym (Lesbisk???) skrev 2019-12-26 21:02:10 följande:

Lång historia kort:

Jag, 45 år, gift sedan 20 år med mannen jag blev tillsammans med när jag var 16 år och han 18.

Vi har tre underbara barn ihop, hus, stabila förhållanden till nära och kära; det perfekta livet, enligt många.

Jag spelar innebandy med några arbetskollegor och lite annat folk på bygden. Det var där jag träffade HENNE!

En otroligt fin och mystisk tjej, fantastiskt bra på innebandy, trevlig att prata och umgås med.

Hon är 15 år yngre än jag, ensamstående mamma med skinn på näsan.

Och jag tror att jag är förälskad i henne!

Jag förstår dock inte vad det är som händer! Jag älskar min man! Vi har inga problem, vi har aldrig haft några direkta problem. Vi är som skapta för varandra.

Så varför känner jag så här - för en femton år yngre KVINNA???

Är jag lesbisk? Genomgår jag någon kris? Vad är det som händer?!

Är det någon här som känner igen sig? Som varit med om liknande? Eller som bara har något vettigt att skriva?

Vad ska jag göra!?

Har du sett henne i duschen?
  • Anonym (Lesbisk???)

Hej igen och tack till alla er som tagit er tid att svara.

Jag vet inte riktigt vad jag vill. Jag har inte känt så här för någon människa, nånsin!

Idag hade vi träning, men hon var inte där. Jag kom på mig själv att inte alls vara på samma glada och spralliga humör som vanligt. Något saknades. Hon saknades.

Givetvis vill jag inte lämna min man och givetvis vill jag inte ha henne vid sidan av. Men ändå vill jag vara med henne. Det är så många märkliga känslor...

Jag har tänkt på henne hela dagen. Just nu fixar min man med fredagsmys och vi ska se på en film. Men jag är inte alls pepp. Jag vill bara ligga på sängen och tänka på henne.

Någon frågade om jag sett henne i duschen och ja, givetvis har jag det. Hurså? Jag har sett alla mina lagkamrater i duschen.

Jag får fundera på hur jag ska gå vidare med det här. Jag kan inte bara ignorera det hela, men jag kan heller inte ge vika och följa mina känslor.

Usch, det här är en riktig soppa!

• Anonym (Lesbisk???)

Jag vet inte om hon är lesbisk. Men det är något som händer när våra blickar möts och jag tror att den känslan som infinner sig hos mig, även infinner sig hos henne. Det är något i luften.

Men jag vet inte om hon är lesbisk eller bisexuell. Hon har ju barn med en man, som hon är skild från, och jag har aldrig sett henne med en kvinna. Jag har iof inte sett henne med en man heller.

Men jag är inte heller lesbisk eller bisexuell. Tror jag. Jag har aldrig sett på mig själv på det sättet. Jag är bara en kvinna som råkar få fjärilar i magen av en annan kvinna.

Svar på tråden Jag, kvinna: gift med min ungdomskärlek, förälskad i en 15 år yngre kvinna. Hjälp!