• Ignoramus

Ni som röstar på SD

Den ökade kriminaliteten beror framförallt på att medelsvensson brukar betydligt mer och tyngre droger idag. Utan efterfrågan, ingen droghandel. Antalet dödsskjutningar (och gängkriminaliteten i stort) skulle minska rätt radikalt. Detta pratas det dock inte överhuvudtaget om, utan det är bara invandringens fel... nope. Haschtomtarna bär på ett jävligt stort ansvar här.

minna eliasson skrev 2020-01-03 13:41:09 följande:

Om man kollar igenom allas svar i denna tråd, så kommer man att hitta 1 eller flera gemensamma nämnare. Bland annat att det finns ett stort missnöje med hur det svenska samhället ser ut idag (ökad kriminalitet, ökad drogföräljning och därmed fler överdoser som leder till död, dödsskjutningar, misslyckad integration, bidragsfusk) är några att nämna. Den vanliga civiliserade människan vill inte leva i ett sådant samhälle, vill inte att deras (mina barn) ska växa upp bland sådan misär! Finns det då ett parti som väcker liv i frågorna och ifrågasätter detta, så kommer de mest troligtvis att vinna väljare.

• Ignoramus

Skulle iofs säga att anledningen snarare är risken för pedofiler/att varenda jävel har en uppkopplad kamera i fickan idag.

Anonym (Mo) skrev 2020-01-03 13:51:18 följande:

Det är rent av ovanligt att se nakna barn pä stranden idag, stor skillnad mot för typ 20 år sedan. Troligen är det ett amerikanskt ideal vi kopierat där.

• Ignoramus

De flesta affärerna sker i storstäderna, för där finns klientelet. Men ja, knarklangarna har ju åtminstone den goda smaken att mestadels skjuta varandra. Näe, drogerna tillverkas inte i Sverige utan importeras väl hit. Och?

Och Linnéa, Jakob, Sara, Daniel och Wilma är namnet på köparna. The enablers. Som i nästa veva går och röstar på SD eftersom det - av någon bisarr anledning - alltid är en massa bråk på söder. De som köper knarket är en lika stor anledning till dödsskjutningarna som de berörda gängen.

Ingen är så naiv att de trodde att knarkhandel är fredligt och oproblematiskt och att ingen far illa av det nånstans i kedjan.

minna eliasson skrev 2020-01-04 11:28:19 följande:

Ja ok, och vart kommer drogerna ifrån? De flesta droger tillverkas knappast i Sverige! Mkt av de dödsljutningar som sker är kopplade till droger. Och vart sker de flesta dödsljutningar?! Och vilka bor i dessa områden? Knappast Linnea & Jakob & barnen Sara, Daniel och Wilma från Falun!

• Ignoramus

1) Du är indirekt ansvarig för en massa dåliga saker när du äter på McDonalds. Men inte någon annans hjärtattack. Men din liknelse svajar lite just därför. Knarkköparen är inte ansvarig för någon annans överdos, men bidrar absolut till gängkriminaliteten eftersom hen bokstavligen förser den med pengar.

2) Säkert. Men det här gällde ju dubbelmoralen i att svenskar gnäller på brottsligheten när svenskar även är en stor del av problemet.

3) Den hade säkert tagit sig andra uttryck om svensken inte varit så glad i att samtidigt upprätthålla det brottsliga. Oavsett om man går och klipper sig svart för en hundring eller köper lete knark.

Jag tror dock inte att SD har några bra lösningar öht. Att skicka ut invandrare (och öht dela upp människor efter etnicitet) kommer straffa en enorm mängd ?vanliga? människor, och dessutom är deras städade fasad sjukt skrämmande. Det är ett populistiskt parti av rang, som inte vet var de står i nästan någon annan fråga. I min stad (en av de större i Sverige) sätter de inte ner foten i någon fråga utan ändrar sig huxflux när opinionsvinden vänder (så att flera miljoner går upp i rök), deras viktigaste lokalfråga inför förra valet var att förbjuda böneutropen. ?Men vi har ju inga böneutrop?? ?Nä, men om de får för sig att börja ska vi allt vara där och förbjuda det direkt!?

Med det sagt tycker jag att det sköts lite för mjäkigt i dagsläget. Vi ska inte ha en massa smågangsters. Sätt föräldrarna med ungen i skolbänken åtta timmar om dagen till dess att han sköter sig. Inför totalt utegångsförbud och mobilförbud. Ta bort honom från den brottsliga kontexten och skicka iväg honom hundra mil. Dessa pojkar ska punktmarkeras och inte ha någon chans att umgås med likasinnade. Likadant han som gick runt och domderade i fängelset häromdagen - isoleringscell på obestämd tid. Fullständigt orimligt att det ska vara acceptabelt att hota anställda.

Och sluta skicka hem folk som plockade ut trehundra kronor för mycket eller för lite i lön en sommar 2007 för att de inte förstod reglerna. Fler länder borde ha ställt upp under invandringsvågen. Tycker fortfarande inte att Sverige gjorde fel, utan de andra länderna. Vi har räddat livet på väldigt många, och det ska vi vara stolta över!

DanneHade skrev 2020-01-04 17:36:26 följande:

Rent ideologibaserat skitsnack som används i ett försök att ursäkta och marginalisera överrepresentationer bland vissa grupper. Du gör det hellre än att undersöka din egna vänsterideologiska premiss (att alla människor är blanka blad och alla skillnader på gruppnivå är resultat av yttre faktorer).

1. Folk som brukar droger på södermalm bär INTE något ansvar för att Mohammed väljer att skjuta Ahmed i Tensta. Det kallas eget ansvar. Jag är inte ansvarig för att personer dör av hjärtattack bara för att jag väljer att äta på och ge pengar till McDonalds.

2. Invandrare brukar själva (illegala) droger i högre utsträckning än Svenskar.

3. "Den ökade kriminaliteten beror framförallt på att medelsvensson brukar betydligt mer och tyngre droger"

0, nada, inget, zeeero, så mycket bevis och underlag har du för den tesen.

Snälla länka källan (om du har någon) och låt mig "go to town".

Sveriges skenande kriminalitet är UTAN TVEKAN ett resultat utav invandringen (Läs INVANDRINGEN <--- en förd politik, inte INVANDRARE <--- en massiv och väldigt varierad grupp). SD har haft rätt i detta avseende och har det än idag, därav så många börjat rösta på dem. Så enkelt är det.

• Ignoramus

På vilket sätt är gängkriminalitet kopplat till drogförsäljning en oförutsedd händelse? Du kan sätta ett direkt likamed-tecken att du donerar pengar till brottslig verksamhet när du köper knark, eftersom det är olagligt och försäljaren därmed en brottsling.

Din liknelse haltar alltså ytterligare en gång.

DanneHade skrev 2020-01-04 20:24:44 följande:

Nej jag jämför principen bakom exemplet. Eget ansvar vs kollektivt skuldbeläggande. Samt om det rätt att hålla människor ansvariga för allehanda oförutsedda bieffekter oavsett hur långt och avlägset bort i händelseförloppet de ligger.

"Jo, gynnar man den kriminella knarkhandeln då är man medskyldig."

Du röstar vänster ---> regeringen du röstat på skapar förutsättningar där våldtäktsman och brottslingar kan ta sig till och etablera sig kriminellt i vårt land ---> Du är indirekt ansvarig.

Få saker underlättar knarkhandel som porösa gränser. Är du medskydlig?

• Ignoramus

Tja, jag röstade till att börja med inte vänster innan den stora invandringsvågen så... ;) och inför 2015 var det ju Reinfeldt som sa att vi skulle öppna våra hjärtan, så det kan man ju isf anklaga alla partier för, förutom SD.

Och fortfarande. 100% av dina pengar går till kriminella, medan kanske - högt räknat - 5% av invandrarna missköter sig.

DanneHade skrev 2020-01-04 23:45:07 följande:

Gängkriminaliteten är inte en oförutsedd händelse. På samma vis som det inte är en oförutsedd händelse att en hög invandring ifrån ganska primitiva kvinnofientliga kulturer leder till att kvinnor blir våldtagna. Det är det specifika som är den oförutsedda händelsen, att Ahmed blir skjuten av just Abdi utanför korvkiosken är den oförutsedda händelsen och det krävs en rad sammanträffanden och sammanstrålande trender för att den händelsen ska ske. 

Du säger att min liknelse haltar, möjligt. Men du kör argumentations-limbo, du undviker frågeställningar du inte kan svara på och går vidare som om inget hänt. 

Så vi testar igen:

"Jo, gynnar man den kriminella knarkhandeln då är man medskyldig." Sa du.

Du röstar vänster ---> regeringen du röstat på skapar förutsättningar där våldtäktsman och brottslingar kan ta sig till och etablera sig kriminellt i vårt land ---> Du är indirekt ansvarig.

Den politik du har röstat fram har gjort mer för att främja gängkriminalitet än min hundralapp någonsin gjort. Förklara hur jag är medskyldig medans du inte är det är du snäll.

Svar på tråden Ni som röstar på SD