• minna eliasson

Ni som röstar på SD

Tjenixen!

Jag har alltid varit nyfiken på vilka det är som röstar på Sverigedemokraterna?

Vilka är de främsta orsakerna till valet av SD som parti?

Vad hoppas du/ni att SD ska kunna göra bättre/annorlunda än tidigare exempelvis Socialdemokraterna?

Är du/ni som röstar på SD "emot" invandrare/invandring, hbtq-personer etc?

Jag känner till några få som har sagt att de har/tänker rösta på SD. Då har det gällt missnöjet kring misslyckad integration och/eller att de själv å upplever att de här fått en försämrad levnadsstandard på något vis med mer.

Är genuint nyfiken bara och vill inte starta någon tjafs tråd där man ska sätta dit eller trycka mer varandra. Vill ha en öppen dialog här. Tacksam om ni kan respektera det.

Tack!

• Svar på tråden Ni som röstar på SD
  • Anonym (...)
    minna eliasson skrev 2020-01-04 11:35:04 följande:

Jag tänkte på allt från när en partikamrat slogs med järnrör och skrek massa fula grejer mot folk åt höger och vänster. Det är väldigt många som har fått avgå från SD just pga av hur de beter sig. Du kan alltid googla på det. Jag vill rösta på ett parti där man är Civiliserade! Där man fokuserar genuint i vad som är bäst för Sverige och de svenska medborgarna. Och sånt parti finns inte just nu. Men då får man gå på det parti som man anser ligga närmast ens önskemål och värderingar.

Det är många som fått avgå i andra partier också men det blir inte lika stora rubriker om de andra pga att media till varje pris vill svartmåla SD och få dom att framstå som hemska.

För bara någon månad sedan var det en moderat som fick avgå pga att han våldtagit en kvinna och för ett tag sedan en centerpartist som fick avgå för att hon lurat staten på pengar att betala hennes lyxlägenhet.
  • Anonym (...)

Jag tänkte på allt från när en partikamrat slogs med järnrör och skrek massa fula grejer mot folk åt höger och vänster. Det är väldigt många som har fått avgå från SD just pga av hur de beter sig. Du kan alltid googla på det. Jag vill rösta på ett parti där man är Civiliserade! Där man fokuserar genuint i vad som är bäst för Sverige och de svenska medborgarna. Och sånt parti finns inte just nu. Men då får man gå på det parti som man anser ligga närmast ens önskemål och värderingar.

nyheter24.se/nyheter/politik/776882-socialdemokrat-domd-for-flera-sexovergrepp-mot-pojkar

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5960353

www.expressen.se/nyheter/tidigare-m-politiker-atalas-for-kvinnofridskrankning/

www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWXny2/toppolitikern-haktad-for-valdtakt-och-grov-kvinnofridskrankning
  • Anonym (...)

nyheter24.se/nyheter/politik/776882-socialdemokrat-domd-for-flera-sexovergrepp-mot-pojkar

www.expressen.se/nyheter/tidigare-m-politiker-atalas-for-kvinnofridskrankning/

www.aftonbladet.se/nyheter/a/EWXny2/toppolitikern-haktad-for-valdtakt-och-grov-kvinnofridskrankning
  • Anonym (...)

"En socialdemokratisk kommunpolitiker i västsverige är dömd för sexuellt ofredande på småpojkar. Politikern som kandiderar till fullmäktige i en västsvensk kommun har vid tre tillfällen ofredat pojkar, uppger Göteborgs posten.

Mannen säger själv till tidningen att det inte finns någon risk för åtefall och att han fått hjälp för sina problem. Ordförande i den lokala avdelningen för socialdemokraterna säger att upgifterna är nya för honom men att man nu kommer att stänga av politikern från alla aktiviteter i valrörelsen."
  • Anonym (Åke Jimmyson)
    Fast det är ju inget som partier förespråkar att man ska slå folk med järnrör?
    Eller ligger det med i deras partiprogram, den som utförhandligen är ju dessutom ej längre med i partiet.
  • Ignoramus

De flesta affärerna sker i storstäderna, för där finns klientelet. Men ja, knarklangarna har ju åtminstone den goda smaken att mestadels skjuta varandra. Näe, drogerna tillverkas inte i Sverige utan importeras väl hit. Och?

Och Linnéa, Jakob, Sara, Daniel och Wilma är namnet på köparna. The enablers. Som i nästa veva går och röstar på SD eftersom det - av någon bisarr anledning - alltid är en massa bråk på söder. De som köper knarket är en lika stor anledning till dödsskjutningarna som de berörda gängen.

Ingen är så naiv att de trodde att knarkhandel är fredligt och oproblematiskt och att ingen far illa av det nånstans i kedjan.

minna eliasson skrev 2020-01-04 11:28:19 följande:

Ja ok, och vart kommer drogerna ifrån? De flesta droger tillverkas knappast i Sverige! Mkt av de dödsljutningar som sker är kopplade till droger. Och vart sker de flesta dödsljutningar?! Och vilka bor i dessa områden? Knappast Linnea & Jakob & barnen Sara, Daniel och Wilma från Falun!

• DanneHade
    Ignoramus skrev 2020-01-04 04:06:43 följande:

Den ökade kriminaliteten beror framförallt på att medelsvensson brukar betydligt mer och tyngre droger idag. Utan efterfrågan, ingen droghandel. Antalet dödsskjutningar (och gängkriminaliteten i stort) skulle minska rätt radikalt. Detta pratas det dock inte överhuvudtaget om, utan det är bara invandringens fel... nope. Haschtomtarna bär på ett jävligt stort ansvar här.

Rent ideologibaserat skitsnack som används i ett försök att ursäkta och marginalisera överrepresentationer bland vissa grupper. Du gör det hellre än att undersöka din egna vänsterideologiska premiss (att alla människor är blanka blad och alla skillnader på gruppnivå är resultat av yttre faktorer).

1. Folk som brukar droger på södermalm bär INTE något ansvar för att Mohammed väljer att skjuta Ahmed i Tensta. Det kallas eget ansvar. Jag är inte ansvarig för att personer dör av hjärtattack bara för att jag väljer att äta på och ge pengar till McDonalds.

2. Invandrare brukar själva (illegala) droger i högre utsträckning än Svenskar.

3. "Den ökade kriminaliteten beror framförallt på att medelsvensson brukar betydligt mer och tyngre droger"

0, nada, inget, zeeero, så mycket bevis och underlag har du för den tesen.
    Snälla länka källan (om du har någon) och låt mig "go to town".

Sveriges skenande kriminalitet är UTAN TVEKAN ett resultat utav invandringen (Läs INVANDRINGEN <--- en förd politik, inte INVANDRARE <--- en massiv och väldigt varierad grupp). SD har haft rätt i detta avseende och har det än idag, därav så många börjat rösta på dem. Så enkelt är det.

• Ignoramus

1) Du är indirekt ansvarig för en massa dåliga saker när du äter på McDonalds. Men inte någon annans hjärtattack. Men din liknelse svajar lite just därför. Knarkköparen är inte ansvarig för någon annans överdos, men bidrar absolut till gängkriminaliteten eftersom hen bokstavligen förser den med pengar.

2) Säkert. Men det här gällde ju dubbelmoralen i att svenskar gnäller på brottsligheten när svenskar även är en stor del av problemet.

3) Den hade säkert tagit sig andra uttryck om svensken inte varit så glad i att samtidigt upprätthålla det brottsliga. Oavsett om man går och klipper sig svart för en hundring eller köper lete knark.

Jag tror dock inte att SD har några bra lösningar öht. Att skicka ut invandrare (och öht dela upp människor efter etnicitet) kommer straffa en enorm mängd ?vanliga? människor, och dessutom är deras städade fasad sjukt skrämmande. Det är ett populistiskt parti av rang, som inte vet var de står i nästan någon annan fråga. I min stad (en av de större i Sverige) sätter de inte ner foten i någon fråga utan ändrar sig huxflux när opinionsvinden vänder (så att flera miljoner går upp i rök), deras viktigaste lokalfråga inför förra valet var att förbjuda böneutropen. ?Men vi har ju inga böneutrop?? ?Nä, men om de får för sig att börja ska vi allt vara där och förbjuda det direkt!?

Med det sagt tycker jag att det sköts lite för mjäkigt i dagsläget. Vi ska inte ha en massa smågangsters. Sätt föräldrarna med ungen i skolbänken åtta timmar om dagen till dess att han sköter sig. Inför totalt utegångsförbud och mobilförbud. Ta bort honom från den brottsliga kontexten och skicka iväg honom hundra mil. Dessa pojkar ska punktmarkeras och inte ha någon chans att umgås med likasinnade. Likadant han som gick runt och domderade i fängelset häromdagen - isoleringscell på obestämd tid. Fullständigt orimligt att det ska vara acceptabelt att hota anställda.

Och sluta skicka hem folk som plockade ut trehundra kronor för mycket eller för lite i lön en sommar 2007 för att de inte förstod reglerna. Fler länder borde ha ställt upp under invandringsvågen. Tycker fortfarande inte att Sverige gjorde fel, utan de andra länderna. Vi har räddat livet på väldigt många, och det ska vi vara stolta över!

DanneHade skrev 2020-01-04 17:36:26 följande:

Rent ideologibaserat skitsnack som används i ett försök att ursäkta och marginalisera överrepresentationer bland vissa grupper. Du gör det hellre än att undersöka din egna vänsterideologiska premiss (att alla människor är blanka blad och alla skillnader på gruppnivå är resultat av yttre faktorer).

1. Folk som brukar droger på södermalm bär INTE något ansvar för att Mohammed väljer att skjuta Ahmed i Tensta. Det kallas eget ansvar. Jag är inte ansvarig för att personer dör av hjärtattack bara för att jag väljer att äta på och ge pengar till McDonalds.

3. "Den ökade kriminaliteten beror framförallt på att medelsvensson brukar betydligt mer och tyngre droger"

Sveriges skenande kriminalitet är UTAN TVEKAN ett resultat utav invandringen (Läs INVANDRINGEN <--- en förd politik, inte INVANDRARE <--- en massiv och väldigt varierad grupp). SD har haft rätt i detta avseende och har det än idag, därav så många börjat rösta på dem. Så enkelt är det.

• minna eliasson
    Ignoramus skrev 2020-01-04 18:07:21 följande:

1) Du är indirekt ansvarig för en massa dåliga saker när du äter på McDonalds. Men inte någon annans hjärtattack. Men din liknelse svajar lite just därför. Knarkköparen är inte ansvarig för någon annans överdos, men bidrar absolut till gängkriminaliteten eftersom hen bokstavligen förser den med pengar.

2) Säkert. Men det här gällde ju dubbelmoralen i att svenskar gnäller på brottsligheten när svenskar även är en stor del av problemet.

3) Den hade säkert tagit sig andra uttryck om svensken inte varit så glad i att samtidigt upprätthålla det brottsliga. Oavsett om man går och klipper sig svart för en hundring eller köper lete knark.

Jag tror dock inte att SD har några bra lösningar öht. Att skicka ut invandrare (och öht dela upp människor efter etnicitet) kommer straffa en enorm mängd ?vanliga? människor, och dessutom är deras städade fasad sjukt skrämmande. Det är ett populistiskt parti av rang, som inte vet var de står i nästan någon annan fråga. I min stad (en av de större i Sverige) sätter de inte ner foten i någon fråga utan ändrar sig huxflux när opinionsvinden vänder (så att flera miljoner går upp i rök), deras viktigaste lokalfråga inför förra valet var att förbjuda böneutropen. ?Men vi har ju inga böneutrop?? ?Nä, men om de får för sig att börja ska vi allt vara där och förbjuda det direkt!?

Med det sagt tycker jag att det sköts lite för mjäkigt i dagsläget. Vi ska inte ha en massa smågangsters. Sätt föräldrarna med ungen i skolbänken åtta timmar om dagen till dess att han sköter sig. Inför totalt utegångsförbud och mobilförbud. Ta bort honom från den brottsliga kontexten och skicka iväg honom hundra mil. Dessa pojkar ska punktmarkeras och inte ha någon chans att umgås med likasinnade. Likadant han som gick runt och domderade i fängelset häromdagen - isoleringscell på obestämd tid. Fullständigt orimligt att det ska vara acceptabelt att hota anställda.

Och sluta skicka hem folk som plockade ut trehundra kronor för mycket eller för lite i lön en sommar 2007 för att de inte förstod reglerna. Fler länder borde ha ställt upp under invandringsvågen. Tycker fortfarande inte att Sverige gjorde fel, utan de andra länderna. Vi har räddat livet på väldigt många, och det ska vi vara stolta över!

Var på väg att svara
    DanneHade skrev 2020-01-04 17:36:26 följande:

Kunde inte ha sagt det bättre själv!! (Tummen upp!)

Skillnaden är att Kalle och Mackan som puffar på eller sniffar koks, åker inte in till stan Och skjuter ner Daniel som är och handlar med sina barn på stan!

Givetvis finns det svenskar som tar droger. Men man kommer inte ifrån att våldet och kriminaliteten ökat i Sverige sen den stora flyktingströmmen 2015! Självklart finns det mkt välanpassade immigranter (nu svenska medborgare) som bidrar till det svenska samhället. Men det finns trots det emorma problem inom gruppen och det är här som man måste göra något åt och inte låta detta få fortsätta och/eller hända IGEN!
Svar på tråden Ni som röstar på SD