• Anonym (Ledsen)

Mår dåligt när mitt barn är hos sin pappa

Jag mår så dåligt när mitt barn är hos sin pappa.

Jag vill bara att han ska höra av sig och säga att barnet vill komma till mig. Jag tror inte att han är en jättedålig pappa men han är inte någon vidare bra pappa heller.

Mitt barn är mitt allt och jag vill inte ut och ragga eller göra massa saker. Men jag inser att jag borde skaffa ett eget liv också. Jag bor i en mellanstor stad så det händer inte så mycket roligt här heller. I dom mörkaste stunderna önskar jag att jag försvann från jordens yta.

Någon annan som känner igen sig?

• Svar på tråden Mår dåligt när mitt barn är hos sin pappa
  • Anonym (Cattis)

Ja det känns tungt.Men vad ska man göra?Jag orkar knappt tänka på det,lever i någon slags förnekelse.Och när man vet hur exet var mot en.Kram.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Cattis) skrev 2019-12-27 22:00:34 följande:

Ja det känns tungt.Men vad ska man göra?Jag orkar knappt tänka på det,lever i någon slags förnekelse.Och när man vet hur exet var mot en.Kram.

Ja.. Det känns outhärdligt. Kram
  • Anonym (Ace)

Vad skulle vara bra med att barnet bara är hos dig? Det är väl ändå jättebra att barnet inte vantrivs så mycket hos sin pappa att den enda lösningen är att fly fältet. Då får ju barnet en rimlig chans att bygga en relation med både dig och pappan.

• Anonym (A)
    Anonym (Ace) skrev 2019-12-27 22:13:12 följande:
    Vad skulle vara bra med att barnet bara är hos dig? Det är väl ändå jättebra att barnet inte vantrivs så mycket hos sin pappa att den enda lösningen är att fly fältet. Då får ju barnet en rimlig chans att bygga en relation med både dig och pappan.
    +1
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ace) skrev 2019-12-27 22:13:12 följande:

Ja det är det bästa, om dom kan ha en bra relation. Men jag mår ändå dåligt när jag inte har mitt barn hos mig.
  • EmberEyes

Får du stöd i form av psykolog eller annan samtalskontakt? Det är jätteviktigt att du kan lära dig "släppa" på ert gemensamma barn såpass att du inte mår dåligt av att barnet får skapa en bra relation med sin far. Barnet ska aldrig behöva känna att det gör dig illa genom att hen umgås med sin far, och jag lovar dig att barnet märker av det även om du tror att du gömmer det.

• Deacon
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-12-27 22:17:44 följande:

Ja det är det bästa, om dom kan ha en bra relation. Men jag mår ändå dåligt när jag inte har mitt barn hos mig.

Full förståelse för att du älskar ditt barn och vill spendera mycket tid tillsammans med honom. Om inte pappan är en genuint dålug och för barnet skadlig förälder behöver du nog försöka prioritera barnets behov/rätt till sin far över ditt egna behov av barnet. Fast detta kan givetvis vara nog så svårt ibland och kanske speciellt om mamman anser att pappan har varit en skitstövel mot henne. Fast generellt är inte ens det är en legitim anledning till att förneka barnet sin papparelation.

Det handlar nog också om att du behöver något intresse i livet som flyttar ditt fokus från saknad och nedstämdhet till energi och lust även när sonen inte bor hos dig.

Lycka till och hoppas du snart får det bättre.
  • Anonym (Ledsen)
    Deacon skrev 2019-12-27 22:32:52 följande:

Full förståelse för att du älskar ditt barn och vill spendera mycket tid tillsammans med honom. Om inte pappan är en genuint dålug och för barnet skadlig förälder behöver du nog försöka prioritera barnets behov/rätt till sin far över ditt egna behov av barnet. Fast detta kan givetvis vara nog så svårt ibland och kanske speciellt om mamman anser att pappan har varit en skitstövel mot henne. Fast generellt är inte ens det är en legitim anledning till att förneka barnet sin papparelation.

Det handlar nog också om att du behöver något intresse i livet som flyttar ditt fokus från saknad och nedstämdhet till energi och lust även när sonen inte bor hos dig.

Lycka till och hoppas du snart får det bättre.

Ja, jag måste acceptera det jag inte kan ändra. Jag vet inte hur jag ska hitta intressen och ta bort fokuset.

Tack, jag hoppas också att det blir bättre.
  • Anonym (Kram)

Låter som du lider av depression. Har du varit deprimerad tidigare? Hur länge har du känt så här?

Vill du ha fler barn? Eller är du nöjd med ett?

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kram) skrev 2019-12-27 23:02:32 följande:

Låter som du lider av depression. Har du varit deprimerad tidigare? Hur länge har du känt så här?

Vill du ha fler barn? Eller är du nöjd med ett?

Ja till och från har jag varit det. Men exet har inte behandlat mig bra heller så jag mår dåligt över sådant som varit som jag inte bearbetat också. Men mitt liv känns meningslöst. Jag känner mig ensam.

Med rätt person skulle jag nog kunna tänka mig fler barn. Men då ska det vara med någon som verkligen är bra och engagerad och jämställd. Kram
  • Anonym (Kram)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-12-27 23:25:06 följande:

Ja till och från har jag varit det. Men exet har inte behandlat mig bra heller så jag mår dåligt över sådant som varit som jag inte bearbetat också. Men mitt liv känns meningslöst. Jag känner mig ensam.

Med rätt person skulle jag nog kunna tänka mig fler barn. Men då ska det vara med någon som verkligen är bra och engagerad och jämställd. Kram

Det som ditt ex gjort mot dig, är det något brottsligt? Om svaret är ja, är det något du kan /bör anmäla.

Tror du att han på något sätt skulle kunna skada barnet??

Du måste ta kontakt med din vårdcentral och be att få prata med någon så du kan må bättre.

Har du någon att umgås med? Syskon? Vänner? Föräldrar? Kollegor?

Kram till dig. Det kommer bli bättre när du öppnar upp dig och får hjälp.
Svar på tråden Mår dåligt när mitt barn är hos sin pappa