• Anonym (längt­an)
    Sat 28 Dec 2019 15:08
    1788 visningar
    41 svar
    41
    1788

    Ägglossning efter MA

    När fick ni ägglossning igen efter MA? Fick ett i V.9 men tvillingarna slutade växa i V.7. Skrapades efter misslyckad tablett behanding då rätt mycket rester fanns kvar.

    Slutade blöda helt den 19/12 och började ha sex igen dagen efter.

    När kan jag räkna med ägglossning? Har en cykel på ca 32 dagar normalt och mensen brukar komma 25/26 varje månad. Kan ägglossning skett under tiden jag blödde efter skrapningen?

    Nån som blivit gravid innan första mensen kom?

    Tacksam för svar, behöver lite hopp! <3

  • Svar på tråden Ägglossning efter MA
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Sat 28 Dec 2019 15:25
    #2
    Anonym (Testat) skrev 2019-12-28 15:12:18 följande:

    Jag beklagar ditt MA...

    Har du testat negativt på graviditetstest?


    Tacj! Ja förra fredagen testade jag blankt
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Sat 28 Dec 2019 19:30
    #5
    Anonym (Testat) skrev 2019-12-28 15:45:17 följande:

    För mig har ägglossningen kommit typ två veckor efter negativa test de två gånger jag haft missfall.

    Lycka till nästa vecka isf


    Ja det är det jag har funderat och hoppats på också.

    Vi kör på varannan dag så får vi hoppas, känns bara stressande med ägglossningstester :)
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Thu 2 Jan 2020 22:09
    #10
    Anonym (Mf, men ändå) skrev 2020-01-02 21:51:06 följande:

    Fick missfall den 20 oktober (5+4), ägglossning 3 november som resulterade i graviditet som fortfarande finns kvar. Så ett par skillnader från dig är ju såklart att det var ett missfall, inte en missed abortion, att jag inte gick så långt som du med det som resulterade i missfall, samt att jag inte skrapades. Men visst finns det möjlighet att bli gravid direkt!


    Har hamnat i en riktig svacka.. bara gråter och orkar ingenting. är så ledsen för mitt MA. Det var en så efterlängtad graviditet... kännee mig ensam då mannen verkar ha gått vidare men inte jag. Börjat tänka att jag kanske aldrig kan bli gravid igen eller att jag får ytterligare missfall :(
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Thu 2 Jan 2020 22:34
    #12
    Daphodil skrev 2020-01-02 22:20:06 följande:

    Vet du, så kände jag med! Vi fick tidigt missfall v 5, sen försökte vi ett halvår innan det äntligen tog sig, men fick MA i v 16. Var så ledsen och trodde att jag aldrig skulle få en lyckad graviditet. Efter det MA:t hade jag två långa cykler med ÄL på typ dag 36. Men tredje cykeln plussade jag och nu är vi i vecka 24. Och såren är läkta från tidigare missfall. Dit kommer du med stor sannolikhet också komma.


    Det känns dock som en evighet tills jag (förhoppningsvis) vlir gravid igen, tokigt nog :(

    försöker fokusera på annat men misslyckas varje gång. Har pausat pluggandet så jag gör inget på dagarna nu och då tänker jag ännu mera :(

    har inga vänner kvar heller och känner mig så ensam!

    Maken verkar ta detta med ro och verkar inte lika sugen på sex lika ofta nu och säger ttp att "det händer när det händer" med en ny graviditet. Inbillar mig han ändrat sig nästan:(
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Thu 2 Jan 2020 22:44
    #14
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-01-02 22:34:44 följande:

    Förstår dig, jag känner precis samma. Och man känner sig ensamast i världen.

    Det är så mycket rädsla för framtiden som ockuperar tankarna.

    Jag håller tummarna att det lyckas fort för dig!

    Efter att behöva genomgå detta så önskar jag ingen detsamma.

    Det är så hemskt att så många drabbas.

    Kramar i massor


    Tack snälla! Ja man känner sig så otroligt ensam och negativ. Grannen har igår fått barn igen för 6e gången så känner mig otroligt avundsjuk och ännu mera ledsen :(
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Thu 2 Jan 2020 23:13
    #16
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-01-02 22:54:08 följande:

    Ja det är jobbigt. Har aldrig sett så mycket gravidmagar och folk med barnvagn som nu...

    O när jag fått reda på att barnet inte levde och väntade på att tabletterna skulle värka och det skulle komma ut så meddelande två av mina närmsta vänner att de var gravida. Det smärtade så mycket att vi kunde fått gå i genom detta underbara tillsammans men så slutade det såhär.

    Man får försöka att peppa varandra.


    Har du slutat blöda än och börjat försöka igen? Hur känner din partner i eran situation? Jag följs gärna åt och finns gärna och peppar!

    Kram!
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Fri 3 Jan 2020 00:38
    #18
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-01-02 23:36:26 följande:

    Ja jag blödde endast från 20-24 dec och sedan har det vissa dagar varit lite färgade flytningar.

    Vi bestämde tidigare att vänta till första mensen.. Men nu när jag trodde jag började få ägglossningsflytningar så bestämde vi att vi "försöker", inte aktivt men vi har sex nu utan press. Kändes jobbigt och vänta en mens då. Jag har börjat tempa sedan några dagar tillbaka så får se om det blir ägglossning eller om kroppen lurar mig.

    Min man är väldigt peppande men han har tagit detta väldigt hårt också. Han svimmade nästan vid beskedet, av chocken. Men vi har precis gått i genom en förlust av en familjemedlem så vi är mitt i en dubbelsorg så därför är vi extra stöttande mot varandra i detta läget också.dock så har han lättare att se positivt på framtiden och jag ser nu bara oron och rädslan och alla tänk om inte.

    Känner inte igen mig själv just nu, brukar vara väldigt positiv men har ingen ork över till det.

    Det låter bra:)

    Kram


    Vad härligt att ni har varandra ändå i detta! Min man känns mer.. jag vet inte... tveksam. Känns som om han ångrat sig eller inte talat om att han inte vill försöka igen. Vi har knappt sex efter MA:t trots jag visar att jag vill. Annars är det alltid tvärtom. Känner mig lite ledsen och bortvald typ och funderar mycket på varför. Har inte pratat med honom än om det. :(
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 16:16
    #20
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-01-03 09:34:15 följande:

    Vad jobbigt.. det är tillräckligt tufft ändå att gå i genom. Men försök prata med honom. Det är så lätt att det blir missförstånd. Han kanske tar det hårt men inte visar det på samma sätt. Eller så kanske han har läst att det är bättre och vänta lite efter missfall.

    Jag hoppas att han kan förstå dig och att ni gemensamt kan försöka nu igen.

    Det ger på något sätt lite hopp att bara få försöka igen.


    Jag tror min mens kommit igång idag... bara några droppar dock. Känns både jobbigt och okej. Jobbigt för att det alltså inte tog sig denna gång och okej för jag iså fall vet att kroppen kommit igång igen. :/
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Sun 5 Jan 2020 22:59
    #22
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-01-05 19:53:30 följande:

    Förstår att de könns så men då betyder det att du har ägglossning snart igen och att du kan göra ett nytt försök.:) håller tummarna!


    Nu har det slutat.. kom bara några droppar. Är SÅ förvirrad! Det jobbiga är att jag inte känner några direkta ägglossningssymtom.. har aldrig gjort förutom en gång under hela mitt liv med mens. Så är svårt att veta tycker jag. Men antar jag får vänta och se om det bara är starten på mensen eller något annat. När man googlar kan de va allt från ägglossning till att ägget fäster i livmodern till mens. Klart man hoppas mensen inte kommer men vill inte hoppas för mycket.

    Har du alltid ägglossning flytningar, om jag får fråga det? Har du fler symtom än det?
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Mon 6 Jan 2020 15:17
    #25
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-01-06 12:42:18 följande:

    Förstår det. Det är svårt som sjutton. 

    Jag får ägglossningsflytningar (vattniga) ca 6 dagar före ÄL. Det har varit ett återkommande mönster väldigt många månader. Jag har tempat några månader och då har det visat sig att ÄL kommer efter dessa 6 dagar. 

    Kan också bli lättirriterad o pms:ig under denna tiden. 

    Så jag antar att det här ihop.:)


    Det var mensen för min del... idag kom det mera plus smärta. Vet inte varför jag gråter för det, men jag blev otroligt ledsen :(
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Mon 6 Jan 2020 16:32
    #27
    Linhan89 skrev 2020-01-06 16:15:07 följande:

    Jag fick MA 26/11. Förra måndagen kom min första mens, blev nog mest glad över att kroppen verkar vara på väg tillbaka. Hade dock inga mensvärkssmärtor som jag annars alltid haft, så misstänker att jag inte haft någon riktig ägglossning före. Nu får man bara se framåt :)


    Jag har smärtor :/ undrar om jag ens haft ägglossning innan då jag är relativt säker på att vi hade sex runt ägglossningsdagen... känns oerhört tungt då jag även förknippar blod med mitt MA, blödde så länge efter det så det rog hårt på psyket :(
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Mon 6 Jan 2020 19:43
    #30
    Linhan89 skrev 2020-01-06 19:20:40 följande:

    Förstår att det är tungt!

    Men tror att man måste vända på hela saken för att kunna gå vidare, man får se det bra i saker som sker. Nu vet du att mensen är tillbaka och således kommer ägglossningen att komma igång igen. Som ovan säger så finns det ju dom som får vänta halvår på första mens och ägglossning.

    Vi får kämpa på allihopa till slut är det vår tur <3


    Okej. Som sagt så är det svårt för mig att veta när jag har ägglossning då jag inte har symtom. är rädd att jag inte har regelbundna ägglossningar av nån anledning. Vet inte varför jag har så svårt att vara positiv... allt känns sjukt svårt och tänker alltid det värsta. :/
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Mon 6 Jan 2020 19:43
    #31
    Linhan89 skrev 2020-01-06 19:20:40 följande:

    Förstår att det är tungt!

    Men tror att man måste vända på hela saken för att kunna gå vidare, man får se det bra i saker som sker. Nu vet du att mensen är tillbaka och således kommer ägglossningen att komma igång igen. Som ovan säger så finns det ju dom som får vänta halvår på första mens och ägglossning.

    Vi får kämpa på allihopa till slut är det vår tur <3


    Okej. Som sagt så är det svårt för mig att veta när jag har ägglossning då jag inte har symtom. är rädd att jag inte har regelbundna ägglossningar av nån anledning. Vet inte varför jag har så svårt att vara positiv... allt känns sjukt svårt och tänker alltid det värsta. :/
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Mon 6 Jan 2020 19:45
    #32
    Anonym (Anonym som hoppas) skrev 2020-01-06 17:05:10 följande:

    Förstår det men har läst på massa ställen att ägglossbingen innan första mensen kan vara sisådär och ibland blir det inte äl då. Men nu får du försöka tänka att du snart här ägglossning igen och att kroppen fungerar. Tänk sicken tur att mensen kom så pass snabbt. En del får vänta extremt länge.

    Har du testat att tempa? Annars börja göra det nu när mensen kommer så kommer du se när nästa ägglossning har varit.:)


    Ok. Måste msn inte ha en speciell temp då?
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Mon 6 Jan 2020 21:42
    #34
    Linhan89 skrev 2020-01-06 21:16:35 följande:

    Känner du dig osäker så hade jag tipsat att köpa ett gäng ägglossningstester hos testlagret så du för egen del ser att du har ägglossning :) då känns det bättre ska du se!


    Har funderat på det. Men ändå vill jag inte känna någon stress men kanske kan vara värt att kolla i alla fall. Hur kan ni vara så positiva? Förlåt, jag vill bara också hitta lite hopp och börja leva igen.
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Mon 6 Jan 2020 23:05
    #36
    Linhan89 skrev 2020-01-06 21:49:08 följande:

    Ja men du verkar samtidigt väldigt stressad över att det inte tagit sig på en gång och att du inte känner din ägglossning, för att lugna dig själv så kan de ju vara fint att se att du iaf har ägglossning :)


    Jo visst det är en tanke i alla fall. Tycker det är skumt att många verkar känna av sin ägglossning på någotvis men jag aldrig har gjort. Är nog därför jag undrar om jag verkligen har det
  • Anonym (längt­an) Trådstartaren
    Tue 7 Jan 2020 22:28
    #39
    Linhan89 skrev 2020-01-07 09:55:06 följande:

    Förstår dig. Jag känner av min, har också ganska mycket ont vid mens också så troligen lite känslig. Men vet flera vänner som inte känner av sin ägglossning, så det är lika normalt de, vi är ju så olika :) din tur kommer jag lovar, min med helt säkert men ju mer man stressar och oroar sig desto svårare gör man för sig själv, så därför försöker jag se allt positivt istället för att jaga fram något.


    Ja alltså denna mens (min första efter skrapningen) är väldigt riklig! Plus det värker och molar som tusan.. blev till och med illamående idag av det. Är det så här efter skrapningen tro? Och om man har mensvärk, är det tecken på att en ägglossning har skett då? Så många frågor, hehe :)

    jag hade ganska lång cykel innan graviditeten, 32 dagar. mensen kom alltid den 25/26. Så då var det lite lättare att veta ägglossning.
Svar på tråden Ägglossning efter MA