• Linhan89

Ägglossning efter MA

Jag fick MA 26/11. Förra måndagen kom min första mens, blev nog mest glad över att kroppen verkar vara på väg tillbaka. Hade dock inga mensvärkssmärtor som jag annars alltid haft, så misstänker att jag inte haft någon riktig ägglossning före. Nu får man bara se framåt :)

• Linhan89
    Anonym (längtan) skrev 2020-01-06 16:32:21 följande:

Jag har smärtor :/ undrar om jag ens haft ägglossning innan då jag är relativt säker på att vi hade sex runt ägglossningsdagen... känns oerhört tungt då jag även förknippar blod med mitt MA, blödde så länge efter det så det rog hårt på psyket :(

Förstår att det är tungt!

Men tror att man måste vända på hela saken för att kunna gå vidare, man får se det bra i saker som sker. Nu vet du att mensen är tillbaka och således kommer ägglossningen att komma igång igen. Som ovan säger så finns det ju dom som får vänta halvår på första mens och ägglossning.

Vi får kämpa på allihopa till slut är det vår tur <3
  • Linhan89
    Anonym (längtan) skrev 2020-01-06 19:45:07 följande:

Ok. Måste msn inte ha en speciell temp då?

Känner du dig osäker så hade jag tipsat att köpa ett gäng ägglossningstester hos testlagret så du för egen del ser att du har ägglossning :) då känns det bättre ska du se!
  • Linhan89
    Anonym (längtan) skrev 2020-01-06 21:42:49 följande:

Har funderat på det. Men ändå vill jag inte känna någon stress men kanske kan vara värt att kolla i alla fall. Hur kan ni vara så positiva? Förlåt, jag vill bara också hitta lite hopp och börja leva igen.

Ja men du verkar samtidigt väldigt stressad över att det inte tagit sig på en gång och att du inte känner din ägglossning, för att lugna dig själv så kan de ju vara fint att se att du iaf har ägglossning :)
  • Linhan89
    Anonym (längtan) skrev 2020-01-06 23:05:42 följande:

Jo visst det är en tanke i alla fall. Tycker det är skumt att många verkar känna av sin ägglossning på någotvis men jag aldrig har gjort. Är nog därför jag undrar om jag verkligen har det

Förstår dig. Jag känner av min, har också ganska mycket ont vid mens också så troligen lite känslig. Men vet flera vänner som inte känner av sin ägglossning, så det är lika normalt de, vi är ju så olika :) din tur kommer jag lovar, min med helt säkert men ju mer man stressar och oroar sig desto svårare gör man för sig själv, så därför försöker jag se allt positivt istället för att jaga fram något.
Svar på tråden Ägglossning efter MA