Min kille velar.. hjälp!
Hej!
Jag och min kille har varit tillsammans i lite över ett år. För ett tag sedan sa han att han är osäker på vad han känner, att han inte vet om han är lika kär längre. Det var känslor som för mig inte är speciellt konstiga, givetvis lägger sig den första förälskelsen efter ett tag har jag alltid tänkt. Han sa att det känns bra när vi väl ses, men när vi är ifrån varandra funderar han ibland på om det känns helt rätt. Han saknar mig inte alltid, vilket enligt mig inte heller är speciellt konstigt.. Vi tog en paus för att klarna upp det hela och ge honom tid till att fundera över vad hans tankar betyder. Han hade inte kommit fram till mycket, utan vi diskuterade om de problem som fanns och bestämde oss för att försöka igen.
Nu har det gått ungefär två månader sedan pausen och allt känns bra när vi ses, det tycker han också. Vi pratar mycket om det (eller rättare sagt jag gör det) för jag insåg hur stora saker blir om man inte tar upp dom på direkten. Han tycker fortfarande att det känns bra när vi väl ses, men när vi är ifrån varandra börjar han fundera ibland. På samma sätt är det med hans hockey. Han funderar hela tiden på om han ska sluta eller inte, men när han väl spelar hockey inser han att det är roligt. Sen när han inte spelar börjar han fundera på samma sätt som med vårt förhållande. Om det ger en bättre bild av han som person..
Hur som helst tog jag upp häromdagen att det är jobbigt för mig att gå runt och oroa mig. Han sa inte så mycket (vi pratade allmänt om det) och jag förstår honom också. Det finns väl inte speciellt mycket att säga som kan få bort min oro.. Det känns som att jag hänger fast i en tunn tråd hela tiden. Ibland tar tankarna över mig, jag går och oroar mig för att han när som helst ska tröttna. Det kan förstöra en hel dag för mig eftersom jag får sån ångest. Kan inte plugga, orkar inte vara med kompisar osv när dom tankarna tar över. Och med en slagits prestationsångest över att det MÅSTE kännas bra när vi väl ses. Jag pluggar fortfarande och av den anledningen bor jag hemma. Till sommaren kommer jag förmodligen kunna flytta ihop med honom, och jag tror själv att det kommer kännas bättre då eftersom vi inte är ifrån varandra på samma sätt (nu bor vi ungefär 40 min ifrån varandra med bil). Detta gör också att jag känner att jag inte kan ge allt. Jag känner mig dum om jag tex skulle ge en kärleksförklaring till honom i rädsla för att inte få någon tillbaka. Det är inte något jag sagt till honom, men det känns som att jag begränsas på grund av dethär. Att jag inte vågar ge allt.
Vad ska jag göra? Jag förstår själv inte vad det är han funderar över riktigt. Hur ska jag tänka kring dethär? Det är en sån otroligt jobbig känsla att gå runt och inte veta hur tankarna går hos den andra personen. Det gör också att jag överanalyserar allt, vilket gör mig galen. Jag blir otrevlig mot de i min omgivning nåt jag får ångest, blir handlingsförlamad och orkar inte göra någonting. Därför måste jag göra något åt det känner jag. Jag mådde så dåligt under pausen och mår så mycket bättre av att vara med honom, men tankarna gör mig galen. Hur ska jag tänka??
Jättetacksam för hjälp!