• Anonym (Lyckl­ig men olyckl­ig)
    Sun 29 Dec 2019 10:54
    1521 visningar
    89 svar
    89
    1521

    Mamma citat: -" Om ni träffar pappan nya flickvän så är ni inte välkomna hit mer".

    Hej!

    Jag har ett ex som har sagt till våra barn (17 och 15 år) att om de träffar min nya flickvän så är de inte välkomna hem till mamman längre. Flickvännen och jag är särbor med olika städer och ses varannan vecka när vi inte har våra barn.

    Barnen inser att det är inget man säger. Men har stor respekt för mamman och vågar inte trotsa hennes ord.

    Om 3 veckor ska jag och flickvännen förlova oss. Som det är nu har barnen aldrig träffat henne och det gör ont i mig att jag inte fått visa dem vilken fantastisk person jag har i mitt liv. Nu tänker jag att det får vara nog. Att exet inte ska ha någon makt över mig och sätta skräck i mina barn.

     Vad kan jag göra? Är det inte en typ av hot mot mina barn? 

    Tackar ödmjukast på förhand. Hoppas jag kan få någon form av svar.

    Mvh Mr

  • Svar på tråden Mamma citat: -" Om ni träffar pappan nya flickvän så är ni inte välkomna hit mer".
  • Anonym (S)
    Sun 29 Dec 2019 11:46
    #1
    +2

    Prata med någon som står föräldern nära (eller be barnen göra det). Tex hennes föräldrar, syskon, nån nära vän som kan prata med henne om olämpligheten att prata på det sättet med barnen.

    Och så får du ju vara tydlig med att barnen alltid är välkomna hos dig förstås om mamman generellt beter sig olämpligt.

  • Sun 29 Dec 2019 11:57
    #2
    +1

    Psykisk misshandel mot barnen. Ni ska inte låta henne styra ert liv med hot. Men ni måste också trygg upp omkring barnen som hamnar i skottgluggen.

  • Anonym (A)
    Sun 29 Dec 2019 12:00
    #3
    -4
    Anonym (Lycklig men olycklig) skrev 2019-12-29 10:54:30 följande:

    Hej!

    Jag har ett ex som har sagt till våra barn (17 och 15 år) att om de träffar min nya flickvän så är de inte välkomna hem till mamman längre. Flickvännen och jag är särbor med olika städer och ses varannan vecka när vi inte har våra barn.

    Barnen inser att det är inget man säger. Men har stor respekt för mamman och vågar inte trotsa hennes ord.

    Om 3 veckor ska jag och flickvännen förlova oss. Som det är nu har barnen aldrig träffat henne och det gör ont i mig att jag inte fått visa dem vilken fantastisk person jag har i mitt liv. Nu tänker jag att det får vara nog. Att exet inte ska ha någon makt över mig och sätta skräck i mina barn.

     Vad kan jag göra? Är det inte en typ av hot mot mina barn? 

    Tackar ödmjukast på förhand. Hoppas jag kan få någon form av svar.

    Mvh Mr


    Du ska alltså förlova dig med en kvinna dina barn inte ens träffat? 

    Tycker synd om era barn, dels en mamma som inte accepterar att du går vidare, och dels du som ska förlova dig med någon dina barn inte ens träffat. Du vet ju inte om de kommer överens, du verkar inte ens bry dig  om de kommer gilla henne eller inte.
  • Anonym (A)
    Sun 29 Dec 2019 12:00
    #4
    -1
    Anonym (Lycklig men olycklig) skrev 2019-12-29 10:54:30 följande:

    Hej!

    Jag har ett ex som har sagt till våra barn (17 och 15 år) att om de träffar min nya flickvän så är de inte välkomna hem till mamman längre. Flickvännen och jag är särbor med olika städer och ses varannan vecka när vi inte har våra barn.

    Barnen inser att det är inget man säger. Men har stor respekt för mamman och vågar inte trotsa hennes ord.

    Om 3 veckor ska jag och flickvännen förlova oss. Som det är nu har barnen aldrig träffat henne och det gör ont i mig att jag inte fått visa dem vilken fantastisk person jag har i mitt liv. Nu tänker jag att det får vara nog. Att exet inte ska ha någon makt över mig och sätta skräck i mina barn.

     Vad kan jag göra? Är det inte en typ av hot mot mina barn? 

    Tackar ödmjukast på förhand. Hoppas jag kan få någon form av svar.

    Mvh Mr


    Du ska alltså förlova dig med en kvinna dina barn inte ens träffat? 

    Tycker synd om era barn, dels en mamma som inte accepterar att du går vidare, och dels du som ska förlova dig med någon dina barn inte ens träffat. Du vet ju inte om de kommer överens, du verkar inte ens bry dig  om de kommer gilla henne eller inte.
  • sextio­talist
    Sun 29 Dec 2019 12:08
    #5
    +3
    Anonym (A) skrev 2019-12-29 12:00:16 följande:

    Du ska alltså förlova dig med en kvinna dina barn inte ens träffat? 

    Tycker synd om era barn, dels en mamma som inte accepterar att du går vidare, och dels du som ska förlova dig med någon dina barn inte ens träffat. Du vet ju inte om de kommer överens, du verkar inte ens bry dig  om de kommer gilla henne eller inte.


    Så ts liv ska pausa för att exet ställer orimliga krav på barnen.

    Ts ska inte flytta ihop och barnen är så stora nu, den ena myndig, så de behöver inte vara bästis med ts nya. Mamman försöker hindra ts att gå vidare genom sina hot.
  • Anonym (Kvinn­a)
    Sun 29 Dec 2019 12:09
    #6
    -3
    Anonym (A) skrev 2019-12-29 12:00:51 följande:

    Du ska alltså förlova dig med en kvinna dina barn inte ens träffat? 

    Tycker synd om era barn, dels en mamma som inte accepterar att du går vidare, och dels du som ska förlova dig med någon dina barn inte ens träffat. Du vet ju inte om de kommer överens, du verkar inte ens bry dig  om de kommer gilla henne eller inte.


    Håller med

    Man brukar umgås med barnen först och se hur allt fungerar i något år eller två först

    Kanske t om som sambo ett tag så barnen hinner lära känna den nya.
  • Sun 29 Dec 2019 12:11
    #7
    +3
    Anonym (A) skrev 2019-12-29 12:00:16 följande:

    Du ska alltså förlova dig med en kvinna dina barn inte ens träffat? 

    Tycker synd om era barn, dels en mamma som inte accepterar att du går vidare, och dels du som ska förlova dig med någon dina barn inte ens träffat. Du vet ju inte om de kommer överens, du verkar inte ens bry dig  om de kommer gilla henne eller inte.


    Du skuldbelägger fel person här. Att barnen inte har träffat och lärt känna flickvännen ifråga är enbart pga modern ifråga, hennes intresse vilar inte i att barnen ska må bra överhuvudtaget.

    TS gör helt rätt som förlovar sig om han känner att det känns rätt för utpressning ska inte löna sig.
  • Anonym (A)
    Sun 29 Dec 2019 12:14
    #8
    sextiotalist skrev 2019-12-29 12:08:51 följande:
    Så ts liv ska pausa för att exet ställer orimliga krav på barnen.

    Ts ska inte flytta ihop och barnen är så stora nu, den ena myndig, så de behöver inte vara bästis med ts nya. Mamman försöker hindra ts att gå vidare genom sina hot.
    Så om man inte förlovar sig med någon barnen inte träffat, då pausar man livet?

    Självklart ska man involvera/introducera  sina barn om man skaffar sig en ny partner, allt  annat är respektlöst mot barnen. 
  • Anonym (K)
    Sun 29 Dec 2019 12:14
    #9
    +2
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-12-29 12:09:46 följande:

    Håller med

    Man brukar umgås med barnen först och se hur allt fungerar i något år eller två först

    Kanske t om som sambo ett tag så barnen hinner lära känna den nya.


    Äh, skitsnack. Det går inte att diskutera i former av vad man "brukar" göra. Det är han och hon som ska vara ihop, det är inte nån jävla morsa till barnen han dejtar, de har redan en morsa.

    Varför ens komma med påtryckningar om att vara sambos när de är nöjda med att vara särbos.
  • Anonym (Mjomj­o)
    Sun 29 Dec 2019 12:16
    #10
    +2
    Anonym (A) skrev 2019-12-29 12:00:16 följande:

    Du ska alltså förlova dig med en kvinna dina barn inte ens träffat? 

    Tycker synd om era barn, dels en mamma som inte accepterar att du går vidare, och dels du som ska förlova dig med någon dina barn inte ens träffat. Du vet ju inte om de kommer överens, du verkar inte ens bry dig  om de kommer gilla henne eller inte.


    Så barnen skall bestämma vem deras farsa skall vara ihop med?

    Är du själv ett bittert ex?
Svar på tråden Mamma citat: -" Om ni träffar pappan nya flickvän så är ni inte välkomna hit mer".