Jag spottade min man i ansiktet....
Min man har dirivit mig till en sådan vansinne att han har lett mig till att börja säga en massa saker till honom, som jag i min vildaste fantasi aldrig tänkt att jag skulle kunna göra...
Han är svår att leva med, han påpekar allt jag gör och hur jag gör det, allt ifrån tvätt, till vad jag lagar för mat, till hur jag matar vårt barn, till vad jag handlar till familjen, till hur jag ser ut, till hur ofta jag kan träffa mina syskon när de är på besök, till och med hur jag andas...
Han försöker bestämma varenda vink i livet! Detta har lett till att jag blir så frustrerad att jag handlar det jag behöver utan hans vetskap, att jag gör grejer utan att dela med mig till honom.
Han är så emot mina föräldrar för att de inte ger honom pengar eller gåvor för att han anser att de Om pensionärer är multimiljonärer då de äger hus för flera miljoner och sommarstuga. Under vår tid som gifta har han tjatat på att mina föräldrar ska flytta 60 mil till där vi bor, varför vet jag inte iom att han hatar de så mycket. Nu när de har köpt hus så börjar han tjata om att han tycker att mina föräldrar ska sälja sin sommarstuga så att de varje år kan bjuda hela familjen på semester varje år. Hans föräldrar är så fattiga att de inte ens har råd med att köpa något alls, men han förväntar sig allt från mina föräldrar.
Han vill ha o ha o ha o ha... Till sin mamma ville han köpa julklapp eftersom hon är "fattig, men till mina föräldrar ville han inte köpa julklapp eftersom de är "miljonärer".
Vi har än så länge haft två event planerade för vårt barn. För 5 veckor sedan förberedde jag honom på att jag vill göra event nr 2 för vårt barn. Jag tog upp det tidigt för att han skulle vänja sig vid tanken och ställ in sig på att vi kommer vara 20 personer hemma. Han velade enormt mycket på att vi skulle göra det eftersom han HATAR att bjuda. Men själv ska han kräva bjudningar från andra.
Han har haft panikångest och inte kunnat sova för att vi kommer vara så många och vi har bråkat så många ggr gällande eventet för han anser inte att varken min familj eller hans familj förtjänar bjudning. Han tycker att det kostar alldeles för mycket!
För mig har det varit en enorm psykiskbelastning att ständigt bråka med honom o inte kunna göra det jag känner för att göra för mitt barn.
I fredags var han och spelade årlig poker och kom hem sent, själv passade jag på att gå ok handla det sista inför eventet som vi hade i lördags. Han kommer hem kl 3.30 natten till lördagen och väckte mig då han insåg att jag hade gått och handlat o "slösat" 500 kr genom att se nya produkter hemma och kollat i mitt konto. Han blev så förbannad att han väckte mig och skrek, eftersom vi hade kommit överens om att jag inte skulle ha köpt kycklingklubbor till eventet. Jag blev ställd och förbannad att hans väckte mig o ifrågasatte att jag handlat för familjen!
Detta var vårt värsta bråk hittills och vi löste det inte innan vi somnade så vi båda var fortsatt rasande på varandra. Så efter väldigt få timmars sömn när vi vaknade så var vi fortsatt arga på varandra, så bråket eskalerade ännu mer. Jag var så innerligt trött på honom och alla utskällningar jag tidigare fått på grund av eventet vi hade igår.
Mitt under allt skrikande så får han får sig att klaga på mitt utseende, mina tänder och han ser en liten ögonfrans som ligger på kinden. Han försöker blåsa och det kommer saliv samtidigt som om han försöker spotta på mig, detta gör han medan vi skriker på varandra och jag blir chockad, förbannad och spottar "tillbaka" en dusch av saliv. Han blir chockad och blir mer rasande, men gör ingenting.
Jag försökte prata med honom igår och inser sina misstag delvis, och jag har bett om ursäkt för loskan jag gav honom. Men det är fortfarande spänt mellan oss då vi är arga på varandra för det vi gjort mot varandra.
Han vill inte besöka familjerådgivning då han tycker att det är för svaga människor....