Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

    Farmen 2020

    Nandez skrev 2020-02-05 21:43:41 följande:
    Torparna var inte nöjda.
    Nej dem var inte nöjda. Skulle inte jag heller varit om jag varit jag hade måsta vara med Esmeralda. 
  • Johannus

    Man undrar om Torpet kommer att stå tomt innan Farmen är slut?

    Farmen ja det skulle vara roligare och titta på programmet om någon skulle våga säga ett sanningens ord till personen som bara sover och när han är vaken så babbalar han på som om han är den enda som gör nåt på Farmen.

    Hoppas verkligen vem än Peter än väljer som förste kämpe att denne väljer Momma som andre kämpe och slår ut han...för då skulle de deltagarna som är kvar kunna visa sina talanger i både bygge och annat på rättvist sätt.
    Blir så trött på att en bara sover bort tiden.

    Hoppas även att inte Jens tar ut sig helt med sin trasiga hand med allt bygge han utför.

    Bra var också att Fredrik och Simon har funnit varann som vänner så dem kan börja pakta som det andra killarna gör. 

  • Johannus
    lövet2 skrev 2020-02-05 23:30:15 följande:
    Det blir ju inte så många att välja på som förstekämpe, när de från Torpet är fredade den första veckan. Det borde bli Simon. Eller kanske Eleonora?

    Torparna är så deppade, så de kanske åker hem allihop i nästa avsnitt ...
    Om storbonde är kille får han inte välja tjej. Jag hoppas att det blir Haroon som i sin tur väljer Momma. Helt klart om Simon väljs så väljer han nog Momma och då åker Momma.

    Jag tror det samma att alla kommer att åka hem från Torpet.
  • Johannus
    Grande Rock skrev 2020-02-06 00:47:46 följande:
    Klart storbonden får välja förstakämpe av motstående kön.
    Därmot tycker jag all pekar mot att det blir Simon som förstekämpe denna veckan
    Då är det förste kämpen som inte får rösta på motsatt kön....

    Det är ok om Simon blir vald för han får nog ut vem som av killarna....Mergim får han inte ens välja då han är immun denna vecka.
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-02-06 19:46:52 följande:
    Simon förstekämpe
    Ja det blev Simon som förste kämpe, men det är bra för då får han välja andre kämpen vilket är fördel förhoppningsvis. 
  • Johannus

    Simon blev vald till förste kämpe ...Hoppas han väljer Momma så att han försvinner så man kan fortsätta och se programmet. Kan vara så att Simon även kan välja Mergim. Galet vore om han valde Jens.

    Enligt slutet av kvällens program så grät Peter vilket kan tyda på att Momma kommer att åka ut på söndag. Peter klarar sig nog inte utan Momma . Nä fy så konstiga vissa deltagare blir under programmens gång. Gillade så där Peter i början, men inte mer. Gillade Jens i början, men han är ju nu bara så kaxig så det blir löjligt. Ok Jens är en duktig snickare, men man behöver för den skull inte tro att man är kungen över Farmen.

    Hade varit kul och se vad som händer på Torpet :) Har tjejerna klarat av varann eller har dem åkt hem.

  • Johannus
    lövet2 skrev 2020-02-06 23:34:38 följande:
    Jag hoppas också att han väljer Momma.

    Nej, jag tycker inte Jens beter sig som om han var kung. Egentligen skryter han ju inte direkt, utan det är de andra som skryter upp hur duktig han är. Det är knappast hans fel. Han kanske kör lite skrämseltaktik och låtsas vara mer självsäker än han är. Andra låtsas som att de inte kan något alls, och jag tycker nog inte något av det är oschysst.
    Det hoppas jag med.

    Jag tycker att Jens ha blivit lite för självsäker....Andra ser att han är duktig på att bygga och där med är Jens ett hot, men sam tidigt så blir han lite för självsäker. Helt klart hoppas jag att ham gåt mot final, men hoppas ändå att han ändrar lite på sin självsäkerhet.


  • Johannus
    Nandez skrev 2020-02-07 19:32:29 följande:
    Håller inte med om Jens.
    Håller inte med vad?.....Jag menar att Jens har blivit jobbig och kaxsig, men han är duktig på att bygga. 
  • Johannus
    Nandez skrev 2020-02-07 19:40:50 följande:
    Jag tycker inte att det är så farligt, det är ofta dom andra som pratar om att Jens är duktig
    Nu det senaste Jens har pratat med kameran i närheten så har han sagt att han slår ut alla i tinget och som typ i går när han sa åt en av deltagarna vet inte om det var Momma eller någon annan " gjorde du som jag sa" eftersom det fungerande? Handlade väl om vatten rännan...Ja sa Momma då.
    Tycker inte att han ska vara så självsäker på alla moment som görs på farmen för det kan vara så att en dag kan han inte nåt som måste göras som t.ex. skulle han sättas i köket så undrar jag om han kan laga mat. Inte har jag heller sett han mjölka kor.


  • Johannus
    Nandez skrev 2020-02-07 19:52:40 följande:
    Det är mycket som vi tittare inte får se, skulle tro att det klipps hejvilt.
    Ja så kan det vara....
Svar på tråden Farmen 2020