• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-15 17:25:54 följande:
    Ja, jag var inte helt säker, men trodde inte det. Jag har fattat det som att det är TS som vill skiljas.
    Ja,så har jag uppfattat det också. 
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2023-08-15 22:49:38 följande:
    Ja,så har jag uppfattat det också. 
    Nej vi skiljes aldrig. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2024-09-07 22:15:41 följande:
    Nej vi skiljes aldrig. 
    Du har förlåtit honom ännu en gång?
  • molly50
    Nej vi skiljes aldrig. 
    Ok. Så du förlät honom?
  • Anonym (Linda)
    Nej vi skiljes aldrig. 
    Med andra ord så lärde du dig ingenting av allt vi skrev och allt du upplevt? 
     Och han kom undan igen? 
  • Anonym (Pryd)
    Anonym (Linda) skrev 2024-09-08 15:16:11 följande:
     Och han kom undan igen? 
    Alternativt lärde du dig ingenting?
  • Lynx123
    molly50 skrev 2023-08-14 14:54:09 följande:
    Det är TS som vill lämna pga hans beteende.
    Och pga det går miste om halva tiden med sina barn.
    Och barnen har ju rätt till båda sina föräldrar oavsett.
    Fast det var han som valde att vara otrogen och därmed förstöra sin familj. Om hon hade stannat hade hon dessutom lärt barnen att det är okej att bli behandlad respektlöst av sin partner.
  • molly50
    Lynx123 skrev 2024-09-08 17:34:21 följande:
    Fast det var han som valde att vara otrogen och därmed förstöra sin familj. Om hon hade stannat hade hon dessutom lärt barnen att det är okej att bli behandlad respektlöst av sin partner.

Ja,absolut! Men nu har han ju varit otrogen med denna kvinna tidigare och TS förlät då.
    Efter andra gången så lämnade hon,enligt egen utsago.
    Men de verkar ändå inte ha gått skilda vägar. Så jag vet inte om hon har förlåtit honom igen.
    Det är lite förvirrande.
    Men har hon stannat kvar så,ja då får ju inte barnen lära sig hur en sund relation ska se ut.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Linda) skrev 2024-09-08 15:16:11 följande:
     Och han kom undan igen? 
    TS kanske inte ville missa barnens halva uppväxt. Kanske var det mer värt än att mannen inte ska få komma undan.
  • Anonym (J)

Men fy vad tragiskt. Så giftermålet betydde ingenting för honom alltså!? Ni borde iallafall börja om. På nåt vis. Ha. Har ju ändå brutit löftet om trohet osv

Svar på tråden Nygift och otrogen