• fdfdfdfd

    vän som inte prioriterar

    Har en ex väninna som jag bröt kontakten med för några år sedan anledningen var att hon inte prioriterade mig, vi hade en bra vänskap så länge hon var singel jag upplevde att våran vänskap var mycket på hennes villkor. därför bröt jag kontakten Hon ville oftast ses de perioder som hon var singel i sitt liv då fanns det rum för mig men inte annars jag fick tjata på att ses men hon hittade på olika ursäkter till att inte ses när hon hade förhållanden tills sist tröttande jag.


    Nu har hon hört av sig igen efter flera år när hon var har blivit singel igen och vill återuppta vänskapen igen med mig och många andra från hennes förflutna då hon känner sig ensam, jag vet inte vad jag känner inför det här att hon återigen tar kontakt när hon är singel, för några år sedan tog jag kontakt med henne jag var också i kris så jag är lika stor kålsupare jag kan erkänna det men inte hon föres jag påpekar det  och visserligen svarade hon och ville ses när hon hade en lucka men när jag inte kunde och föreslog nytt datum så fick jag inget svar. Nu ser jag samma mönster med den här personen igen  intensivt kontaktsökande vill prata varje dag jag arbetar det gör inte hon just nu, hon vill ses dock om det dyker upp andra erbjudanden så kan hon ljuga och säga att hon ska göra annat för att det sedan ska komma fram att andra vänner vill hitta på saker och hon behåller mig som en reservplan. Något som jag stör mig på är att småljugandet också att hon inte kan vara ärlig om struntsaker. Jag har också en känsla av att hon är något avundsjuk för att jag kanske har lyckats bättre med vissa saker, så fort jag ska köpa något göra något så ska hon göra samma sak trots att hon inte har råd. Fördelarna är att hon har varit en bra lyssnare och rolig att umgås med men jag kan känna jag inte vill släppa in henne på samma sätt som innan då jag inte kan lita på henne och att hon inte gör samma sak igen sticker så fort hon har skaffat en ny kille och kommit på fötter.  Jag kan tycka om jag  har släppt in henne igen utan att hon egentligen vill erkänna att hon gjorde några fel när jag ?gjorde slut? med henne att hon borde vara mer angelägen om att sköta sina kort rätt  hon säger att hon inte vill ta mig för givet men hennes handlingar säger annat då hon behandlar mig igen som en b-plan . Ett exempel vi pratade löst om att ses över jul för att gå ut hon ringer mig och säger  att hon inte har råd , jag förstår det men när vi pratar vid ett annat tillfälle så kommer det fram att hon hade planera att träffa en annan kompis i en annan stad och sitter och beklagar sig för mig att folk bara ställer in att det är synd om henne och att hon inte vet vad hon ska göra, jag  blir paff inte nog med det då börjar hon återuppta våra ursprungliga planer om att ses, då sa jag ifrån och skyllde på att jag inte har pengar , det här stör mg med henne och jag har valt att inte prata med henne och hålla henne kort då jag inte vill ge en massa tid till en person som kommer prioritera bort mig om det dyker upp något roligare. Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden vän som inte prioriterar
  • Elviram

    Jag hade slitit totalt i henne. Hon värderar uppenbarligen inte er vänskap. Vill du ha henne som vän så sätt ner foten. Jag klarar inte av folk som man inte kan lita på att det man planerar blir av. De respekterar inte mig och min tid. Om hon nu inte hade råd att gå ut så hade ni ju kunnat hitta på något annat.

    Som du säger du är bara en b plan. Hade detta handlat om en kärleksrelation så hade du inte accepterat ett sånt beteende så varför göra det nu?

Svar på tråden vän som inte prioriterar