• Anonym (Oh)

Kille kräver jag berättar om honom

Jag o min ?pojkvän? har väldigt olika syn på när man ska berätta för sin familj om att man träffat någon. Vi är båda i 30 års åldern. Jag diskuterar sådant som att dejta Mm med min närmaste kompis.

Innan vi sågs första gången pratade vi dagarna hela o på telefon o kom varandra väldigt nära. Sådant berättade jag för min polare medans han redan då berättade o visade bilder för sina föräldrar. Redan då vart han sur för jag inte hade berättat att jag pratade med en kille föe mina föräldrar. Vi har nu vart på några dejter o trivs otroligt mkt ihop oxh är som ett par. Hans föräldrar ringer dagligen o frågar hur det går o vill träffa mig. Jag har en väldigt nära relation med min mamma men trots detta tycker det är lite jobbigt o känner inget behov att berätta när jag vart på en dejt med en kille. Just för att det inte är

Något ovanligt för mig att dejta och just för att jag träffat så många killar som det misslyckats med att jag nästan tycker det är pinsamt att berätta ah jag enbart träffat någon om det skulle skita sig då det är så pass nytt.

Min kille Tycler detta är fruktansvärt.

Vad anser ni om detta? Är jag elak för att jag inte berättar delajerat för min familj o visar bilder på denna kille som jag knappt är tillsammans med? De vet att jag träffar någon o vad vi gör via instagram o sms men måste de veta mer än så?

• Svar på tråden Kille kräver jag berättar om honom
  • Anonym (F)

Nej, så klart du inte är elak. Du väljer själv när du vill berätta om killen för dina föräldrar. Dina skäl att inte berätta än är ju dessutom fullt rimliga. Att tycka att det är ?fruktansvärt? att du inte berättar är ju en kraftig överreaktion från hans sida. Jag HOPPAS att hans krav på att du ska berätta bara bottnar i en osäkerhet hos honom, att han vill ha någon sorts bekräftelse på att han betyder något för dig. I värsta fall är hans reaktion ett tecken på ett osunt kontrollbehov.

• Anonym (Oh)
    Anonym (F) skrev 2019-12-30 23:40:26 följande:

Nej, så klart du inte är elak. Du väljer själv när du vill berätta om killen för dina föräldrar. Dina skäl att inte berätta än är ju dessutom fullt rimliga. Att tycka att det är ?fruktansvärt? att du inte berättar är ju en kraftig överreaktion från hans sida. Jag HOPPAS att hans krav på att du ska berätta bara bottnar i en osäkerhet hos honom, att han vill ha någon sorts bekräftelse på att han betyder något för dig. I värsta fall är hans reaktion ett tecken på ett osunt kontrollbehov.

Ja jag har sagt precis varför jag valt att inte berätta, just för jag vill inte känna ännu ett misslyckande. O mina föräldrar har liksom slutat fråga om de jag dejtar o det är nog just för att de är så vana vid att det alltid är fel killar jag träffar. Så det är ju liksom inte att jag håller honom hemlig för att kunna träffa andra. Helt ärligt så känns han så överkär i mig o som du säger måste ha ett tecken på det.
  • Anonym (Oh)
    Anonym (F) skrev 2019-12-30 23:40:26 följande:

Ja jag har sagt precis varför jag valt att inte berätta, just för jag vill inte känna ännu ett misslyckande. O mina föräldrar har liksom slutat fråga om de jag dejtar o det är nog just för att de är så vana vid att det alltid är fel killar jag träffar. Så det är ju liksom inte att jag håller honom hemlig för att kunna träffa andra. Helt ärligt så känns han så överkär i mig o som du säger måste ha ett tecken på det.
  • Anonym (F)
    Anonym (Oh) skrev 2019-12-30 23:43:19 följande:
    En kille som verkade överkär och absolut måste ha bekräftelse hade fått mig att backa. Jag kanske inte hade dumpat direkt, men jag hade gått väldigt långsamt fram i relationen. Jag hade också varit uppmärksam på hans fortsatta beteende. Det han gör nu kan vara en varningssignal.
  • Anonym (Ugglan)

Jag tycker det låter lite som han är "fel" kille också tyvärr.

Att forcera relationer innan man ens har hunnit bli kär på riktigt kan tyda på en osund personlighet.

• Core

Jävla rövhatt verkar han vara. Varför skulle jag lägga mig i när den jag träffar pratar med sin familj om relationen? Det finns verkligen en utbredd ? ägande ? syn bland folk generellt. Tidiga tecken på svartsjukebeteende och kontrollbehov

• Core

Och så undrar man om dom inte uppdaterat den här hemsidan sedan 1999, än idag fungerar inte situationstecken?

• FuckGoggleAskMe
    Core skrev 2019-12-31 00:17:36 följande:
    Och så undrar man om dom inte uppdaterat den här hemsidan sedan 1999, än idag fungerar inte situationstecken?

Situationstecken? Vad är det?
  • Core
    FuckGoggleAskMe skrev 2019-12-31 00:24:37 följande:

Situationstecken? Vad är det?

Citationstecken Om du ska vara besserwisser
  • Anonym (Förstår)

Jag kan förstå. Han är mkt seriös med dig och ser att du inte berättar som ett tecken på att du är osäker på er och det stämmer ju. Men sen kan du ha anledning till det pga din historia. Jag har varit med om liknande där jag berättat och killen inte och det var rätt jobbigt. Om hans mamma ringde och han var med mig sa han att han var med "en kompis". När han sen berättade kändes det väldigt speciellt.

Säg till din kille att du har en policy att inte berätta innan ni varit ett par i 3 mån eller 6 mån eller vad du nu är bekväm med så kommer han ta det mindre personligt och veta vad som gäller. Bättre för er båda. Han slipper oroa sig att du inte ser er seriöst. Det hade funkat för mig i den situationen. Nu har han berättat men också sagt att han vill vara ett par ett år innan jag träffar föräldrarna och det känns okej. Just för att man vet var gränsen går. Kompisarna har jag träffat och de berättade han för i början direkt men föräldrarna är speciella. Förstår både dig och honom.

• Anonym (F)
    Anonym (Förstår) skrev 2019-12-31 10:41:36 följande:

Jag kan förstå. Han är mkt seriös med dig och ser att du inte berättar som ett tecken på att du är osäker på er och det stämmer ju. Men sen kan du ha anledning till det pga din historia. Jag har varit med om liknande där jag berättat och killen inte och det var rätt jobbigt. Om hans mamma ringde och han var med mig sa han att han var med "en kompis". När han sen berättade kändes det väldigt speciellt.

Säg till din kille att du har en policy att inte berätta innan ni varit ett par i 3 mån eller 6 mån eller vad du nu är bekväm med så kommer han ta det mindre personligt och veta vad som gäller. Bättre för er båda. Han slipper oroa sig att du inte ser er seriöst. Det hade funkat för mig i den situationen. Nu har han berättat men också sagt att han vill vara ett par ett år innan jag träffar föräldrarna och det känns okej. Just för att man vet var gränsen går. Kompisarna har jag träffat och de berättade han för i början direkt men föräldrarna är speciella. Förstår både dig och honom.

Fast TS kille verkar ju vara lite extrem. Redan innan de hade träffats berättade han om henne för sina föräldrar och visade bild på henne. Han blev dessutom sur för att TS inte gjorde samma sak. De flesta tycker nog inte att man måste berätta för föräldrarna att man bara pratar med någon. 
  • Anonym (Anonym)

Jag skulle tycka att man absolut inte meddelar föräldrarna om man bara dejtar. Det är först när man har ett exklusivt förhållande som man, möjligen berättar, och då kanske inte ens första veckan. Eftersom du skriver "pojkvän" så verkar ni inte riktigt ha kommit fram till den punkten ännu.

Ta det i din takt, han får respektera dina val. Klarar han inte det så ser du ju varningsklockorna redan nu.

• Anonym (lll)

Han verkar vara lite intensiv, som en del är. Jättekul att ni hittat varann men han får ju ha lite is i magen liksom. Antagligen är han orolig att förlora dig. Om du berättar för din familj = ett tecken på att du är säker på honom.  Men han måste kunna lita på dig ändå. Att han berätta för sina föräldrar när ni bara pratade, så skulle jag aldrig göra. Det säger ju en del: antingen att han är så ovan att ha tjej så han blev så till sig att han bara måste berätta, eller att han står så nära sina föäldrar att de delar även sådant (och det är ju frågan om man vill att ens partner ska dela "allt" med sina föräldrar). Du förklarar ju också att du kanske inte har den relationen till dina föräldrar, det måste han förstå. 

• Anonym (Oh)
    Anonym (Förstår) skrev 2019-12-31 10:41:36 följande:

Ja asså det är ju inte så att jag säger att det är en kompis när min mamma ringer. De vet att jag är hos en kille, jag lägger ut bilder på instagram där man mkt väl ser att jag dejtar någon även om ansiktet inte syns, de vet vart han bor. Det ända är att jag liksom inte rent talat om för min familj va han heter, ser ut, vem han är o så liknande men de vet mkt väl att jag träffar någon. Även om det känns jätte bra tycker jag det är lite väl tidigt att även presentera honom när det är så pass nytt att man inte vet fullt ut om det kommer hålla o då bara onödigt
  • Anonym (Oh)
    Anonym (lll) skrev 2019-12-31 11:07:06 följande:

Han verkar vara lite intensiv, som en del är. Jättekul att ni hittat varann men han får ju ha lite is i magen liksom. Antagligen är han orolig att förlora dig. Om du berättar för din familj = ett tecken på att du är säker på honom.  Men han måste kunna lita på dig ändå. Att han berätta för sina föräldrar när ni bara pratade, så skulle jag aldrig göra. Det säger ju en del: antingen att han är så ovan att ha tjej så han blev så till sig att han bara måste berätta, eller att han står så nära sina föäldrar att de delar även sådant (och det är ju frågan om man vill att ens partner ska dela "allt" med sina föräldrar). Du förklarar ju också att du kanske inte har den relationen till dina föräldrar, det måste han förstå. 

Jag tror han ä lite ovan vid att ha tjej faktiskt.. som jag skrev, för mig är dejta inget speciellt då jag dejtat hej vilt. Sen tycker jag det är onödigt att presentera honom OM det nu inte kommer hålla då det är så pass nytt. Och mina föräldrar vet att jag dejtar någon så håller inte honom hemlig om han tror det. Har väl bara inte sagt namn o talat om exakt vem han är.....
  • Anonym (lll)
    Anonym (Oh) skrev 2019-12-31 11:26:08 följande:
    Jag tror han ä lite ovan vid att ha tjej faktiskt.. som jag skrev, för mig är dejta inget speciellt då jag dejtat hej vilt. Sen tycker jag det är onödigt att presentera honom OM det nu inte kommer hålla då det är så pass nytt. Och mina föräldrar vet att jag dejtar någon så håller inte honom hemlig om han tror det. Har väl bara inte sagt namn o talat om exakt vem han är.....
    Kan det vara så att ni har olika syn på er status? Du tänker att ni dejtar men för honom är det mer dåligt allvar?
  • Anonym (lll)
    Anonym (lll) skrev 2019-12-31 12:44:37 följande:
    Kan det vara så att ni har olika syn på er status? Du tänker att ni dejtar men för honom är det mer dåligt allvar?
    Eh, vet inte varför det blev ordet "dåligt" där, det var inte vad jag skrev (sabla autocorrect Flört. Det skulle stå "blodigt".
  • Anonym (A)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-12-31 10:53:15 följande:
    Jag skulle tycka att man absolut inte meddelar föräldrarna om man bara dejtar. Det är först när man har ett exklusivt förhållande som man, möjligen berättar, och då kanske inte ens första veckan. Eftersom du skriver "pojkvän" så verkar ni inte riktigt ha kommit fram till den punkten ännu.

Ta det i din takt, han får respektera dina val. Klarar han inte det så ser du ju varningsklockorna redan nu.
    Håller med
  • Anonym (Oh)
    Anonym (lll) skrev 2019-12-31 12:44:37 följande:

Jo det är mkt möjligt. Han vill ju inget hellre än att få kalla mig sin flickvän medans jag kan bli lite skrämd på tanken samtidigt som vi är exklusiva o inget egentligen skulle ändras bara för att vi sätter status på det. Ingen av oss kommer vara med någon annan nu utan är mer att jag inte behöver skriva ut det på fb eller va man behöver göra för att det ska räknas som förhållande. Att vi är exklusiva vet han om
  • Anonym (Ö)

Jag berättar inte förrän vi kilar stadigt. Har han ett bekräftelsebehov?

Svar på tråden Kille kräver jag berättar om honom