• Jask

    Få 1 åring att sova bättre?

    Hej!

    Vi har en pojke som blev 1 år i oktober. Och han har väldiga problem att sova utan oss speciellt på kvällssidan. Vi ger han gröt och sedan en flaska ersättning innan läggdags. Han vilar en gång vid lunchtid 1-2h.

    Vi lägger han i vår säng mellan kl 19-20 varje kväll. Efter oftast 30 min så börjar det... In i rummet antingen trycka in tutten och hålla handen eller bara in och hålla handen en stund så lugnar han ner sig. Till sist smyga ut suuupertyst(minsta ljud o han vaknar). Sen fortsätter det så heeela kvällen. Vissa gånger är vi in 3ggr per kväll och andra kvällar uppemot 10 ggr.

    Detta påverkar ju hans behövliga sömn han behöver för en heldag på dagis näst kommande dag som blir saboterad. Sedan är jag totalt spyless att VARJE kväll springa in i sovrummet som en jojo... Aldrig kunna slappna av en enda kväll utan man är på helspänd hela tiden att han ska vakna.

    Nån som har nåt tips som kan hjälpa oss?

  • Svar på tråden Få 1 åring att sova bättre?
  • IceKitten

    Hur är han om du ligger bredvid? Vaknar han lika ofta då? Annars kan det fungerar att ligga bredvid i några nätter så att han får in "vanan" att sova hela kvällen.

  • Jask
    IceKitten skrev 2019-12-31 20:47:03 följande:

    Hur är han om du ligger bredvid? Vaknar han lika ofta då? Annars kan det fungerar att ligga bredvid i några nätter så att han får in "vanan" att sova hela kvällen.


    Ja ligger jag bredvid så sover han bättre men fortfarande orolig. Men bra förslag tåls att fundera på!
Svar på tråden Få 1 åring att sova bättre?