• Anonym (Gott Nytt År)

Viktigt med orgasm?

Hur viktigt är det för DIG att din partner kommer när ni har sex? Är det viktigare än att du kommer eller anser du att din orgasm är viktigare?

För att göra denna omröstning orättvis så får man inte svara att det är lika oviktigt eller lika viktigt att båda kommer eller inte kommer. Ta ställning nu för fasen!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Viktigt med orgasm?
  • Anonym (Klm)

Lustigt att 54 % anser att det är viktigare att kvinnan får orgasm när verkligheten ser helt annorlunda ut.

95% av männen i heterosexuella relationer får orgasm vid sex medan siffran för kvinnor är 65%.

• Anonym (Enligt lagen)

Enligt lagen plus hur folk better sig i andra liknade fall.

Sex är ingen mänsklig och rättighet

Inte heller en skyldig

Om ena partnern inte får orgasm är inte ett problem alltså.

• Anonym (Ida)

Vi har oftast sex var för sig. Han leker med mig med tunga, fingrar och vibrator utan penis så jag kommer några gånger tills jag är nöjd. Är han kåt sen så suger jag eller runkar. Ibland är han nöjd av att jag har kommit att det räcker, men oftast vill jag leka med kuken efter mina orgasmer.

• Anonym (MeMeMe)

Det är viktigast att jag, kvinna, kommer. Om jag får orgasm så blir jag mer sugen till nästa gång. Det vinner vi båda på och är överens om är bäst. Att han inte kommer har i princip aldrig hänt (kanske 5 ggr på 16 år). Jag hade svårare att komma i början men kom ändå 90 procent av gångerna (första 2-3 åren). Nu kommer jag i princip alltid.

• Pinotage

Det viktigaste för mig som man är att kvinnan kommer, det skulle inte kännas ok alls att bara jag kommer. Idealt naturligtvis om båda kommer samtidigt.
    Det tänder mig enormt att ge kvinnan orgasm - speciellt oralt.

• Anonym (The bug)
    Anonym (Klm) skrev 2020-01-01 16:22:32 följande:

Lustigt att 54 % anser att det är viktigare att kvinnan får orgasm när verkligheten ser helt annorlunda ut.

95% av männen i heterosexuella relationer får orgasm vid sex medan siffran för kvinnor är 65%.

Bara för att man tycker det är viktigt betyder ju inte det att man kan åstadkomma det rent praktiskt?

En del kvinnor vägrar berätta vad de gillar, en del fejkar osv osv.
  • Anonym (Klm)
    Anonym (The bug) skrev 2020-01-12 18:58:32 följande:

Bara för att man tycker det är viktigt betyder ju inte det att man kan åstadkomma det rent praktiskt?

En del kvinnor vägrar berätta vad de gillar, en del fejkar osv osv.

Ja ojämställdheten avseende orgasm vid heterosexuellt sex beror säkert på att kvinnor vägrar prata om vad de behöver för att få orgasm eller att de fejkar. Eller inte.

De flesta vuxna kvinnor klarar av att både kommunicera och vara ärliga, några få procent kanske ägnar sig åt sådant du nämner men då pratar vi om unga osäkra kvinnor som inte lärt känna sina kroppar ännu.

Jag tror att den största anledningen är att heterosexuellt sex är penetrationsfixerat. Allt annat är förspel. Tyvärr kan de flesta kvinnor inte få orgasm endast av penetration och de som kan kanske inte hinner då oftast krävs några minuters stimulans och inte alla män klarar av att hålla sig tills kvinnan kommer.

Och sen när mannen kommit är sexet över och kvinnan är otillfredsställd.

Sen klagar männen att deras kvinnor inte vill knulla längre. Undrar varför?
  • Vattumankillen
    Anonym (Klm) skrev 2020-01-12 19:29:58 följande:

Ja ojämställdheten avseende orgasm vid heterosexuellt sex beror säkert på att kvinnor vägrar prata om vad de behöver för att få orgasm eller att de fejkar. Eller inte.

De flesta vuxna kvinnor klarar av att både kommunicera och vara ärliga, några få procent kanske ägnar sig åt sådant du nämner men då pratar vi om unga osäkra kvinnor som inte lärt känna sina kroppar ännu.

Jag tror att den största anledningen är att heterosexuellt sex är penetrationsfixerat. Allt annat är förspel. Tyvärr kan de flesta kvinnor inte få orgasm endast av penetration och de som kan kanske inte hinner då oftast krävs några minuters stimulans och inte alla män klarar av att hålla sig tills kvinnan kommer.

Och sen när mannen kommit är sexet över och kvinnan är otillfredsställd.

Sen klagar männen att deras kvinnor inte vill knulla längre. Undrar varför?

Hur kan det vara ojämställt om ena personen får färre orgasmer då kvinnorna hela tiden säger till män att sex inte är en rättighet?
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Man) skrev 2019-12-31 19:38:55 följande:

Viktigt att hon kommer men behöver inte komma själv.

Samma här.
Svar på tråden Viktigt med orgasm?